۰ نفر
۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰

مهر نوشت:

رئیس ستاد ارتش آزاد سوریه به قطر گریخت یک روزنامه آمریکایی از فرار ژنرال "سلیم ادریس" رئیس ستاد موسوم به ارتش آزاد سوریه به دوحه قطر خبر داد.

به گزارش وال استریت ژورنال، "سلیم ادریس" رئیس ستاد موسوم به ارتش آزاد سوریه از این کشور خارج شده است. بر این اساس فرار سرکرده اصلی ترین گروه شورشی مورد حمایت غرب از سوریه، آمریکا را شوکه کرده است.

ارتش آزاد سوریه مجموعه ای از شورشیان سوری به جز گروههای وابسته به القاعده نظیر "جبهه النصره" و "داعش" را شامل می شود. به نوشته این روزنامه آمریکایی فرار ادریس به دوحه نشان دهنده فروپاشی بزرگترین گروه مورد حمایت غرب در سوریه زیر فشار گروههای رقیب است.

طبق این گزارش ادریس روز یکشنبه پس از پرواز به سمت ترکیه به دوحه قطر گریخته است. علت فرار ادریس حمله گروه موسوم به جبهه اسلامی به مرکز فرماندهی ارتش آزاد سوریه عنوان شده است.

این در حالی است که دولت های غربی با حمایت گروههای شورشی سوریه به دنبال گرفتن امتیاز از دولت سوریه در نشست ژنو 2 هستند. این نشست قرار است بیست و دوم ژانویه 2014 با حضور نمایندگان گروههای شورشی برگزار شود.     

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 0
    با فروپاشی ارتش آزاد سوریه که از حدود سه ماه قبل مقدمات آن با اوج گیری قدرت ونفوذ گروههای مسلح وابسته به القاعده شروع شد صحنه درگیریها منحصر به ارتش اسد و القاعده خواهد بود و در این میان کشورهایی مثل ترکیه که از ارتش آزاد بعنوان آلترناتیو جایگزین اسد حمایت می کردند بایستی تکلیف خود را با یکی از دو طرف روشن کنند.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 0
    به کلمه موسوم انگار خیلی علاقه دارین البته مشخصه استفاده بیش از حد از این کلمه عامدانه بوده
  • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 1
    تکذیب شد که
  • بی نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 1
    کذب محض