شرق نوشت:

سامیه بلوچ‌زهی، از خط‌قرمزها عبور کرده است. او دختر 26ساله، مجرد و اهل سنت است که توانسته شهردار کلات (مرکز شهر سرباز) در سیستان‌وبلوچستان شود. یکه‌تازبودن بلوچ‌زهی، تنها به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ او توانست، با اکثریت مطلق آرای اعضای شورای شهر کلات، این سمت را از آن خود کند. اتفاقی که با وجود فضا و بافت سنتی سیستان‌وبلوچستان، رخدادی بی‌سابقه است. خانم شهردار، می‌گوید که طلسم مدیریت زنان در سیستان‌وبلوچستان را شکسته. به‌حق که چنین کرده است. او در خانواده‌ای هشت‌نفره زندگی می‌کند. در خطه‌ای از ایران که اغلب زنان هنوز به‌راحتی، قادر به استفاده از حقوقی همانند درس‌خواندن، انتخاب همسر و فعالیت اجتماعی نیستند. او با وجود همه این موانع، دست از فعالیت نکشید و درسش را ادامه داد. برای تحصیل در رشته منابع طبیعی به تهران آمد، اما برخلاف بسیاری از دانشجویان شهرستانی، پایتخت پرهیاهو را ترک کرد و به زادگاهش بازگشت تا برای برداشتن محرومیت زنان، مردان و کودکان زادگاهش بجنگد. او انتخابش را سرآغازی برای خودباوری زنان بلوچ و به چالش‌کشیدن سلطه نظام مردسالاری در این خطه از سرزمین ایران می‌داند.

سامیه بلوچ‌زهی

‌چطور شد که تصمیم گرفتید، شهردار شوید؟
می‌خواستم کمبودهایی که خودم با آنها دست‌وپنجه نرم کردم، نسل‌های بعد از من نداشته باشند. نمی‌خواستم، برادرزاده، خواهرزاده و کودکان شهرم بدون داشتن پارک بزرگ شوند. اینجا بیشتر بچه‌ها افسرده هستند. شاید باور نکنید، اما بچه‌های شهر ما با دیگر شهرها متفاوتند، آنها وقتی در شهر دیگری پارک می‌بینند، انگار با چیز عجیبی روبه‌رو شده‌اند، بی‌نهایت هیجان‌زده می‌شوند. آخر، شهر ما هیچ‌چیز ندارد. ما کمبودهای بسیاری داریم. حتی طرح جامع شهری نداریم. جایی نداریم که زنان و مردان بتوانند به‌راحتی در آن قدم بزنند. یک قلعه تاریخی داریم که سال‌هاست، بازسازی نشده و دارد از بین می‌رود. شهر کلات هزارو200نفر جمعیت دارد اما روزانه پنج‌هزارنفر از روستاهای اطراف برای فروش محصولات تولیدی خود وارد این شهر می‌شوند و این جمعیت شناور باعث ایجاد سد معبر و ترافیک شهری شده است. من می‌خواستم کاری کنم که این مشکلات رفع شود، بنابراین تصمیم گرفتم، شهردار شوم.

‌ابتدا که فکر شهردار شدن در ذهن شما جرقه زد، با چه چالش‌های درونی روبه‌رو بودید؟
من وقتی بحث شوراها مطرح بود، به این علت که خواهرم می‌خواست که در شورای شهر عضو شود، برای نخستین‌بار به فکر افتادم که من هم باید کاری انجام دهم. اما واقعا نمی‌دانستم که من می‌توانم شهردار شوم؟ می‌توانم مدیریت کنم؟ با انبوهی از این سوالات روبه‌رو بودم. در این میان، پدرم بسیار از من حمایت کرد. بعضی وقت‌ها بود که ناامید می‌شدم. اما پدرم به من امید می‌داد. اعضای شورای شهر (به‌خصوص رییس شورای شهر) هم از من حمایت خوبی کردند.

‌شما سال‌های تحصیل خود را در تهران گذراندید، در کدام منطقه ساکن بودید؟ آیا فکر می‌کردید که روزی بتوانید، مسوولیت شهرداری شهر خودتان را برعهده بگیرید؟
من در غرب تهران در «چاردیواری» ساکن بودم. دانشگاه علوم تحقیقات درس می‌خواندم. آن سال‌ها همیشه به نحوه شهرداری به‌خصوص شهرداری منطقه2 تهران توجه می‌کردم. چگونگی اداره تهران همیشه مورد توجه من بود.

‌چرا مانند بسیاری از دانشجویان شهرستانی، تهران نماندید؟
من جزو کسانی بودم که از همان اول که به تهران آمدم، تصمیم نداشتم در این شهر بمانم. می‌خواستم برگردم و به شهر خودم خدمت کنم. با اینکه من تهران را خیلی دوست داشتم، حتی روزهای اولی که به شهر خودم برگشتم، خیلی برایم سخت بود. محرومیت‌های اینجا، بسیار آزار‌دهنده است. اما من می‌خواستم، برای برداشتن این محرومیت‌ها تلاش کنم.

‌برای خیلی‌ها عجیب است که چطور شورای شهر کلات، با توجه به محدودیت‌های موجود نسبت به زنان، به شما به‌عنوان شهردار رای دادند؟
به‌نظرم، شورای شهر در راستای اهداف خودشان به‌وجود یک شهردار همراه، خلاق و توانا نیاز داشتند. من برنامه مشخصی داشتم. جوانگرایی، پیشرفت و توسعه شهر سرباز از مهمترین اهدافم بود. تقویت اندیشه شورایی و مشورتی، استفاده از نخبگان جوان و در نهایت برنامه‌محوربودن را به‌عنوان عنصر مفقوده در تمام عرصه‌های مدیریت شهری لازم می‌دانستم. از سوی دیگر معتقدم که شورای شهر هوشیارانه پی برده است، راز موفقیت پدرانمان پرداخت حقوق نیمه دیگر جامعه، یعنی زنان بوده است و دریافته‌اند که سرنوشتشان به گونه‌ای پیچیده با سرنوشت ما گره خورده، به همین دلیل با اکثریت مطلق آرا (پنج‌رای) توسط اعضای شورای اسلامی شهر سرباز به این سمت انتخاب شدم. انتخابی که با توجه به فضای استان و بافت سنتی آن بی‌سابقه بوده است.

