روزنامه رسالت در سرمقاله خودآورده است:

روزنامه اعتماد دیروز تیتر اول خود را به نامه سرگشاده 9 چهره اصلاح طلب به رئیس جمهور اختصاص داد.
اعتماد از قول نویسندگان نامه خطاب به رئیس جمهور نوشت: "به سوء تفاهم‌های 88 پایان دهید." در این نامه دو تقاضای مطرح و مشخص شده است:
الف: لزوم مورد بخشش قرار دادن دو طرف انتخابات سال 88
ب: آزادی زندانیان و رفع حصر
در خصوص این نامه چند نکته قابل تامل است؛
1- آیا فتنه سال 88 محصول یک سوء تفاهم بود؟ "تفاهم چه بوده؟ این سوء از کدامین سو به "تفاهم" دمیده شد؟
یک انتخابات آزاد، سالم با مشارکت 85 درصدی مردم برگزار شد. یک طرف نتایج را نپسندیدند و آن را به تیر تهمت دروغ تقلب آلوده کردند. یک طرف قبل از اعلام نتایج آرا و حتی قبل از شروع شمارش آرا، خود را پیروز انتخابات اعلام کردند و با اردو کشی خیابانی هیچ راه حل حقوقی و هیچ ساز و کار قضائی را برای فیصله این دعوا بر نتابیدند.‏
با آنکه هنگام ثبت‌نام التزام خود را به نظام و ولایت فقیه و قانون اساسی اعلام کرده و امضا داده بودند، زدند زیر عهد و پیمان خود و شورش بر جمهوریت نظام را با همکاری و همیاری سرویس‌های موساد و سیا در تهران و معاضدت منافقین، بهایی‌ها و مارکسیست‌های کافر و ملحد کلید زدند. به همین هم اکتفا نکردند، به چهره ملکوتی امام و آرمان‌های مقدس نظام در اردوکشی‌های خیابانی چنگ زدند کارشان آن قدربالا گرفت تا در عاشورای 88 شعائر الهی کربلا را نشانه رفتند، مسجد آتش زدند و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند!!‏
سئوال از 9 اصلاح طلب نویسنده نامه این است؛ اگر آنها به نتایج انتخابات ایراد داشتند این همه شرارت و بی‌رحمی به مردم و نظام چه معنا داشت؟ اگر آنها دچار یک سوء تفاهم بودند چرا اقتدار و امنیت ملی را به حراج گذاشتند تا جایی که رسما نتانیاهو اعلام کرد؛ سران فتنه به نمایندگی آنها در تهران می‌جنگند!
اگر آنها به نتایج انتخابات اشکال داشتند، فرستادن دوستان رسانه‌ای خود به رادیو بی‌بی‌سی و رادیو آمریکا و رسما و بی‌پرده خنجر کشیدن در رسانه‌های اجانب علیه نظام و مردم محصول چه سوء تفاهمی بود؟
اگر آنها با نتایج انتخابات مشکل داشتند، گذاشتن 22 شهید مظلوم بر دست نظام و گذاشتن ده‌ها کشته بی‌گناه بر دست دوستان خودشان محصول چه سوء تفاهمی بود؟
صورت مسئله فتنه را با یک تردستی رسانه‌ای پاک کردن و نام
"سوء تفاهم" بر آن گذاشتن خیلی جالب است، آن هم نامه را خطاب به کسی بنویسند که می‌دانسنند او یک "حقوقدان" است. ‏
یک حقوقدان چگونه می‌تواند بپذیرد جماعتی به خاطر یک دستمال، قیصریه را آتش بزنند، بعد بگویند یک سوء تفاهم بود؟! یک حقوقدان چگونه می‌تواند خون 22 شهید مظلوم فتنه را ببیند و بعد جرم عمومی و جرم خصوصی این جنایت را فراموش کند، بگوید این یک سوء تفاهم بود؟
یک حقوقدان که اکنون در مسند ریاست جمهوری نشسته و سوگند خورده است، پاسدار مذهب رسمی و نظام و قانون‌ اساسی باشد و از استقلال کشور دفاع کند، چگونه می‌تواند به تاراج رفتن امنیت ملی توسط مشتی تبهکار را نادیده بگیرد و از همه مهم‌تر رای 25 میلیون منتخب ملت آن هم با 11 میلیون اختلاف را مهر تقلب بزند؟
2- نویسندگان نامه می‌گویند؛ دو طرف انتخابات سال 88 مورد بخشش قرار گیرند.
