سخنگوی دولت به اعتراض تعدادی از نمایندگان مجلس درباره بودجه 93 پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتراض برخی از نمایندگان استان ها درباره کم شدن اعتباراتشان گفت: قطعا نمایندگان مردم این منطق دولت را می پذیرند که اگر اعتبارات عمرانی به صورت علی السویه توزیع می شد هیچکدام به ثمر نمی رسید البته آنچه ما بیان کردیم یک پیشنهاد است که روی میز مجلس است. ما می توانستیم علی السویه تقسیم می کریدم و کسی اعتراض نمی کرد.
وی افزود: دولت می توانست علی السویه برای همه این طرح ها بودجه در نظر بگیرد اما هیچ طرح عمرانی به ثمر نمی رسید. سخنگوی دولت با تشکر از مجلس گفت: مجلس به ما اجازه تخصیص بودجه داد بنابر این امسال ما مشکل کسری بودجه نخواهیم داشت.
سخنگوی دولت اظهارداشت: بودجه امسال منفی 7 و 3 دهم درصد رشد داشته و این برای این بود که واقع بینانه شود و بنیاد اقتصاد مقاومتی رعایت شود. ما ناگذیر شدیم بودجه عمرانی را 33 درصد کاهش دهیم و بنابر این به جای توزیع منابع بین 3هزار طرح به 246 طرح منابع اختصاص پیدا کرد که این باعث اعتراض نمایندگان شد.
نوبخت در پاسخ به سئوالی درباره احیای سازمان برنامه و بودجه گفت: رئیس جمهور این اختیار را دارد که این سازمان را احیا کند و نیازی به اجازاه مجلس ندارد.
نوبخت در پاسخ به سئوالی درباره انطباق لایحه بودجه 93 با اقتصاد مقاومتی گفت: بودجه انقباضی بسته شده تا واقع بینانه باشد و این معنی انطباق با اقتصاد مقاومتی است.

سخنگوی دولت گفت: دانشجویان متاهل، خبرنگاران، طلاب و هنرمندان جزو اقشاری هستند که ۲ سبد کالایی آخر سال دولت به آنها نیز داده خواهد شد.
سخنگوی دولت ‌در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه امروز دولت گفت: در این جلسه چگونگی ارائه سبد کالا در بهمن و اسفند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: دولت درباره افراد مشمول این دو سبد کالا نیز مصوبه‌ای داشت و دانشجویان متاهل، طلاب و خبرنگاران و هنرمندان نیز به اقشار دریافت کننده این سبد کالا اضافه شدند.
نوبخت ادامه داد: همچنین در خصوص اینکه توزیع سبدهای کالایی به همراه دیگر کمک‌ها حداقل فصلی یک بار صورت بگیرد، مصوبه‌ای تصویب شد. سخنگوی دولت با اشاره به ماموریت روحانی به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور برای افزایش تعداد سبدهای کالایی در طول سال اظهار داشت: توزیع سبدهای کالایی بیش از یک بار در طول فصل از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص موضوع تنظیم لایحه بودجه نیز اظهار داشت: برخلاف سال جاری و بدلیل انعطاف‌پذیری بودجه، سال آینده کسری نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: 37هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی سال 93، بطور مساوی برای 246 طرح عمرانی بزرگ اختصاص می‌یابد.
سخنگوی دولت درخصوص استعفای برخی نمایندگان در اعتراض به بودجه عمرانی استانها نیز گفت: اگر این منطق را بپذیرند که به طرحهای زیر 20درصد، کمتر اعتبار بدهیم، جای قهر و گلایه نمی‌ماند. البته بودجه دست خود مجلسی‌هاست.
نوبخت ادامه داد: سهم خوزستان از تملک دارایی سرمایه‌ای، 10درصد اعتبارات استانی است و مقام اول را دارد.
وی گفت: از نظر ما احیای سازمان مدیریت از اختیارات رئیس‌جمهور است و نیازی به مصوبه مجلس ندارد.

 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسل سوخته IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    36 7
    من به شخصه به تيم اقتصادي دولت اطمينان دارم مخصوصا آقاي نوبخت،خداروشكر صداقت دارند و سر مردم كلاه نمي گذارند.
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 6
    اینکه با نظر کارشناسی و واقع بینانه بودجه تنظیم شده قابل تقدیر است اما واقعا جای رویکرد خلاقانه در مدیریت کجاست؟ اینکه نمایندگان خوزستان نگران روند توسعه و معیشت هموطنان خوزستانی هستند کاملا درست و قابل در ک است اما بایددید تنها راه حل همینهاست که تا بحال ارایه شده. در گرفتاریها و محدودیتهای اینچنینی لازم است به خرد جمعی و تفکر خلاق رجوع کرد. بد نیست نمایندگان محترم خوزستان با کارشناسان مشورت کرده و پیشنهاد جدیدی ارایه دهند.استعفا فقط جنبه سلبی دارد اما از سیاستمداران انتظاری بیش از این میرود.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    18 10
    آقا به خدا اصفهان از قدیم وضعش خوب بوده، چرا ضعف مدیران استانهایتان را به اصفهان نسبت می دهید یعنی حق کل کشور را اصفهان خورده؟ شرجی بودن هوای خوزستان تقصیر اصفهانه؟ تقصیر اصفهانه که زمانی کوهرنگ و چهارمحال از قدیم مال اصفهان بود و زاینده رود اب داشته و برنامه ریزی کردند، تقصیر اصفهان بوده که زمانی که کشور هم نفت نداشته ثروتمند بوده، تقصیر اصفهانه که در اثر سادگی و غیر بومی نگری مثل خوزستانیها الان نصف استان شدند لر خوزستانی و بختیاری؟ آب را هم با خودشان آوردند.
    • اهوازی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      12 1
      ما که نگفتیم آب از زاینده رود بگیریم بریزیم تو کارون فقط این را میگوییم کارون در 80 سال پیش در آن کشتیرانی می کردند ولی در حال حاضر ارتفاع آب از یک متر هم کمتر شده و در خیلی از جاها خشک شده است و میخواهند از آن بگیرند و به زاینده رود بریزند که فواره های زاینده رود خاموش نشوند هموطن محترم و با ادب مسئله مرگ و زندگی است نه اصفهان و خوزستان
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    43 8
    از قدیم گفتن "ظلم علی السویه عدالت است". وقتی بودجه همه استانها کاهش یافته دیگه نباید این نماینده ها استعفاء بدن کــــــــــــــــــــــــــــــه!!!
    • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      12 4
      اي كاش اين 250 تا طرح را در سرتاسر كشور و در استان هاي مختلف انتخاب مي كردند اما متاسفانه شاهد آنيم كه به برخي از استان ها پروژه قابل ذكري از اين 200 و اندي پروژه اختصاص نيافته
    • میلاد IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      11 2
      مگه کی هستند و چه کار مفیدی انجام دادن ؟ تو رو اجازه بدید برن ما هر چی بدبختی داریم از دولت و بعضی مجلسی های رشوه بگیر قبل هست
  • بی نام A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    15 3
    470 میلیون تومان پول از رییس مجلس گرفتند برای 7 پشتشون کافیه حالا دنبال بهانه هستند که استفا بدند بزنند تو بازار کار آقا جان برو جانانه از حق خودت دفاع کن... هر چند که این استعفاها کاملا نخ نما و الکیه.
  • امید A1 ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    33 4
    3هزار طرح که نتوانند افتتاح شوند بهتر است یا 246 طرح کامل به بهره برداری برسد ؟ نمایندگان ملی فکر کنند
  • بی نام EU ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    28 9
    از قدیم گفتند یک شهر آباد بهتر از صد ده خراب است
    • farhad IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      7 5
      خوبه پس دیگه نیازی به شهرهای دیگر ایران نیست وتمام منابع رو برای تهران و اصفهان و دوسه تا شهر دیگه اختصاص بدیم.10شهر بهتر از تمام شهرها.تهران بهتر از بقیه
    • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      1 0
      تاریخ مصرف این ضرب المثل تمام شده است...