‌مردم از این انتخاب حمایت کردند؟
بله خوشبختانه، اکثر مردم از این انتخاب استقبال کردند، به‌خصوص مورد حمایت روحانیون قرار گرفتم. من یک‌سال سابقه کار در اداره منابع طبیعی به‌عنوان ناظر بخش جنگل دارم. به‌نظرم این سابقه‌کاری در اعتماد مردم به من بسیار موثر بود.

‌جالب است که زن‌بودن شما در این انتخاب تاثیر منفی نداشت.
من با توجه به حقوق مسلم خود در اصل بیست‌ویکم قانون اساسی، دنبال احقاق حقوق ازدست‌رفته زنان شهرم بودم. می‌خواستم، زنان، این قشر همیشه قربانی، به خودباوری برسند. امیدوارم که این حرکت، زنگ شروعی برای تمام زنان زادگاهم باشد و آنها بتوانند نقش بیشتری در جامعه ایفا کنند. دوست دارم زنان، همراه برادران‌ خود در ساختن بنیادهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بکوشند. یادمان نرود، سال‌ها پیش زمانی که پدرانمان و برادرانمان در روستاها برای امرار معاش بر سر زمین‌های کشاورزی می‌رفتند، مادران و دختران نیز چه در کارهای خانه‌داری و چه در امور کشاورزی و دامداری دوشادوش آنها بودند. امیدوارم با انتخاب من، به عنوان نخستین شهردار زن بلوچ، در منطقه‌ای که همچنان عده قلیلی نسبت به حاشیه راندن زنان اصرار دارند، به زودی شاهد حضور بیشتر زنان در سمت‌های مدیریتی باشیم.

‌ شما در این مدت با برخورد نامناسبی روبه‌رو نشدید؟
من در این مدت با هیچ برخورد نامناسبی مواجه نشدم. به نظرم، پس از اینکه ما شهرنشین شدیم، زنان و دختران به مرور زمان از صحنه امور اجتماعی حذف و خانه‌نشین شدند. مردمان شهر سرباز، مردمان فهیمی هستند. آنها با انتخاب شورایی متفاوت، روح تازه‌ای در کالبد این شهر تاریخی دمیدند. این مردم درس استواری را از کوه‌ها و درس تلاش و تکاپو را از رود همیشه جاریشان و درس نوع‌دوستی و صداقت را از اجدادشان آموخته‌اند.

‌زنان شهر سرباز نسبت به انتخاب شما چه واکنشی داشتند؟
زنان شهر، از این انتخاب خوشحال شدند. می‌دانید که بافت شهر سرباز، یک بافت سنتی است. انتخاب یک شهردار زن به خودی‌خود یک رویداد بسیار نادر در ایران است اما انتخاب یک شهردار زن از اقلیت قومی و مذهبی بلوچ و اهل‌سنت تاکنون اتفاق نیفتاده بود. من با شهردار شدنم امید و خودباوری را در بین زن‌های بومی زنده کردم. فکر می‌کنم با این اقدام، تعداد بسیاری از زنان بتوانند، وارد عرصه‌های مدیریتی و سیاسی شوند. در واقع این فرصتی است برای تمام کسانی که با وجود داشتن تخصص در انزوا قرار گرفته بودند.

‌بنابراین، به‌نظر شما این انتخاب، سرآغازی برای بازنگری در نظام مردسالاری سیستان‌وبلوچستان است؟
بله، این انتخاب می‌تواند سرآغازی باشد برای خودباوری زنان بلوچ و بازنگری در نظام مردسالاری و تقویت حقوق و نقش اجتماعی زنان.

در این چند روز شهردار بودنتان برخورد ارباب‌رجوع‌ها و پرسنل شهرداری با شما چگونه بوده؟
برخوردها خیلی خوب است. مدیریت قبلی عملکرد مناسبی نداشته است. احساس می‌کنم که در حال حاضر، پرسنل شهرداری خیلی راضی هستند. آنها به من احترام می‌گذارند. ارباب‌رجوع‌هایی که در این یک‌هفته به شهرداری آمدند، خیلی برخوردهای خوبی داشتند. فکر نمی‌کردم که مردم به این خوبی از من استقبال کنند.

‌حالا از برنامه‌هایتان بگویید، از برنامه‌هایی که برای اجرای آنها انتخاب شدید.
شهر سرباز با مشکلات بسیاری روبه‌رو است. من راه‌اندازی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای، اجتماعی و هنری را در اولویت برنامه‌هایم قرار داده‌ام. می‌خواهم از زنان و جوانان در اجرای فعالیت‌های شهری استفاده کنم. طرح‌هایی هم برای اوقات فراغت جوانان و زنان دارم. من خدمتگزار مردم شهر سرباز هستم و می‌خواهم شرایط مناسب شهری را برای سلامت جسمی و روحی آنها فراهم کنم. از آنجایی‌که زنان قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند و بخش اشتغال زنان تاکنون نادیده گرفته ‌شده است، می‌خواهم که شرایط مناسب کاری را برای آنها فراهم کنم. برای مثال هیچ اقدامی برای زنان دستفروش انجام نشده، دستفروشی یک زن یعنی مرگ تدریجی او که از سر ناچاری به دستفروشی روی آورده. من می‌خواهم که این خلأ‌ها را برطرف کنم.