طرف اول که همین اصحاب فتنه هستند مشخص است که باید به دستور آقایان مورد عفو و بخشش قرار گیرند.
طرف دوم که باید بخشیده شوند چه کسانی هستند؟ ‏
آیا مردمی که انتظار داشتند نظام از رای آنها پاسداری کند به دلیل اینکه به‌سران فتنه رای ندادند مرتکب جرم شدند و باید بخشیده شوند؟
آیا دستگاه‌های امنیتی کشور که در برابر یک فتنه آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی به حسب وظایف قانونی ایستادند مرتکب جرم شدند و باید بخشیده شوند؟ آیا 700 هزار ناظر و مجری انتخابات که امانت رای مردم را حفظ کردند مرتکب جرم شدند و باید بخشیده شوند؟
این طرف چه کسی بود که جرمی مرتکب شده و باید بخشیده شود؟
3- نویسندگان نامه خواستار آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از سران فتنه شدند. این تقاضایی که اهل فتنه دارند با هیچ مبنای حقوقی سازگار نیست.
البته یک تقاضای دیگر هم در مورد رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی در جامعه مطرح است که باید دقیق به آن گوش داد و حتی عمل کرد؛ این تقاضا این است که سران فتنه چه در حصر چه در زندان، آزاد شده و بلافاصله اعدام شوند.
این تقاضا در قیام تاریخی 9 دی از سوی مردم مطرح شد. کیفر خواستی که در این قیام تاریخی علیه اهل فتنه صادر شد کاملا انسانی و حقوقی است اما متاسفانه دستگاه قضا هنوز هم به متهمین حتی تفهیم اتهام قتل نکرده است.اگر قرار باشد آنها از حصر آزاد شوند باید یک راست به سمت مجازات‌های قانونی مصرح در قوانین کشور و احکام شرع مقدس بروند چون کمترین جرم آنها محاربه است.اما اگر عده‌ای با پیشنهاد رفع حصر و آزادی معدود زندانیان در فکر باز تولید فتنه در دولت اعتدال هستند باید تکلیف آنها مشخص شود و مسئولیت این کار خطیر را بپذیرند چون مردم این بار منتظر دستگاه قضائی نمی‌شوند و طبق ذیل بند "م" وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) به وظیفه خود عمل می‌کنند.‏

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    "کمترین جرم آنها محاربه است" بیشترین جرمشون چیه؟
    • majid A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      3 5
      قسم به عناوین خداوند، قانون، مملکت، مردم ، ایران، ولایت فقیه و زدن به زیر همه اینها
    • ایرانی IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      4 12
      من حقوق دان نیستم ولی مطمئنم که سران فتنه مسئول خون 22 نفر و از جمله مسائل کهریزک هستند اونایی که مردم را به دروغ به خیابونا کشوندن و این تراژدی رو آفریدن نباید به راحتی ازشون گذشت!! بیشترین جرمشون اکه این نباشه توهین به مقدسات و مسجدو و ... که میتونه باشه !! باید قوه قضاییه
    • بی نام EU ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      0 0
      بیشترینش ؟؟؟ بالاتر از محاربه چیه؟
  • احسان IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    نظر من ( - ) است.
    • majid A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      3 9
      مگه از فتنه گرانی مثل شما این بعیده
  • آرش IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 4
    بعضی مواقع قضایایی که ما فکر میکنیم خیلی پیچیده است اگر از دید قانون به آن نگاه کنیم میبینیم خیلی هم ساده و سرراست است! (1) در قضایای 88 آقایی بود که به همه بزرگان نظام تهمت زد اما مردم هنوز هم نفهمیدند بالاخره راست گفت یا دروغ. این وظیفه قوه قضائیه است که یا با او برخورد کند یا با آنان (2) دو نفر هم بودند که به تعبیری جرزنی کردند و آشوبی درست شد خب درست! این مملکت مگر قانون و قوه قضائیه ندارد. چرا محاکمه نمیشوند؟ اصلاً شاید در جریان محاکمه برخی مسائل را پذیرفتند و این مردم هم قانع شدند اما اینکه محاکمه نمیشوند برای مردم سوال است که شاید مطلبی میدانند و ممکن است بگویند که آقایان میترسند محاکمه کنند (3) چرا متخلفان در دادگاه جمهوری اسلامی یکسان نیستند؟ چه کاندید چه رئیس جمهور چه نماینده مجلس
  • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 0
    تاریخ بخوبی قضاوت خواهد نمود که چه شد که این جریانات بوجود آمد آیا گروه تمامیت خواه هر آنچه از انقلاب و رهبری و قدرت و ثروت است همه را برای خود میخواهند یا نه . ملت ایران مظلوم واقع شد در این جریان و ماحصل آن هشت سال عقب رفت کشور به بود سیاستهای غلط دولت مردانی که هیچ نمی دانستند از دنیای سیاست
  • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    می تونید مثل هم طیفیه عزیزتان یک سر به شریف بزنید وببینید نگاه ونظراتتان چقدر طرفدار دارد البته اگر شهامت اعتراف بعد بازگشت از دانشگاه رو داریدو مثل دوست گرامیتان وارونه نشنوید!!
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 1
    احترام و تبعيت از رهبري به عنوان سكان وحدت و آرامش كشور واجب بود كه متاسفانه انجام نشد اما بي توجهي برخي از اعضاي شوراي نگهبان (به عنوان داورانتخابات ) بر حمايت آشكار از يك نامزد و رفتار نااميد كننده صداو سيما و مخابرات كشور براي خاموش نگهداشتن گروه ديگر و توزيع سهام عدالت و سيب زميني رايگان در شب انتخابات و حمايت آشكار برخي امامان جمعه و نظامي ها از يك نامزد همه و همه بستر و زمينه بي اعتماديي شدند كه بيگانگان از آن سوء استفاده كردندوكشور را بر لبه پرتگاه قرار دادند.ولي بايد قبول كرد خيلي ها اشتباه كردند و امروز راه حل انتقام و جبهه گيري نيست. راه حل اقرار به اشتباه و گذشتن هر دو طرف از اشتباه طرف مقابل و وحدت مجدد حول محور رهبري است. البته با رعايت عدالت از سوي شوراي نگهبان و صدا و سيما
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 4
    خیلی از مردم خواستار آزادی این بزرگواران هستند همچنان که یکی از وعده های دکتر روحانی همین بود و رای معنا دار به ایشان هم بدلیل همین موضوعات بود
  • بی نام KW ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 1
    گر رسم شود كه مست گيرند در شهر هر آنچه هست گيرند ! آقايان بايد توجه داشته باشند كه اگر قرار بر داوري منصفانه باشد خيلي ها باي پاسخگوي عملكرد ناصواب خويش در رابطه با قضاياي سال 88 باشند از دولت قبلي و اعوان و انصار آنها گرفته تا تاييد كنندگان و تبليغ كنندگان و زمينه سازان نحوه برگزاري انتخابات و البته عدم مديريت موضوع از دوطرف . پس بهتر است نبش قبري صورت نگيرد .
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 0
    چرا کسی به فکر افزایش حقوق کارمندان 18درصد نسبت به تورم 50درصدی سال بعد نیست ضعیف تر از کارمند دولت هم کسی پیدا نمی شه از یک طرف رئیس مجلس اعلام می کنه کار مفید یک کارمند در طول روز یک ساعت بیشتر نیست ازسوی دیگر اگر دولت بخواهد یک روز برای کارمندان تعطیل کند همان مجلس مانع می شود . اگر نمایندگان راست می گویند اعلام کنند روزانه کارمفیدشان چند است و آیا می توانند با حقوق یک کارمند زندگی کنند. همه زورشان به کارمندان دولت می رسد از رئیس جمهور گرفته تا رئیس مجلس و تمام وزرا هیچ قانون مدونی جهت دفاع از کارمند بدبخت وجود ندارد .