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    9 2
    کجای منطق این رامیپذیرد درصورتی اقای نوبخت درست می گفت که همین 200طرح عادلانه درتمام استان هاتقسیم میشدنه اینکه فقط برای بعضی مناطق بودجه درنظربگیرندپس بقیه مناطق چی می شوند واقعاتاسف باراست
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    6 13
    دولت تدبیرهابسیاری ازطرحها مانندمسکن مهررامتوقف کردتافقط حدود200طرح که خودشان بالای 80درصدساخته شده اندراتکمیل کند واقعااین شاهکاره!!!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    8 16
    یعنی دولت قراره ظرف یک سال فقط حدود220طرح راکه خودشان بالای 80درصدپیشرفت داشته اند راتکمیل کند فکرکنم تودوره قبل خیلی بیشترازاینهاکارمیشد
    • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      5 3
      جان؟؟چه رویی دارین شماها خدا شفاتون بده با اون مرادتون!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 16
    یعنی دولت قراره ظرف یک سال فقط حدود220طرح راکه خودشان بالای 80درصدپیشرفت داشته اند راتکمیل کند فکرکنم تودولت قبل خیلی بیشترازاینهاکارمیشد
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    12 3
    این نماینده ها حاضرن مردم گرسنه بمونن ولی پروژه های عمرانی اجرا شه!
  • خوزستانی A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    24 45
    بازی با کلمات!!!!!!! خوزستان رو از آنچه هست محروم تر نکنید.
    • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      28 10
      بازی با کلمات نیست. بودجه میاد اما بی کفایتی مسئولین استان در استفاده از این بودجه زندگی رو بر ما مردم این دیار سخت کرده.
    • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      5 1
      بی نام عزیز،من منکر بی کفایتی مسیولان استان نیستم،ولی دولت هم همواره در ارایه بودجه به این استان و سایر استانهای محروم کوتاهی کرده است.
  • ایذه IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    10 3
    آره راس میگه ما مقام اول رو داریم ولی اصفهان و تهران توسعه پیدا میکنه ما اولیم ولی به نون و آب شبمون محتاجیم بابا تو که دیگه آمارات از احمدی نژاد بدتره که
  • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    14 3
    یکی باید انتخاب بشه یا 3000تا طرح با پیشرفت 0 درصد یا 276 طرح با پیشرفت 100درصد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    8 3
    اگر هزاران طرح ناتمام بمونه یهتره یه حداقل چنتایی راه بیفته؟ این سنت قدیمی داره باقی میمونه - اگر میخاستی استعفا بدی برا چی نماینده شدی؟ از این حربه استعفا استفاده نکنید
  • اهوازی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    8 2
    آقای نوبخت چرا در جلسه با نمایندگان یک استان حاضر نشده تا بفهمد که دلیل استعفایشان چیست 1 - اختصاص بودجه برای انتقال آب کارون به زاینده رود 2 - کاهش 70% بودجه عمرانی استان 3 - از فروش فولاد خوزستان یک ریال هم به استان خوزستان اختصاص نیافته
  • عطا IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    5 2
    برای جبران کمبود بودجه لطفا کل بودجه تهران را حذف کنید اگر راست میگویید
  • علی A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    5 0
    هم میهنان عزیز با انصاف باشید هشتاد سال است که بیش از هشتاد درصد درامد کشور از خوزستان است ولی فقر وبیکاری ازهمه جای کشور بیشتراست .ایا اکر این منابع در اذربایجان"شمال" خراسان "اصفهان ویا جای دیگری بود یک ریالش در خوزستان هزینه میشد؟ما خوزستانی ها توقعمان این است که مثل استانهای دیگر بودجه عادلانه تقسیم بشود