و حالا حس شما به عنوان یک خانم شهردار؟
من زن بلوچی هستم که طلسم مدیریت در این شهر را شکستم و تنها امیدم داشتن شهری سبز و آسمانی آبی است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 142
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    131 9
    باعث خوشحالیست .موفق و پیروز باشید .
  • امین محمدی IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    زنده باد روحانی
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    68 27
    آفرین مدیریت ایران رو بدید دست جنوبی ها و شکوه هخامنش را بازیابید!
    • رضا A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      5 1
      بله ؟؟؟
    • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      4 6
      عزیزم ناراحت نشو، هرچی به سمت شمال میری خلق و خوی جنگجویی و کله شقی بیشتر میشه اما مردم خط استوا مردم کار و زندگی و بیزنس هستند، از قدیم اینجوری بوده! تو همه کشورها اینجوریه!
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    81 96
    نه بابا حتما باباش جز بزرگای فامیل بوده وگر نه اینجا از این خبرا نیست ...
    • علی آقا IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      2 9
      اگه باباش از بزرگ های اون منطقه بود خودش باباش شهردار میشد ....
    • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      6 1
      اگه اینجوری بود تهرون می موند
    • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      3 1
      حق با شماست. حتما همینطوره.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      17 4
      اگه يه آمار بگيريد مشخص خواهد شد كه اعضاي شورا بخصوص رئيس شورا از بستگان ايشان هستند و يه جورايي پارتي بازي شده وگرنه نه در ايران هيچ جاي دنيا شخصي كه سابقه اجرايي ندارد شهردار نمي شود آخه يكسال سابقه كارمندي هم شد سابقه براي پست شهردار بودن؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    14 85
    چرا عکسی از ایشون نگذاشتید؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 3
      نظرمنفی به تقاضای عکس گذاشتن یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مردم ایران IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    188 8
    شما بعنوان یک زن بلوچ اهل سنت کار بسیار بزرگی کردی و خطه بلوچستان برای رهایی از صدها طلسم دیگر نیاز به از خودگذشتگی و طلسم شکنان بسیار دیگر چون شما میباشد .اکنون باید به مروجین خشونت که فقط با زبان زور و تفنگ سخن میگویند گفت آیا ریگی میتوانست با قربانی هزاران انسان بیگناه به اندازه یکصدم این خانم به مردم بلوچستان کمک کنه ؟
  • علی A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    انشاله موفق باشی. آفرین به غیرتت. دست علی یارت
    • پارسا.شناط ابهر IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      53 39
      دست علی یارت رو خوب اومدی.عزیزم طرف اهل سنته ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • ابراهیم A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      41 26
      نویسنده میگه ایشون سنی هستند، اونوقت میگی دست علی یارت؟!
    • محمدمحمد A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      60 6
      (سیستان و بلوچستان ، خانم ، اهل سنت) تبریک مرا از صمیم قلب بپذیرین ، آرزوی موفقیت برای شما
    • بی نام EU ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      33 9
      اميدوارم حمل بر حسادت نذاريد اما ايشالا كه بر مبناي لياقت انتخاب شده باشه نه بر مبناي پول پدر يا ظاهر يا ...متاسفانه توي بسياري از شهرهاي ايران بچه ها با رانت پدر رسيدن به شوراي شهر بدون داشتن توانايي واقعي و بسياري از توانمندان خانه نشين.(باز هم تاكيد ميكنم من منظورم اين خانم نيست يه مساله كلي رو گفتم)
    • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      10 2
      بافت سنتی فقط خاص سیستان و بلوچستان نیست جاهای دیگه هم به همین صورت هستند بهترین راه برای برون رفت از این مشکلات فقط و فقط پیشرفت اقتصادی همراه با توجیح فرهنگی هست که البته زمان میبرد ولی میشه گفت نسل آینده اینها شاید موفق باشند
    • بانوی ایرانی... IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      43 6
      برقرار باشی دخت ایرانی...
    • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      32 3
      آفرین بر تو امید که پروردگار یار و یاورت باشد
    • سلمانی IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      17 9
      مدیریت بانوان و اهل سنت در این ملک متبرک به نام مولای عدالت علی(ه) خط قرمز نیست؛ مبارک شان باشد و بر مردم مومن سرباز "وطن". ایشالا موفق باشد و چشم جهان به روی اسلام و ازادی آنگونه که در این خاک اعمال می شود باز شود . انشاء ا... چشم خواهران محترم اهل سنت سایر بلاد ِمحروم از سنت وافعی رسول خدا(ص) به روی هم مذهبشان روشن و تازه شود تا قصه ی تاراج اسلام توسط وهابیت و صهیونیسم را برای کودکان خود نجوا کنند ...
    • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      29 20
      امام علی امام اونا هم هست این شمایی که خلفای راشدین رو قبول نداری!
    • kia A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      37 8
      علی یارت با اهل سنت بودن ایشات منافاتی نداره پارس جان. علی برا همست و اهل سنت هم علی رو قبول دارن شدتش فرق داره. تفرقه نندازیم
    • شهبازی A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      1 0
      با سلام .به خانم بلوچ زهی تبریک می گویم. امیدوارم ایشون هم مثل شهردار شهر ما که عنوان "اولین شهردار زن " رو در سال 89 به اسم شهر سرگز احمدی در استان هرمزگان ثبت کردند موفق باشند. خوشحالیم که با انتخاب خانم شکوفه شهابی پور احمدی در سال 89 با 23 سال سن و تحصیلات معماری و شهرسازی در مقطع فوق لیسانس افتخار این انتخاب به اسم استان هرمزگان ثبت شده است.
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    217 7
    موفق باشی عزیز.. این یه راه روشن برای زنان سیستانی است. باید توجه ویژه بشه به سیستان و بلوچستان . بخدا اگر اونجا پیشرفت کنه رایحه خوشش به همه ایران می رسه
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    تبريك
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    آفرین دختر
  • محسن IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    دلیل این همه محرومیت دولتها هستن که تمام بودجه رادرتهران هزینه میکنند باید برای زیبای تهران ازجیب تهرانی هزینه کردنه ازجیب بیت المال
    • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      233 6
      دلیل اکثر مهاجرت ها هم به تهران به همین دلیله.چند وقت پیش با یه اهوازی صحبت میکردم که مهاجرت کرده بود به تهران گفت دیگه داره به شعور ما توهین میشه چرا توی شهری بمونم که رتبه ی اول رو داره توی آلودگی در دنیا و تو تابستونم از 7 روزش 4 روزش خاک میباره سرمون.والا دیدم راست میگه بنده خدا.
    • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      ببخشیدا مالیاتی که تهرانی ها می دن شما ها نمی دید و هزینه هایی که ما می کنیم را شما ها نمی کنید از کجا معلوم شاید از جیب تهرانی ها واسه شهر شما خرج می کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      کدوم بودجه به تهران میرسه؟ شهرداری هرچی خرج می کنه از تراکم فروشی درمیاره که از جیب مردم تهران میره. به همین خاطره خونه شده متری خدا تومن. اگه دوست داری، به شهردارت برو پیشنهاد بده که تراکم بفروشه، تونل و مترو بسازه برات و بعد هم تو توی شهر زیبا زندگی کن. تهران زندگی کردن خرج داده داداش. ربطی هم به بودجه مملکت نداره. متاسفانه مردم استان های دیگه نمی دونن پول نفت کجا خرج میشه، میان میگن میدن به تهران. درصورتی که فقط حقوق تهرانی ها از نفت تامین میشه. عمران و آبادانی شهر از جیب مبارک میره. وگرنه جناب سرهنگ تو ۸ سال دولت محمود نمی گفت پول بدین برا مترو که یک قرون هم نداد.
    • تهران IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      17 8
      نمی دونم چرا این تهرانی ها خواری شدن رفتن تو چشم شهرستانی ها در حالی که این همه مالیات می دن و هزینه می کنن و مجبورن جاهایی پول خرج کنن که شهرستانی ها حتی نمی دونن چی هست بعد می گن پول اونا می یاد تهران نه جانم اگر پول ما واسه شهر شما نره مطمئن باش پول شما شهر ما نمی یاد
    • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      15 6
      اين بحث هاي قوم و قبيله اي را كنار بگذاريد در تهران الآن ديگه تهراني وجود نداره تهراني ها همه از تهران فرار كردن و اين شهر الآن به يه مجموعه اي از همه قوم و قبيله و ايل و طايفه ها تبديل شده و جمعيت سرسام آور اون نياز به توجه داره وگرنه به بزرگترين پاركينگ عمومي و مركز آلودگي و زباله و اعتيادو مركز كارتن خوابي در جهان تبديل ميشه .... و براي هيچ ايراني شايسته نيست چنين پايتختي داشته باشه ....
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      20 8
      دوست ماليات دهنده تهراني،بيمارستان ميلاد هم با ماليات شما ساخته شده؟برج ميلاد كم بودجه إز دولت گرفته؟هزينه هاي دانشگاههاي تهران را هم ماليات شما مي دهد؟دولت قبلي را كار ندارم ولي دولت اصلاحات و سازندگي كم پول نفت مملكت را دادند به متروي تهران؟آزادراههاي اطراف تهران را ماليات شما ساخته يا پول نفت؟فرودگاه امام را چطور؟چرا دولت هاي ايران كه پارك پرديسان و گفت و گوي تمدنها را مي سازند (نمي خواهي بگويي كه آن را هم شهرداري ساخته) يك بار همچين تصميمي براي شهرستانها نمي گيرند؟
    • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      8 6
      مالیات دهنده تهرانی!آیا برج میلاد کم بودجه از دولت گرفت؟ بودجه دانشگاههای تهران را هم مالیات شما می دهد؟بیمارستان میلاد با پول مالیات شما ساخته شد؟دولت قبل را کار ندارم ولی دولت سازندگی و اصلاحات کم پول نفت را به بودجه مترو دادند؟آزادراههای اطراف تهران را دولت با پول مالیات شما ساخت؟این همه زیرساخت را پول مالیات شما ساخته؟راستی چرا دولت های ایران وقتی پارک پردیسان،دارآباد و گفت و گوی تمدن ها را می ساختند،به فکر این بودند شهرستانها هم از این پول نفت سهمی دارند؟
    • میلاد IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      9 6
      شهر های ۸ملیونی دنیا رو ببینید چند تا خط مترو دارند وچقدر بزرگراه دو‌طبقه بعد در مورد تهران این حرفارو بزنید
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      16 2
      پدر بنده (مهندس شرکت نفت) سال 1379 در قفسه سینه خود دردی را احساس کردندو به بیمارستان امیدیه مراجعه کردند .دکتر به او گفت که علایم سکته است ولی ما نمی توانیم تورا بستری کنیم بهتراست بروی اهواز.پدرم تقاضای آمبولانس کرد و پاسخ شنید که نداریم(شهری که روزی 700 هزار بشکه نفت تولید می کند) پدر من هم سوار ماشین شد و پس از 150 کیلومتر رانندگی در جلوی بیمارستان اهواز فوت نمودند.حالا یک دلیل منطقی بیاورید که من باید بروم اهواز یا امیدیه زندگی کنم.آیا اگر پدر من ،تهران بود،با امکانات اینجا الان زنده نبود؟جالبه داداش من با مدر ک مهندسی نفت که خیلی به خوزستان تعصب داشت پس از 3 سال جستجوی کار در آنجا به تهران آمد و دو هفته ای کار پیدا کرد. جالبه که شرکت نیمه دولتیشان تهران است ولی هفته ای 3 روز اهوازه
    • قزويني با فرهنگ A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      6 6
      والا چي به تهران نميرسه؟ قزوين كه جزو 4 تا شهر صنعتي ايرانه پس پولش كجاس؟ ما چرا نمي بينيم؟ نيروگاه شهيد رجايي قزوين تهرانه روشن ميكنه؟ پولشو به ما ميدن يا فقط آلودگيش مياد تو سر ما؟
    • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      14 4
      این دوستی که گفت مالیاتی که ما می دیم شما نمی دید چه مالیاتی می دن؟؟ ما مالیات تهران هم داشتیم تو قانون و خبر نداشتیم؟؟!
