۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲

ایسنا نوشت:

تلویزیون رژیم صهیونیستی از سفر محرمانه یک هیات اسرائیلی به ترکیه برای حل و فصل مساله حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی مرمره آبی و پایان بخشیدن به اختلافات دو جانبه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی که صبح امروز (جمعه) منتشر شد اعلام کرد: یک هیات اسرائیلی اخیرا به صورت محرمانه به پایتخت ترکیه سفر کرده تا در دیدار با مسئولان ترک مساله دادن غرامت از سوی اسرائیل به ترکیه به دنبال حمله به کشتی‌ مرمره آبی در سال 2010 را بررسی کند.

در ادامه این گزارش آمده است که این هیات اسرائیلی به ریاست یوسی کوهن، رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی به آنکارا سفرکرده و با تعدادی از مسئولان این کشور دیدار کردند به طوری که مسئولان ترک بر ضرورت پایان بخشیدن به اختلافات دو جانبه تاکید کردند.

این گزارش همچنین افزود: مساله موجود در این مذاکرات چگونگی راضی کردن خانواده‌های قربانیان حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی مرمره آبی در مسیر خود به نوار غزه برای قبول کردن غرامت از سوی تل آویو به شمار می‌آید.

تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد: ترکیه تمایل دارد تا اختلافات موجود میان دو دولت در این زمینه پایان یافته و همکاری‌های اقتصادی با اسرائیل افزایش یابد اما مشکل اصلی راضی کردن خانواده‌های قربانیان برای عدم محاکمه مسئولان اسرائیلی که در این حادثه دست داشتند به شمار می‌آید.

در جریان حمله نیروهای اسرائیلی در مه در 2010 به کشتی مرمره آبی ترکیه که حامل کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه بود دست کم 9 تبعه ترک کشته شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    4 3
    حمله اسراییل به کشتی ترک در واکنش به مجادله لفظی اردوغان با شیمون پرز در کنفرانس داووس سوییس بود که موجی از شادی در میان مردم کشورهای منطقه بهمراه داشت حداکثر عکس العمل ترکیه توقف همکاریهای نظامی و کاهش سطح دیپلماتیک با اسراییل بود که با شغارهای رسانه ای و هیجانات متعاقب آن در میان مردم ترکیه و منطقه هم سطح نبود.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    7 2
    ترکیه هم مثل روسیه فقط دنبال منافع است و به کارهای انسانی کاری ندارد
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 5
    جهان ازاد بر ضد تروریسم و دولتهای حامی وحشی ها یعنی عربستان و ترکیه متحد شود تا منطقه از این وضعیت اسفبار و خطرناک نجات یابد. اردوغان القاعده ات را جمع کن