آمریکا و انگلیس به طور هم زمان اعلام کردند کمک های غیرمرگبار خود به مخالفان بشار اسد را به حالت تعلیق در آورده اند.

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری فرانسه گزارش داد واشنگتن و لندن کمک های غیر مرگبار خود به شورشیان سوری و مخالفان حکومت بشار اسد در شمال این کشور را به حالت تعلیق در آورده اند. 

دلیل قطع ارسال این کمک ها تصرف برخی از مواضع ارتش آزاد سوریه توسط ترویست ها و افراطیون مرتبط با القاعده عنوان شده است. 

تنش ها بین جبهه اسلامی که 22 نوامبر با ادغام هفت گروه اسلامگرا ایجاد شد و ارتش آزاد سوریه ( ائتلاف شورشیان که تحت مدیریت ائتلاف مخالفان سوری قرار دارد و غرب از آن حمایت می کند) با وجود اینکه دو جناح برای سقوط حکومت بشار اسد مبارزه می کنند، شدت گرفته است.

جبهه اسلامی شنبه چندین انبار سلاح متعلق به دیگر گروه های شورشی را در نزدیکی باب الهوا در مرز با ترکیه به تصرف خود در آورد. گذرگاه باب الهوا تحت مدیریت چندین تشکل شورشی سوری قرار دارد و چندین گروه در نزدیکی این گذرگاه دفتر دارند.

آمریکا فقط به شورشیان ارتش آزاد سوریه کمک های موسوم به کمک های غیر مرگبار به ویژه دستگاه های بی سیم و خودرو می دهد زیرا از آن بیم دارد که این کمک ها در اختیار گروه های جهادی که با رژیم سوریه مبارزه می کنند قرار گیرد.

در همین حال خبرگزاری فرانسه در گزارش دیگری از قول برخی ازمقامات ارتش آزاد قطع این کمک ها به مخالفان ضد اسد را تایید کرد.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صمد IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    6 2
    اگر اين تروريستها اروپايي به كشور شان برگردند چه غوغاي خواهد فاتحه اروپائيان در راه است
    • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      3 1
      صمد اقا مگه این تروریستها ضربه سنگینی به کشورهای همسایه شان مثل ترکیه عراق و اردن وارد کرده اند غیر از چند تلفات کوچک چیز زیادی نبوده علت کشیده شدن در گیری به لبنان هم به خاطر حضور حزب الله در جنگ بود ثانیا اینها چطور میخواهند با اسلحه وارد اروپا شوند اروپا که مرز زمینی با سوریه ندارد فقط از طریق هواپیما می توانند وارد شوند سلاح هم نمی توانند وارد کنند اوج در گیری نظامی نزدیکی مرز ترکیه هست تا حالا حتی 50 ترک هم کشته نشده اند لطفا واقعیت رو ببین
    • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      0 0
      کل این تروریستها که شما می گی از اروپا امدند هزار نفر هم نیستند امارش رو می تونی از سایتهای مختلف ببینی در ضمن تروریستها فقط اروپایی نیستند از سرتاسر جهان هستند در ضمن لفظ اروپایی گیج کننده هست اینها مهاجرخاورمیانه به اروپا هستند پلیس مرزی اروپا می تواند اینها را شناسایی کند نترس دلیل این بزرگنمایی که مثلا وزیر خارجه انگلیس می اید می گوید اینها برای ما بسیار خطرناک هستند یا میخواهند به نوعی با افراد بنیادگرا در جامعه شان مبارزه کنند و این مساله را توجیح ان قرار میدهند یا بشار اسد را متهم به نامنی کنند وگرنه دود حوادث 11 سپتامبر به چشم غرب رفت یا خاورمیانه القاعده سرجمع چند اروپایی را کشته چند مسلمان را این اظهارات بزرگنمایی و دلایلی برای حضور نظامی غرب در خاورمیانه هست من همون بینام اول هستم