    • تهرانی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      7 1
      آفرین به این غیرت که بازگشته و میخواد کاری کنه هر کسی اگه یکم به شهری که توش متولد شده غیرت بورزه و مردم و خانوادش رو بخواد برمیگرده به شهرش و یه کاری اونجا میکنه البته با حمایت دولت اونوقت شهرهای مهاجر پذیر هم یواش یواش میشن جمعیت متولدین اون شهرها و زندگی و آرامش به شهر ها بر میگرده و شهرهای محروم هم به کمک خود مردمش باید آباد بشن
    • بی نام US ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      1 4
      دوستان لطفا" بحث و دعوای بیخود در مورد تهران و بودجه اون نکنید من خودم ساکن شهرستان هستم (ارومیه) بگذارید چند تا نکته خدمت شما عرض کنم: اول اینکه بنا بر قانون کلانشهرهای کشور بنا بر نیاز و جمعیتشون میتونن از بودجه عمومی دولتی استفاده کنن مثل متروی کلانشهرها که پروژه های ملی محسوب میشن در ثانی کاملا" طبیعی هست که هر جا جمعیت بیشتری وجود داشته باشه بنا به صدها دلیل امکانات بیشتری هم وجود خواهد داشت مثلا" اینکه افراد بیشتری مالیات میدن و منابع به صورت متمرکز هزینه میشه و افراد بیشتری برای انجام کارها وجود داره... اتفاقا" تو همین ارومیه هم ما این مشکلات رو که اهالی شهرستانهای دیگر استان میگن همه بودجه استان میره به مرکز استان یعنی ارومیه و واسه همینه که ارومیه هر روز آبادتر میشه رو داریم...
  • آريو IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    آفرين و واقعا آفرين.
  • حمید IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    156 9
    برای خانم شهردار آرزوی موفقیت دارم.
  • بی نام DE ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    ایول داره
  • ارومیه IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    آفرین به این خانم شجاع
  • افشین IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    موفق باشی شیر زن
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    183 7
    ایشالا موفق باشن
  • سعید A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    40 4
    ضمن آرزوی موفقیت برای ایشون و بمیدواری برای حضور فعال تر و پررنگ تر بانوان در عرصه های سیاسی و اجتماعی؛ عکس ایشون رو هم میذاشتید خبرآنلاین...
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    سلام به خانم بلوچ زهی .ما هم از شهردار شدن شما خوشحال شدیم اگر چه قدم بزرگی برای ورود زنان اهل سنت به عرصه جامعه است ولی باید بدانی قدم اول همیشه سخت و مهم است. موفقیعت شما ارزوی قلبی ماست .امیدواریم روزی شما را را در مقامات بالاتر اداری ایران عزیزمان ببینیم .
  • بی نام GB ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    81 7
    تبريك ميگم وموفق باشي اميدوارم سالهاي سال در عرصه خدمت به هموطنانت حضور داسته باشي
  • محسن IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    91 6
    به شما و هموطنان با لیاقت شهر کلات از صمیم قلب تبریک میگویم و بعنوان یک ایرانی آرزوی تحقق آرزوهای اندیشمندانه شما را میکنم.
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    99 7
    موفق باشی
  • بهرام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    من می خوام برم کلات زندگی کنم ...
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      16 11
      خواهشا نظرات در حد فیس بوک رو تائید نکنید
    • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      9 3
      هر چه زودتر برو.
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      7 4
      اگر حرفت شعار نیست پس برو.
    • مسعود A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      12 7
      بهرام جان معلوم تاحالا سیستان نرفتی.وگرنه این حرف نمی گفتی
    • آرش A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      7 0
      مسعودجان کلات در بلوچستان واقع شده. ولی هم سیستان و هم بلوچستان در محرومیت بسیار شدیدی به سر می برند. امان از تبعیض مسئولان
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    بانوی آب و آفتاب. موفق باشی
  • خانوم مارپل IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    117 8
    خيلي خوشحال شدم و لذت بردم...تبريك
  • میثم IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    100 در 100 پارتی بازی شده. من شک ندارم.
    • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      9 1
      آره روحانى يه دخترخاله بلوچ هم داشت.خبرنداشتى؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      4 5
      چون آقا انتخاب نشده پارتی شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      4 3
      برادر وقتی میگی پارتی بازی شده یعنی از نحوه رسیدن به پستهای انتخاباتی هیچی نمیدونی
    • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      41 7
      مگه تو اونجا بودی ؟؟؟
    • میثم IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      8 1
      نه من اونجا نبودم ولی اگه یکم سابقه کار تو این سیستم های دولتی داشته باشی به این نتیجه میرسی. رابطه حرف اول و آخر رو میزنه.
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    102 8
    آفرین .سیستان و بلوچستان به مراتب از قزوین جلوتره ک حتی نذاشتن یه خانم عضو شورای شهر بشه اونم با تخلف!
  • سایه A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    114 6
    زنده باد سامیه ی عزیز و مردمی که ایشون رو انتخاب کردند :)
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    59 15
    اینایی که منفی دادن دقیقا به چی منفی دادن؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      2 2
      جنوبی مسوولیت پذیره دنبال اختلاس و رشوه نیست
  • محمدرضا A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    82 1
    ان شا الله مناطق محروم کشور مورد عنایت ویژه قرار بگیرن
