محسن کوهکن عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با «شرق» درباره انتخاب جانشین رئیس فقید جبهه پیروان خطا امام و رهبری اظهار نظر کرد.

 برای جانشینی مرحوم «عسگراولادی» چه کسی انتخاب می‌شود؟

ما روز پنجشنبه جلسه‌ای با دوستان خواهیم داشت که انشاءالله به‌زودی نتیجه مشخص می‌شود.

 چرا مدت‌زمان تعیین دبیرکل جدید برای جبهه پیروان آنقدر طولانی شد؟

ما هفته اول که درگیر مراسم درگذشت مرحوم «عسگراولای» بودیم پس از آن هم عاشورا و تاسوعا بود. فکر نمی‌کنم طولانی شده باشد، در ضمن برخی از جلساتی که داشتیم کمک کرد تا ما به‌جای اینکه به سمت تکثر کاندیداها برویم به سمت اجماع حرکت کنیم.

  گزینه‌ها چه کسانی بودند؟

دوستانی از تشکل‌های مختلف جبهه که حدود 16تشکل است کاندیدا بودند، اما همانطور که گفتم فضا به سمتی رفته که به اجماع برسیم، انشاءالله روز پنجشنبه مشخص می‌شود.

 با ناطق‌نوری هم در این زمینه صحبت شد؟

آقای ناطق به‌صورت کلی مورد قبول اعضای جبهه هستند، اینکه اگر ایشان می‌پذیرفتند باید به سمت بررسی اساسنامه می‌رفتیم اما دوستانی که با ایشان صحبت کرده بودند، ایشان قبول نکرده‌اند و از آنجا که این موضوع محرز شد، به سمت یکی از اعضای خود جبهه پیروان رفتند.

 سازوکار انتخاب دبیرکل چگونه است؟

هریک از دبیران‌کل می‌توانند کاندیدا شوند و از میان این افراد رای‌گیری می‌شود. خوشبختانه اکنون فضا به سمت اجماع رفته است. توافق و اجماع بهتر از تکثر کاندیداهاست که یک نفر با رای شکننده انتخاب شود، اجماع معقول‌تر است.

 پس شما معتقدید اجماع بهتر از رای‌گیری است؟

رای‌گیری هم در جبهه هست اما صرف وقت برای مذاکره و لابی‌کردن برای اجماع عقلانی‌تر است و بازتابش در تعاملات هم بیشتر است.

 آقای عسگراولادی در جریان اصولگرایی شخصیت ویژه‌ای بودند. به نظرتان کسی که مورد اجماع همه باشد به‌عنوان جانشین آقای عسگراولادی پیدا می‌شود؟

پیدا شده است. آقای عسگراولادی شخصیت برجسته و ویژه‌ای بود اما خودشان هم بارها بر اینکه افراد دیگری دبیرکل شوند تاکید داشتند ولی با توجه به شخصیت و جایگاهی که مرحوم عسگراولادی داشتند کسی حاضر به این کار نمی‌شد. الان جبهه به سمت اجماع رفته و هیچ‌گونه رقابت یا نگرانی‌ای از بابت جانشینی آقای عسگراولادی وجود ندارد. در جبهه برای جانشینی آقای عسگراولادی هستند کسانی که در جای خود شخصیت‌های برجسته‌ای هستند.

 

/17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی EU ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    واقعا خجالت نمیکشن؟تاقبل از انتخابات واسه آقای ناطق تره هم خوردنمیکردن آقایون اصولگرا....میگفتن فتنه گره وپشت رهبری روتوفتنه خالی کرده...حالا که دیدن اتحاد ناطق وهاشمی وسیدحسن ومهمترازهمه خاتمی چه بلایی سرشون آورد ومردم بهشون رای ندادن،حالا یادشون افتاده که ناطق وروحانی جزو جامعه روحانیت بودن ویه زمانی اصول گرا بودن....روحانی،ناطق خاتمی وسید حسن به مردم خیانت نمیکنن،شماهم هرکاری دوست دارین بکنین.