۰ نفر
۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱

فارس نوشت:

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته است نام ایران و عربستان سعودی نیز جزو کشورهایی است که در نشست صلح سوریه موسوم به «ژنو 2» شرکت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیپلمات‌ها می‌گویند هم ایران و عربستان جزو بیش از 30 کشوری خواهند بود که برای حضور در نشست صلح سوریه موسوم به «ژنو 2» دعوت می‌شوند.

یک دیپلمات عرب به خبرگزاری فرانسه گفته است: فعلا 32 کشور دعوت شده‌اند، اما این رقم ممکن است بیشتر شود، چراکه همه می‌خواهند باشند.

وی افزود: علاوه بر پنج عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه)، کشورهای همسایه، عربستان سعودی، ایران و همچنین آلمان و ایتالیا و کشورهای دیگر حضور خواهند داشت.

به گفته این دیپلمات عرب، اغلب کشورها در سطح وزیران خارجه در این نشست حاضر می‌شوند و نماینده هر کشور می‌تواند 5 دقیقه سخنرانی کند. اغلب حاضران در این نشست سپس به نشست مجمع جهانی اقتصاد که روزهای 22 تا 25 ژانویه در داووس برگزار می‌شود، می‌روند.

وی با بیان اینکه هر هیئت 9 عضو دارد، گفته است که هم مخالفان و هم دولت سوریه باید نهایتا تا 27 دسامبر لیست نمایندگان خود در این نشست را اعلام کنند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌ها نوشته است پیش‌بینی می‌شود فضای پرتنشی بر این نشست حاکم باشد. یک دیپلمات اروپایی هم گفته است احتمالا نمایندگانی از سازمان ملل پیش از این نشست با هیئت‌های شرکت‌کننده دیدار می‌کنند تا «قواعد بازی» را با آن‌ها در میان بگذارند.

این دیپلمات می‌گوید: فعلا من اصلا نمی‌دانم که این نشست برگزار می‌شود یا نه، چراکه موارد مبهم زیادی وجود دارد.

بحث دعوت ایران و عربستان به «ژنو 2» از جمله موضوعات مورد مناقشه برای برگزاری این نشست بود. ایران اعلام کرده است که تنها در صورتی در این نشست حاضر می‌شود که پیش‌شرطی برای حضور در آن وجود نداشته باشد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی از تبریز IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 0
    روحانی مچکریم!