  • یزدانی IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    96 5
    من در یکی از شهرهای سیستان خدمت کردم و از نزدیک محرومیت را حس کردم واقعا مردم آن خطه در محرومیت مطلق بسر می برند. انشاا.. خانم شهردار بتواند با انگیزه ای که در صحبتهای ایشان موج می زد موفق باشند ودولت تدبیر وامید نیز اگرکمک نماید بد نیست چون می دانم درآمد شهرداری در آن خطه بسیار پایین خواهد بود
    • محسن IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      4 4
      عزیزم سرباز جزء بلوچستانه!شما جغرافی چند می گرفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • asa A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    61 3
    احسنت
  • دوست IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    81 3
    زنده باد خانم شهردار خط شکن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بهزاد DK ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    72 9
    سلام بعضی از خانوما از بعضی آقایون با غیرت تر وکاربلد تر هستند وشاید این خانم هم یکی از اونا باشه-ایشااله موفق باشی
  • علی IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    24 4
    درایتکه ایشان کاری بسیاربزرگ کرده اند شکی نیست جای تقدیر و تشکر دارد انشالله راهی باز شود برای سایر زنان اما فراموش هم نشود خانواده ایشان نیز شرط لازم برای این موفقیت هستند انها انقدرتوان مالی مناسبی داشته اند که بتوانند اورا جهت تحصیل روانه تهران کنند.پدری فرهیخته که از وی برای شهردار شدنش حمایت کند .نعمتی که که سایر دختران کلات از ان بی بهره هستند شاید اکثریت قریب به اتفاق خانواده های ان منطقه حتی اجازه تحصیل در مقاطع بالاتر از راهنمایی هم به دخترانشان نمی دهند چه رسد به اجازه تنها زندگی کردن در تهران . اما خوب ایشان خودش نیز لیاقت داشته اند ودر این شکی نیست
  • داریوش A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 2
    درود بر کوروش کبیر
  • فریادکش A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 1
    امیدوارم شایستگیشو داشته باشین و تو کارتون سرافراز و سربلند باشین شهردار گرامی
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 0
    مبارکه .مبارک خانم بلوچزهی
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 0
    اامیدوارم موفق باشی
  • امین طالبی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    12 1
    خانم بلوچ زهی از صمیم قلبم براتون آرزوی موفقیت دارم,شما با یک سال سابقه در اداره منابع طبیعی شدی شهردار کلات......اما من که متولد 67 هستم و عمران هم خوندم و 5 سال سابقه کار پروژه ای دارم الان 2ماه در به در دنبال کار هستم ......میشه راز شهردار شدنتونو بگین ما هم سر لوحه ی کارمون قرار بدیم.....با سپاس از خبر آنلاین
  • تبریزی A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    9 2
    منم تبریک میگم ولی برام جالب هم هست که پارتی ایشون کی بوده که چنین کاری براش جور کرده چون تو این مملکت به این راحتی چنین کاری گیر نمیاد. من دانشجوی دکترا هستم و تقریبا نزدیک فارغ التحصیلی با کلی مقاله و... یه درخواست بورس به یکی از دانشگاه های بسیار معمولی داده ام الان 8 ماه هست که به همه زنگ زده اند و حتی در مورد فرمت موی سرم سوال کرده اند دیگه همه میدونن من کجا درخواست داده ام تازه اگر قبول کنن قراره برم کلی مصاحبه عقیدتی هم بشم!! حالا با این اوصاف ایشون شهردار شده اند باید دید چه کاسه ای زیر نیم کاسه هست ما که یه شغل ساده گیرمون نمیاد
  • بی نام FI ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 11
    کار کردن زنان دلیل اصلی اوضاع بد اجتماعی حال حاضر ماست چون ما از نظر فرهنگی دچار مشکل هستیم(فحاشی به لیونل مسی)
    • بی نام A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      11 4
      يعني بايد تا ابد بي فرهنگ بمونيم؟ سايتها فيلتر باشن و زنها سر كار نرن؟ يا بايد فرهگمون رو بالا ببريم؟
    • بی نام RO ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      3 2
      اومدم منفیو بزنم اشتباهی مثبت رو زدم.آخه اینایی که گفتی چه ربطی به هم داره!!بله ما از لحاظ فرهنگی خیلی خیلی مشکل داریم ولی کار کردن زنها دلیلش نیس دلیلش اوضاع معیشتیه
  • سعيد از زاهدان IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    6 0
    ای ول همشهری انشالا که موفق باشی ما سیستانی ها خوشحالیم که همشهری های بلوچستانی ما پیشرفت می کنند به امید ایرانی آباد ...
  • مهدی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 2
    افرین بر غیرت ایرانی که به ابادی وشکوفایی زادگاه خویش می اندیشد .فقط توصیه این حقیر به شما خانم شهردار . سعی کنید شما درگرفتارمیز نباشید . میز گرفتار شما باشد و همیشه در هر کاری رضای خداوند رادر نظر بگیرید . انشاء الله خداوند کمکت کند.
  • علی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 2
    امیدوارم این محدودیت هایی که در کار کردن برای بعضی از خانم ها هست برداشته شود تا آن ها هم در عرصه های اجتماعی بیشتر حضور پیدا کنند که قطعا خانم ها در بعضی مسائل بسیار موفق تر از مردان عمل میکنند
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 0
    افتخار میکنیم به شما و مردم فهیم کلات. برایتان دعا میکنیم که موفق و سربلند باشید.
  • یک کرمانشاهی A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 1
    موفق باشی شیر دختر بلوچ
  • علي A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    7 1
    درود بر تو من هم دوره سربازي در زاهدان بودم در گردان ضربت اما هيچگاه ضربه اي به هموطنان آن خطه نزدم برايشان اشگ ميريختم كه حتي پس از عروسي ناچار به قاچاق روي مي آوردند. سال 88 به عشق ديدن بلوجستان تنها سفر كردم شب به توصيه پليس در بم خوابيدم صبح زود حركت كردم هر جا خانواده بلوچي مي ديدم سوار كرده و ميرساندم. زير انداز مندرسي همراه داشتم هنگام پياده شدن آنرا طلب كردند گفتم كهنه است زن فهماند كه خوب است با بغض هديه كردم برگشتن از جابهار به بندر عباس در روستايي خوابيدم در ميان رشته كوهاي زيباي آنجا جاده در دست احداث بود كنار جاده زن ومردي با لباس بلوچ غرق در گرد و خاك سوار شدند زن ميناليد مرد گفت دو روز است منتظر ماشين هستيم اينحا دكتر نيست 4000 تومان پيشنهاد كرايه داد گفتم 6000 تومان قبول كرد
