ایسنا نوشت:

روحانی تندرو معروف به "پدر طالبان" با انتشار فتوایی ضمن تاکید به والدین در مورد اینکه کودکان‌شان را در برابر فلج اطفال و دیگر بیماری‌های کشنده واکسیناسیون کنند، اعلام کرد: این اقدام کاملا مطابق با قانون اسلام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مولانا سمیع الحق که ریاست مدرسه "دارالعلوم حقانی" را به عهده دارد یک سال پس از آن این فتوا را صادر کرد که طالبان پاکستان به دنبال برنامه ساختگی واکسیناسیون سازمان جاسوسی آمریکا و دسترسی به مخفیگاه اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده، واکسیناسیون فلج اطفال را ممنوع کرده و کارمندان شرکت کننده در این طرح را هدف قرار می‌دهد.

این ممنوعیت منجر به موجی از موارد فلج اطفال در پاکستان شده که تلاش‌های جهانی برای از بین بردن این بیماری مسری را که در نیجریه و افغانستان نیز شایع است، تهدید می‌کند. شبه‌نظامیان طالبان از زمان ممنوعیت تزریق واکسن در ژوئن سال 2012 میلادی مرتبط به گروه‌های پزشکی و نیروهای امنیتی حمله کرده‌اند که باعث دست کم کشته شدن 25 تن از آن‌ها شدند.

بر اساس فتوای امضا شده توسط "پدر طالبان" در 30 اکتبر سال جاری میلادی،‌ والدین نباید به هشدارهای شبه‌نظامیان توجه کنند.

در این فتوا آمده است: بر اساس شریعت، واکسن‌هایی که توسط پزشکان برای نجات کودکان از بیماری‌های کشنده توصیه می‌شود، هیچ ضرری ندارد. فلج اطفال، سرخک، کزاز، سل و ... بیماری‌های خطرناک و کشنده هستند و این واکسن‌ها برای نجات کودکان و مادران موثر و بی‌ضرر است. شک و تردیدها در رابطه با این واکسن‌ها واقعیت ندارد. والدین باید از واکسن‌های خوراکی و تزریقی این بیماری‌ها برای نجات کودکانشان از بیماری‌های کشنده استفاده کنند.

طالبان در واکنش به استخدام دکتر شکیل آفریدی توسط سازمان سیا برای انجام برنامه ساختگی واکسیناسیون در ابیت آباد، دستور ممنوعیت واکسیناسیون را صادر کردند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، در سال جاری میلادی 72 مورد فلج اطفال در پاکستان ثبت شده که 50 مورد از آن‌ها در مناطق قبیله‌ای‌نشین هم مرز با افغانستان هستند. این در حالی است که در سال 2012 میلادی تنها 58 مورد فلج اطفال در پاکستان ثبت شده بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =