موضوع استعفای نمایندگان و پاسخ دولت در حاشیه جلسه امروز کابینه

جلسه هیات دولت امروز برگزار شد و دولت مصوباتی در حوزه راهداری و سبد کالایی خانوار داشت.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین پس از جلسه هیات دولت محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت به میان خبرنگاران آمد که از مصوبات امروز کابینه از جمله در حوزه توسعه شبکه ریلی کشور و همچنین قطار شهری سخن بگوید. نوبخت در سخنان ابتدایی خود پیش از سوالات خبرنگاران به دو سبد کالا که در بهمن و اسفند بین اقشار مختلف توزیع خواهد شد اشاره کرد وگفت که دانشجویان متاهل، طلاب، خبرنگاران و هنرمندان هم به جمع دریافت کنندگان این سبدکالا اضافه شدند.

بخش عمده سوالات  خبرنگاران بحث بودجه و استعفای نمایندگان بود. نوبخت در توضیح این مسئله گفت که دولت بودجه سال 93 را به نوعی انقباضی بسته است. او رشد بودجه را منفی 7 ممیز 3 دهم اعلام کرد و گفت که 33 درصد بودجه عمرانی کشور کاهش پیدا کرده است. وی طعنه​ای هم به بودجه سال 92 زد و گفت که ما هم می​توانستیم رقم​های غیرواقعی بزنیم تا همه راضی باشند اما بنای این دولت بر شفاف سازی است. نوبخت از نمایندگان خواست که منطق دولت را بپذیرند. او درباره این منطق گفت که می​شد بودجه عمرانی را به صورت علی السویه بین همه طرح​های عمرانی توزیع کرد اما به این ترتیب هیچ پروژه​ای به ثمر نمی​رسید. (مشروح سخنان محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت را ایـــنـــجـــا بخوانید)

مسئله بودجه و استعفای نمایندگان موضوع سوال خبرنگاران از معاون پارلمانی رئیس جمهور هم شد. حجت الاسلام مجید انصاری هم از معدود اعضای کابینه بود که به میان خبرنگاران آمد و به سوالات آنان پاسخ داد. انصاری هم سخنانی مشابه آنچه که نوبخت زد گفت با این تفاوت که او اعلام کرد که برخی از نمایندگان معتقدند که این بودجه خیلی خوشبینانه تنظیم شده است. استناد او به حرف های حجت الاسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نیز محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس بود. انصاری گفت که برخی از نمایندگان خواستار نوعی غربالگری در بودجه عمرانی دولت شده بودند. موضوع دیگری که در جلسه امروز از انصاری پرسیده شد مسئله تذکر تعدادی از نمایندگان به روحانی درباره عملکرد وزیر امورخارجه (ایــنـــجـــا) بود. انصاری در این باره گفت که دولت قویا از عملکرد محمدجواد ظریف دفاع می​کند. (مشروح اظهارات مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور را ایــــنـــجــــا بخوانید)

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم از جمله وزرایی بود که در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش​های آنان پاسخ داد. وی اعلام کرد که تا دو هفته دیگر با احزاب جلسه خواهد گذاشت. وی همچنین موضوع  احزاب منحل شده در دولت قبل را مربوط به قوه قضائیه دانست. رحمانی فضلی همچنین درباره  تقسیم بندی جدید کشوری هم گفت که این موضوع در حال بررسی در وزارت کشور است اما در نهایت نیازمند مصوبه  دولت و مجلس است. ( مشروح سخنان وزیر کشور را نیز می​توانید ایـــنـــجـــا بخوانید.)

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 6
    یکی دیگر از دلایل استعفای نمایندگان خوزستان اعتراض به طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به اصفهان است. در صورت اجرای این طرح اولا 60 دصد از مناطق آبخیر استان چهارمحال و بختیاری خواهر خشکید و همچنین کشاورزی خوزستان نابود خواهد شد. آقای نوبخت چرا درباره این دلیل حرفی نزدند
    • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 1
      با اون همه مشکلات در دولت قبل چرا فکر مردم نبودند حالا یادشون اومده که نزدیک انخابات مجلسه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    16 2
    همشون دستشون با احمدی نژاد توی یک کاسه است ... زودتر استعفا بدهند مردم یک نفس راحت بکشند.
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 1
    نمایندگان واقعا شورشو درآوردن نماینده شهر ما باهزاران وعده انتخاب شد اما بیا و ببین چه ها نکرده هر چی فک و فامیل داره گذاشته مناسب مهم حرف هم میزنه میگه به قول آقا خجالت هم نمیکشه !!!!!!!!!!!!!! در چه جامعه ای زندگی میکنیم حالا که مردم رنگ به روشون اومده میخوان دوباره نفس بکشن یک عده همیشه ساز مخالفند واقعا ننگ بر یک عده که منافع ملت رو قربانی منافع شخصی خودشون میکنن آقااااااااااااا مردم از شما راضی نیستن بزارید روحانی کارشوووو بکنه رییس جمهور با رای مستقیم مردم انتخاب شده این همه آدم هیچی نمیفهمند فقط شماااااااا میفهمید آقایون نماینده که هر چی دارید از صدقه سر این مردم دارید