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 4
    چرا نامه ای که بین دو دوست ارسال میشود باعث وحشت بعضیها میشود؟!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 4
    رسالت دقیق گفته افراطیون اصلاج طلب جایگاهی در دولت اعتدالگرا ندارند
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 9
    محارب حکم فتنه گران است
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    14 3
    اونی که قبل از شروع شمارش آرا و قبل از تموم شدن زمان انتخابات برنده رو اعلام کرد خبرگزاری فارس بود، سندش هم موجوده تو وزارت خارجه هم نیست تو آرشیو همین خبرگزاری هست، ساعت 7 بعدازظهر نوشت: احمدی نژاد، 63%. انتخابات سال 88 با هیچ متر و معیاری سالم نبود و این حرف من و امثال من نیست، حرف خود اصولگراهاست که سر دعواهای دو سال آخر دولت احمدی نژاد ناخواسته یا عمداً به یه سری تخلفات ازجمله خرید آرا اذعان کردن... در مورد راه حل حقوقی و سازوکار قضایی هم حرفی نزنید سنگین ترید، نفر دوم انقلاب رو جلوی 50 میلیون نفر دزد خطاب کردن و بعد از چهار سال هنوز حق نداره از خودش دفاع کنه، مرتضوی بانی جنایات کهریزک هنوز راست راست تو خیابون می چرخه و هر روز یه دست گل جدید به بار میاره.
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 0
    در پاسخ به سرمقاله نویس عرض می‌کنم: 1- اولاً که خیلی وقیح تشریف دارید، راست و دروغ و کم و زیاد و دوغ و دوشاب را با هم قاطی کرده‌اید و دارید آنها را قی می‌کنید، 2- طرف دومی که باید بخشیده شوند جنابعالی و جریان جنابعالی است تازه اگر خدا و ائمه طاهرین و مردم شما را ببخشایند، 3- فرض کنیم آقایان سران فتنه (به قول شما) محاربه کرده باشند - که نکرده‌اند - یا با تیر مستقیم به سر مردم زده باشند و آنها را کشته باشند - که این کار را نکرده‌اند - یعنی اصلاً بنا به شواهد مختلف حتماً و حتماً جنایتکار باشند - بالاتر هم داریم؟ - باز آیا دست کم نباید یک دادگاه ولو فرمایشی برای محاکمه آنها برگزار شود؟ این حداقل انتظار از یک حقوقدان در درجه اول و از یک وجدان پاک در درجه دوم است ...
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    خودت میگی نامه سرگشاده به رئیس جمهور مگه رسالت وکیل مدافع رئیس جمهوری که پاسخ نامه شون دادی؟!خیلی زشته نخود هرآش شدن....
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 0
    وقتی کسی مجرم باشد اینگونه خودش دادگاه تشکیل می دهد محاکمه می کند و در نهایت حکم هم می دهد اعدامش کنید. کسی هم نمی تواند در مقابل چکمه قدتش چیزی بگوید ولی تاریخ قضاوت خود را خواهد کرد. این حقوقدانی که این متن را نوشته و حکمش را هم صادر کرده در دادگاه وجدان مردم چه می کند خدا داند.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    گویا آقایون نمیخوان بشنوند و یا باور کنن مردم نظری دیگر نسبت به حصرشدگان دارند و اصرار عجیبی در القای نظر حداقلی خود با نام مردم دارند. خوب است شعارهای مردم در استقبال روحانی و ظریف و یا روز دانشجو را که حاکی از زنده بودن جنبش 88 است بشنوند و پنبه های خودمحوری را از گوششان دراورند. لطفا منتشر کنید.
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 0
    شما با این تندروی و خشونت خود ضربه ای به نظام می زنید که اون سرش ناپیداست. مگر رافت اسلمی چه شده ؟؟ خدا با تمام عظمتش گناکارترین بنده رو می بخشد اونوقت شما چه کاره هستیدکه حکم به اعدام می دهید؟ واقعا که
  • حیدری IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 0
    خبر آنلاین چرا کامنت منو نگذاشتی ؟
  • حسین IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    نویسنده خیلی دلش برای نظام میسوزه بیاد یه مقاله تند علیه مرتضوی که داره راست راست می چرخه بنویسه