تسنیم نوشت:

یک رسانه لبنانی با تشریح جزییات دیگری از عملیات ترور یکی از فرماندهان مقاومت،عاملان تیراندازی را از اعضای موساد رژیم اسرائیل دانسته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه السفیر با اشاره به ترور حاج حسان هولو اللقیس از فرماندهان حزب الله لبنان آورده است: آیا موساد اسرائیل به اللقیس شلیک کرده است؟چرا اسرائیل تصمیم به ترور اللقیس با شلیک گلوله گرفته است؟
این رسانه لبنانی می نویسد: منابع آگاه تحقیقات مربوط به ترور اللقیس فرضیه ای را مطرح کرده اند مبنی براینکه تمامی عملیات ترور بر عهده موساد بوده است در حالی که قبلا گفته شده بود که موساد در امور اطلاعاتی نقش داشته است و اجرا عملیات بر عهده طرف های بومی بوده است.
السفیر گزارش داد: بر اساس اطلاعات عاملان تیراندازی به اللقیس دو نفر بوده اند و تحقیقات درباره افرادی که در شناسایی و دیگر مراحل عملیات دخالت داشته اند ادامه دارد. در ابتدا گمان می رفت که عاملان ترور در خیابان "سان تیریز" حضور داشته اند اما داده ها و اطلاعات کنونی حاکی است که ضاربان از خودرویی در جاده بولیوار کمیل شمعون پیاده شده اند با این آگاهی و علم که این جاده دور تر از خیابان سان تیریز است.
تاکنون هیچ یک از دستگاه های امنیتی و طرف های حزبی لبنانی نتوانسته اند علت استفاده از گلوله در عملیات ترور را مشخص کنند.کارآگاهان لبنانی ویژه ترور اللقیس این عملیات را بسیار حرفه ای می دانند.
السفیر می افزاید: درباره شناسایی اللقیس این موضوع بسیار سختی نیست زیرا موساد از روزنه ها استفاده کرده است. اللقیس از سه سال قبل منزلی در الحدث داشته است و کسی که قصد ترور وی را داشته باشد باید مکان سهل الوصول تری را انتخاب می کرد و مشخص شد که ترور وی در منزلش در بعلبک بسیار دشوار تر از ترور وی در منزلش در الحدث بوده است.عاملان ترور با نظارت و پی بردن به زمان ورود و خروج وی لحظه ترور را تعیین کرده اند.
این رسانه می نویسد: اسرائیلی ها از شبکه های خوشه ای بهره می برند و از افراد زیادی استفاده می کنند که برخی از هویت دیگری اطلاعی ندارند.بر اساس اطلاعات موجود اللقیس نزدیک به یکسال با یک خودرو تردد می کرده است و در برخی اوقات از تاکسی استفاده می کرده است(همانند شهید عماد مغنیه).
السفیر می نویسد: برخی از کارآگاهان تحقیق بر این باورند که اسرائیلی ها نقش مهمی در شلیک گلوله به اللقیس داشته اند و آنها تمامی اطلاعات مسافرانی که از لبنان خارج و به آن وارد می شونند را کنترل کرده است.آنها به راحتی می توانند به لبنان وارد و از آن خارج شوند و این شاید برای احدی قابل تصور نباشد اما ناصر نادر از مزدوران اسرائیل در اعترافات خود فاش کرده بود که 17 بار قبل از ترور غالب عوالی از مسئولان حزب الله به فلسطین اشغالی رفته است.
السفیر گزارش داد: دقت در ماهیت افرادی که موساد به لبنان پس از سال 2000 اعزام کرده است نشان می دهد که بیشتر آنها اسرائیلی نیستند و تابعیت های مختلفی دارند به طوری که اسرائیل می توانند در صورت شکست عملیات خود را تبرئه کند اما مزدورانی که بر عملیات های شناسایی سوژه های ترور به کار گرفته می شوند معمولا لبنانی هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =