ایسنا نوشت:

شورای سازمان اروپایی پژوهشهای هسته‌ای موافقت نهایی خود را با عضویت کامل رژیم صهیونیستی در این سازمان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، شورای مرکز پژوهش‌های هسته‌ای اتحادیه اروپا( CERN )عصر روز پنج شنبه به طور رسمی موافقت نهایی خود را با عضویت کامل رژیم صهیونیستی در این مرکزهسته‌ای اعلام کرد.

براساس این گزارش، اسرائیل بیست و یکمین عضو در مرکزی است که اعضای آن را کشورهای اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهند.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی این مرکز، شورای اجرایی موسسه سرن با اکثریت آراء عضویت کامل رژیم صهیونیستی را درمرکز تصویب کرد.

عضویت رژیم صهیونیستی در مرکز پژوهش های اتمی اتحادیه اروپا ، وضعیت کنونی اسرائیل را که عضو همراه مرکز بوده است تغییر خواهد داد و این رژیم به عنوان عضو کامل پیشرفته‌ترین موسسه پژوهش‌ها و آزمایش‌های جهان در زمینه هسته ای می‌شود.

قراراست ماه آینده مراسم ثبت رسمی عضویت اسرائیل برگزار شود و پرچم رژیم صهیونیستی در ورودی ساختمان موسسه پژوهشی در مرزهای سوئیس و فرانسه بالا رود.

رژیم صهیونیستی که از سال 1991 عضو ناظر مرکز بوده است، در سال 2011 به عنوان عضو همراه انتخاب شد، امری که زمینه را برای عضویت کامل این رژیم در سازمان فراهم کرد.

سرن بزرگترین آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان است که در سال 1954 در بخش شمال‌ شرقی شهر ژنو در کشور سوئیس در مجاورت مرز فرانسه ایجاد شد.

فعالیت اصلی سرن ساخت تجهیزات شتاب دهندهٔ ذرات و دیگر زیربناها و تجهیزاتی است که برای تحقیقات فیزیکی در انرژی‌های بالا استفاده می‌شوند. چهار آشکار ساز بزرگ سرن، حاصل همکاری‌های بین‌المللی می ‌باشند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =