۰ نفر
۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵

تسنیم نوشت:

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به آفریقا از کمک نظامی دو میلیارد دلاری این کشور به مصر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الیوم‌السابع، "میخائیل مارگیلوف" نماینده "ولادیمر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه در آفریقا اعلام کرد که روسیه و مصر در صدد از سرگیری همکاری‌های فنی و نظامی هستند.
وی در سخنانی در آکادمی روابط بین‌الملل لندن اظهار داشت: قاهره و مسکو درصدد نهادن سنگ بنای اصلی از سرگیری‌ همکاری‌های نظامی و فنی هستند و روسیه قصد دارد به زودی تجهیزاتی نظامی به ارزش دو میلیارد دلار به مصر صادر کند.
فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به آفریقا همچنین از آمادگی کشورش به منظور از سر‌گیری همکاری با کشورهایی که طی سال‌های گذشته حکام آنها تغییر کرده است خبر داد و گفت: روسیه و مصر تصمیم گرفته اند کمیته وزارتی مشترکی برای همکاری اقتصادی را از سر بگیرند.
وی افزود سیاست‌های روسیه در خصوص شمال آفریقا و خاورمیانه از اصول اصلی سیاست خارجی این کشور یعنی همان تحکیم صلح و امنیت و ثبات و دموکراسی و حل و فصل مسائل بین‌المللی و تثبیت نقش محوری سازمان ملل متحد پیروی می‌کند.
"مارگلیوف" همچنین با اشاره به ضرورت اهمیت و حاکمیت ملی کشورها هرگونه تغییر نظام سیاسی کشورها از طریق دخالت قدرت‌های خارجی را رد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 2
    کمک اونم از سوی روسیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باور میکنین؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 1
    روسیه وحشت تروریست ها و امریکای جاسوس
    • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      2 2
      روسیه وحشت ملت بیچاره مصر !!!