    • خلیل IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      1 0
      خوب،که چی؟.....بعدش چی شد؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 2
    روحانی متشکریم
  • پویا A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 2
    راه زنده شدن ایران.. استفاده از جوانان
  • سجاد A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 2
    انتخاب آدم بی تجربه زن یا مرد اشتباهه. اگر هدف انتخاب یک زن بود می تونستن یه خانم با تجربه کار در شهرداری یا حداقل تجربه اداری بیشتر انتخاب کنند.
  • سپهوند IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 1
    درود بر تو این شیر زن بلوچ که صدای مردم محروم این دیار شدی ..........................
  • ابوذر IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 12
    سلام خانم مهندس/ باعث افتخاره که یه جوان مدیریت شهر را به عهده گرفت بنده به عنوان یه شهرساز درخدمتم هرکمکی ک بخواهید انجام وظیفه کنم
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    6 1
    در منطقه سرباز سیستان و بلوچستان کسی جرات نمیکنه شهردار بشه-مثل اینکه فقط ایشون پیش قدم شدن.
  • علي 2 A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 8
    دنباله مطلب: داخل شهر درب بيمارستان پياده شدند مرد پير از لاي پيراهن بلوچي اش 6000 تومان جدا كرد گفتم 1000 تومان هم كرايه داخل شهر پرداخت برگشت برود صدايش كردم 7000 تومان را دادم وگفتم خرج زنت كن اگر حصار ماشين نبود بغلم ميكرد وبغلش مي كردم چند متر جلوتر توقف كردم و گريستم .باز هم به سيستان سفر خواهم كرد و هديه اي در حد وسعم به شهرداري كلات تقديم خواهم كرد .ازبرادران عزيز بلوچ خواهشمندم به ساميه كمك شود تا به اهدافش برسد زن بزرگي است ياورش باشيد روحاني عزيز مطمئنا دغدغه شما را دارد آيا او ماندلاي ديگري خواهد شد انشائاله
    • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      0 0
      اگه با پارتی وجاه طلبی باشه هرگز . وگر نه حتما
  • اسماعیل A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 1
    امیدوارم که همیشه درزندگی سربلندو موفق باشید
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 1
    خدارند یار و یاور شما باد
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 3
    خیلی خوشحالم در کشورم یه خانوم شهردار شده!
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    13 1
    آفرین
  • البرت IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    14 9
    اسم منطقه چاردیواری که ایشان در مصاحبه شان بکار بردند به پونک شمالی معروفه....
  • علی A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 1
    فکر کنم مرکز شهرستان سرباز راسک است نه کلات
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    8 0
    موفقیت زنها و حضور در موقیعت های مردها کار خوبی و گذر از سنت هست ولی شهر دار شدن بیشتر نیازمند فردی با تجریه که سالها در موقیعت های مشابه سابقه داشته باشد نه جوانی بی تجربه (چه مرد چه زن) این به ضرر مردم خواهد بود
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 4
    افرین به این دولت که برای اولین بار سنت شکنی کرد در دولتهای قبل حتی برای مجری خانم محدودیت داشتیم
  • mr A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 1
    ان شالا موفق باشید.
  • بانو IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 1
    موفق باشى خواهرم
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    15 3
    26 ساله شهردارررررررر!!!! یاد بذرپاش افتادممممم!!! حتماً نخبه هم هستننننن!!!
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    20 1
    امسال من 150 هزار تومان عوارض سالانه و پسماند بابت یه آپارتمان 15 ساله به شهرداری پرداخت کردم آیا در شهرستان شما هم مردم از این پولا میدن؟ موفق باشی اما نگفتی پارتی شما کی بود که شهردار شدید؟
    • پسر باران A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 1
      انتظار نداری که منی توی شهری زندگی میکنم ، که دوتا پارک و یک فضای سبز و دیگر هیچ . داره ماهی همین مبلغو پرداخت کنم . شمام زرنگی برو پارتی بیار شهردار شو !!!
  • فاطی خوزستانی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 1
    سامیه جان دوست داریم امیدوارم موفق باشی شیرزن بلوچ
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 5
    آفرین به این دختر بلوچ کاش بقیه دخترای شهرستانی هم یاد میگرفتن که برگردن و شهرشون رو بسازن نه اینکه بگن آخیش اومدم تهران دیگه می خوام برای خودم مستقل زندگی کنم و مسائل و حاشیه هایی که می بینیم در این کلان شهر پرحادثه. در ضمن قابل توجه شهرستانیها شهرداری از فروش تراکم یعنی از جیب مردم در میاره و خرج تهران می کنه.
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 2
    باسلام وتبريك
  • مریجون A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 1
    خدا کنه مثل شهردار قلعه حسن خان نباشه که اونجا ساخت و ساز بیش از چهار طبقه ممنوعه ولی همه خونه ها 7 طبقه ساخته شده و کسی هم ندیده
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 2
    افرین به این شیر زن بلوچ هموطن .انشااله موفقیت هایت جهانی شود
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    6 0
    تبریک و ارزوی موفقیت.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 5
    شهر باهزارو200نفر؟
  • رضا A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    6 0
    آفرین بر همت شما انشاالله که در همه ایران شاهد میدان دادن به زنان و مردان جوان و دمیده شدن روح تازه در کالبد مدیریت سنتی و ناکارآمد شهری فعلی باشیم
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 20
    مگه چهار دیواری نبوده . پس چه طوری به منطقه 2 خیلی علاقه داشته ... ایران زمین خخخ
    • ناشناس IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      3 4
      ربطی داره.؟؟؟اینجا ساکن بوده و به اونجا علاقه داشته .
  • مهدی خانی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 4
    انشاا... موفق باشید، بدانید به غیر از مردم شهر سرباز، همه ما ایرانی ها، شیعه و سنی و زرتشتی و ... و همه اقوام، فارس، بلوچ و ترک و کرد و لر و عرب و ... زن ومرد همگی از شما حمایت می کنیم. پیشنهاد میکنم یک وبلاگ یا تارنما یا صفحه اجتماعی دایر کنید و در آن اطلاع رسانی کرده و در صورت لزوم از همه مردم ایران درخواست کمک و یاری نمایید و این تجربه را برای دیگر زنان ایرانی به اشتراک گذارید. مطمئنا کج اندیشانی برای شما مزاحمت ایجاد خواهند کرد اما نترسید و با توکل به خدا، همه ما از شما حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 2
    1200 نفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینم از اون روستا هایی که بدون امکانات مثل خیلی روستا های دیگه اسم شهر را یدک میکشد.
  • علی A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 1
    با توجه به تجربه کافی حاضرم تجربیات را ذر اختیارتان بکزارم انشاا موفق باشی از مشورت غافل نشو وترس نذاشته باش وصذاقت رمز کار است
  • فرشید از کازرون A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 1
    تبریک
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    8 0
    آفرین به پدرش...
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    10 3
    چطورشخصی در این سن وسال میآید شهردار میشود به چه پشتوانه ای؟؟؟ علمی تجربه یا روابط؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 1
    افرین به غیرتت
  • پو آرو A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    14 1
    می خواین من راز شهردار شدن این خانم را بگم به احتمال زیاد اعضای شورا همگی از فک وفامیلهایشان بوده چون اونجا شهر کوچکی است واکثرا باهم نسبت دارن واین خانم می دانسته رای گرفتن از پنج نفر راحتتر است تا از آدمهای تاسفی یک شهر پس شورا ثبت نام نمی کنه بلکه کاندید شهردار می شه و اگه پدرش هم کمی آدم شناخته شده ی شهر باشد کار دیگه حله .
  • سره مرد IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    1 1
    درود بر تو ای بانوی ایرانی اصیل.ای نواده ی رستم دستان. اصالت از چهرشون میباره. امیدوارم ایشون جرقه ای بشن در خرمن جهل و تعصب سیه فکرانی که ضحاک صفت در برابر روشنی ایستاده اند
  • محمد حسنی IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    19 0
    با سلام و عرض تبریک.درصورتیکه تمایل به همکاری در زمینه اداره شهر بودید اینجانب با توجه به تجربیاتم در کلانشهرها آماده انتقال تجربیاتم به مناطق محروم هستم.
  • بی نام A1 ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 5
    خیلی سنشون کمه و بسیار کم تجربه هستند به درد این مسئولیت اصلا نمی خورن دیگر اشتباه نباید کرد
  • پسر باران IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    4 2
    اول تبریک صمیمانه مارو پذیرا باشید خانوم شهردار ، من خودم بچه جنوبم ، تو همین استان س و ب . امیدوارم موفق باشی. امیدوارم شهردار خوبی برای شهر خودت باشی . مام توی شورای شهرمون یه عضو زن جوان داریم. که این انتخاب بعد از چندین سال هست اتفاق می افتد .
  • علمداری IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 9
    نظرات دوستان را مرور میکردم.به نقطه ای برخورد کردم که لازم دیدم بگم. اول به این خانم تبریک می گویم انشاءالله بدون هیچگونه سفارش وسیاست بازی وارد این مسئولیت مهم شده است خدا هرکس را که کمر همت به پیشبرد این سرزمین بسته کمک بکند. واما در رابطه با مترو پل وتراکم فروشی وغیره باید بگویم آنهایی که اعتقاد دارند با این درآمدها میشه فقط یکصدمتر مترو یا پل وزیر گذر زد اشتباه محض است.نه خیر عزیز با یک حساب دوانگشتی میتوانید هزینه ها را تخمین بزنید.اون مبالغ دریافتی از مردم کفاف هزینه های داخلی شهرداری تهران را نمی دهد. اگر بین مردم بودید می دیدیدمهندسان همان شهرداری چطور مردم را می دوشند شماتهرانی ها هم بدون کوچکترین اعتراض حواله پولها را بسمت همان مهندسان می کشید.خداخیرتان بدهد
  • وحید A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 0
    برای شما خواهر عزیزم آرزوی موفقیت دارم؛ شما مایه افتخار همه ی ما ایرانی هستی
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 0
    جوانه زدن و رشد خانمها در شهرهای بسته و محروم اتفاقا آسانتر است فقط کافی است مثل این خانم تجربه هوشمندانه شهر رشد یافته تری را داشته باشند. به افغانستان نگاه کنید که چگونه خانمها بلافاصله بعد از طالبان رشد کردند. چیزی که در خیلی از شهرهای ایران که به ظاهر رشد یافته تر است سخت تر و با مقاومت بیشتری روبرو هست. در شهر من مردهای شهرمان با مسخرگی به خانمی که کاندید شورای شهر بود رای دادند و در جمعهایشان اسم کوچکش را مرتب میآوردند و می خندیدند. و در نهایت بعد از رای آوردنش با هجوم موتوری به ستادش به تخریب و تحقیرش پرداختند. وای بر این مردان.
  • سیاوش A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    2 0
    من خودم اهل کلات هستم واز این انتخاب خوشحال هستم وبه خانم بلوچزهی تبریک میگم وتنهاشهرداری است که بدون پارتی به اینجارسیده ودیگرشهردارهای شهرکلات همه باپارتی بازی شهردار میشدند
  • بهار IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    1 0
    امیدوارم موفق وسربلندبشی . دوستان بی نام به جای حسادت و پرسیدن سوالهای بی منطق برای همه آرزوی موفقیت کنید