روزنامه کیهان در مطلبی آورده است:

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با انتقاد از برخی سیاست‌های هسته‌ای دولت گفت: غربی‌ها می‌خواهند نوع چرخش سانتریفیوژهای ما را مشخص کنند.
فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با حضور در دانشگاه امام صادق(ع) پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای کشور به سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: از سال 74 به بنده خبر دادند که امکان ترور شدن بنده وجود دارد. به همین خاطر منزلمان را عوض کردیم. دوباره در سال 78 نیز به خاطر مسائل امنیتی مجبور به تغییر منزل شدیم و در سال 88 مشاهده کردیم که دشمن به خاطر شرایط انتخابات سراغ شهید علی‌محمدی رفت و ایشان را ترور کرد و بعد نیز در سال 89 به سراغ بنده آمدند.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در ادامه سخنان خود با انتقاد از رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از اینکه رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی دوباره تاکید کردند که علاوه بر چرخش سانتریفیوژها باید زندگی مردم نیز بچرخد نقد داریم. ما هم معتقدیم باید زندگی مردم بچرخد و همچنین چرخه سانتریفیوژها نیز به فعالیت خود ادامه دهد اما باید بداند که غربی‌ها می‌خواهند نوع چرخش سانتریفیوژهای ما را مشخص کنند و این موضوع را سعید جلیلی می‌دانست.
وی افزود: رئیس‌جمهور مطرح نکردند که سانتریفیوژهای هسته‌ای ما باید خالی بچرخد یا پر؟
عباسی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آیا تحریم‌ها به خاطر سانتریفیوژها است و یا به انکار هولوکاست بستگی دارد و یا دشمنی‌های آمریکا با ما علت‌های دیگری دارد.
عباسی با اشاره به خرابکاری دشمن در صنایع هسته‌ای کشور نیز گفت: دشمن از 5 سال گذشته خرابکاری در صنعت هسته‌ای ما را شروع کرده است و حال نبوغ دانشمندان هسته‌ای باعث عدم موفقیت آنان می‌شد البته ما شاهد بودیم که بازرسان آژانس به ایران می‌آمدند تا ببینند کارها برای خرابکاری خوب پیش می‌رود یا خیر.
فریدون عباسی با تاکید بر اینکه همه تحریم‌ها به مسئله هسته‌ای بستگی ندارد، گفت: جریانی در داخل کشور وجود دارد که نمی‌خواهد صنعت هسته‌ای ما پیشرفت کند و همچنین غربی‌ها نیز متوجه بومی شدن تکنولوژی هسته‌ای ما شده‌اند و می‌خواهند از طرق دیگر مانع پیشرفت ما شوند.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با انتقاد از نحوه برخورد دولت کنونی با وی گفت: مسئولان جدید کاری با بنده ندارند و تحریم و ترور بنده را فراموش کرده‌اند و راحت افراد را حذف می‌کنند. آنچه که باعث تاسف است این است که این افراد ارزشی برای امثال بنده در موضوعات هسته‌ای و مذاکرات نمی‌گذارند.
فریدون عباسی در ادامه اظهار داشت: آژانس کمتر از 10 سال شفافیت فعالیت هسته‌ای ما را اعلام نخواهد کرد مگر ما در مذاکرات با گروه 1+5 دست برتری داشته باشیم تا این گروه به آژانس بگوید مسئله هسته‌ای ایران را نادیده بگیرد.
عباسی با تاکید بر اینکه غرب ماده و صنعت هسته‌ای ما را هدف قرار داده است، گفت: عده‌ای در داخل نیز اجازه تولید سوخت هسته‌ای را نمی‌دادند. آدم‌هایی را بر سر کار آورده بودند که جلوی تولید سوخت هسته‌ای را بگیرند. بنده معتقدم اگر یک فرد غلط در سازمان انرژی اتمی حضور داشته باشد کل مسیر منحرف خواهد شد.
وی در ادامه تاکید کرد: همچنین جریانی در داخل وجود داشت که نمی‌گذاشت مسئله هسته‌ای در دولت گذشته حل شود و البته غرب نیز منتظر انتخابات ایران بود به همین خاطر به دنبال حل مسئله هسته‌ای نبود.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: به خاطر بحران اقتصادی احتمال انشعاب اروپا از آمریکا وجود داشت اما با این توافق ما آن دو را به هم پیوند دادیم و شاید کمی عجله کردیم.
به گزارش فارس، عباسی با تاکید بر اینکه ما باید راه جایگزینی برای رفع تحریم‌ها داشته باشیم، گفت: مردم نباید فکر کنند تنها راه رفع تحریم‌ها مذاکره است البته دانشجویان و نخبگان ما باید راه جایگزین را بیان کنند.
فریدون عباسی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: چرا مسئولان فعلی می‌خواهند قهرمان‌پروری کنند؟ اگر سعید جلیلی در مذاکرات آلماتی 2 تنها یک دهم از امتیازات ژنو را به آنان می‌داد الان رئیس‌جمهور بود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 103
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    خوبه خود شما هم قبول دارید اگه اقای جلیلی یک دهم امتیازات ژنو را میداد الان رییس جمهور بود پس نظر مردم مخالف روش اقای جلیلی بود که به او رای ندادن.
    • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      92 10
      یعنی چه اگر یک دهم امتیازات را میداد الان رئیس جمهور بود ! این توهین به شعور و درک مردم ایران و انتخاب آنهاست. بحث امتیاز دادن یا ندادن نیست . موضوع به هدر دادن فرصتها برای بدست آوردن و حفظ منافع ملی است که اصلا" این مطلب در دولتهای نهم و دهم مطرح نبود. آن دولتها فرصتها را به تهدید و تهدیدها را به تهاجم علیه ملت و کشور ایران تبدیل میکرد.
    • علی A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      43 7
      خیلی خوب گفتی
    • روحيه A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      23 10
      با اين طرز فكر و صحبت هاي فوق نشان دادي كه عدم توجه دولت فعلي به شما و زياده خواهي ات درست بوده است
    • حميدرضا پيري A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      18 11
      اولا كه لفظ امتياز دادن اشتباه است و اين حركت تيك مذاكره كننده به تعبير مقام معظم رهبري نرمش قهرمانانه نام گذاري شد و درست نيست كه يه عده اي بيايند و بگويند امتياز داده شده . بعدش هم مردم در 24 خرداد نشون دادن كه سياست هاي آقاي احمدي نژاد و جليلي و اطرافيان ايشان رو چقدر قبول دارند . از آمار جليلي مشخص بود. 8 سال فقط تهديد كرديم و همش گفتيم تاثير ندارد تحريمها. ولي در آخر خود همونايي كه ميگفتن تاثير نداشته اعتراف كردند كه مشكلات اقتصادي ريشه در تحريم هاي ناجوانمردانه دارد. شما نشون دادين چجوري ميخواين چرخ رو بچرخونين. دلار 4000 تومني و سكه 1 ميليون و 500 هزار تومني و طلاي گرمي 150 هزار تومن و مرغ كيلويي8 هزار تومني و پرايد 21 ميليوني و ..... داروي چيني و برنج مسموم و خون آلوده و .....
    • رضا IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      4 4
      بسمه تعالی آقای عباسی اگر در آلماتی2 آقای جلیلی حتی یک دوم امتیاز می دادند آنها بازهم قبول نمیکردند براینکه برای انتخابات ایران می خواستند وقت تلف کنند در غیر اینصورت کارش کاملا ردیف بود اینها را همه باید قبول کنند.
    • milad IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      3 1
      تعداد like پیشکش کسانی که مردم را به فقر کشاندن
    • صدرا A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
      2 6
      امیدوارم اونهایی که میگن کار آقای جلیلی مخالف خواست مردم و منافع ملی بود،منظورشون ازمنافع ملی فقط رفاه نباشه! شاید کار آقای جلیلی مخالف خواست بیشتر مردم بود ولی مخالف منافع ملی نبود! به نظر من مردم حاضر نبودند برای منافع ملیشون سخنی رو تحمل کنند.
  • مادرجون IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    غلو می کنی آقای عباسی، پسرم از دهه 70 چیزی در حدود 20 ساله منتظریم هسته ای بشین ، همه هم حمایتتون کردیم. چند سال آخر مردم واقعا سختی کشیدن ولی تکنولوژیتون براشون بازخوردی نداشت اونا هم دیگه حمایت نمی کنن. فکر کنم حیف و میل شد سرمایه ملت که می تونست صرف توسعه دیگر انرژی های پاک بشه......................
    • حمید A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      31 9
      مردم ایران انرژی هسته ای رو میخوان و این ربطی به دعواهای سیاسی ندارد. آقای روحانی،چپ و راست و ... حداقل روی این قضیه همفکر هستند و تنها این روش هاست که فرق میکنه
    • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      9 40
      از طرف خودتون صحبت کنید هیچ کسی نمیتونه انرژی هسته ای رو از ایران بگیره و راه رژرفته تنها راه بود وگرنه تعطیلی مادالعمر بود
    • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      8 4
      احسنت
  • محسن IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    بهترین پاسخ را دکتر ولایتی به آقای جلیلی در مناظرات داد.مردم و منافع ملی چیزی غیر از این میگن آقای عباسی
  • بی نام FI ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    58 7
    آقای عباسی عزیز از دست دادن صندلی ریاست اینقدر آدم را می سوزاند؟ 20 سال است روس ها مانند گاو شیرده دارند ما را می دوشند ساخت یک نیروگاه فکسنی چند دهه باید طول بکشد؟ سرمایه های ایران را امثال شما به باد دادند بروید توبه کنید و از مردم عذرخواهی
  • تدبیر A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    29 2
    جناب عباسی شما مفهوم مذاکره رو میدونید چیه؟ از نگاه شما مذاکره یعنی همه به ما امتیاز بدن ما هیچ امتیازی ندیم. پیشنهاد میکنم در کنار کتابهای علمی که مطالعه میفرمایید کتابهای اصول مدیریت رو هم مطالعه کنید.نتیجه چند سال مدیریت شما بر صنعت هسته ای کشور رو دیدیم. لطفا یه مدت اظهار نظر نکنین تا نتیجه کار تیم جدید رو ببینیم اونوقت هر دو نوع مدیریت رو مقایسه میکنیم. قبول کنید آقای جلیلی در مذاکرات هسته ای شکست خورد.
  • رضا از تهران IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    23 4
    حالا واقعاً از اینکه تو رو کنار گذاشتن و متخصص واقعی و با سابقه مانند دکتر صالحی که از هر نظر از تو و امثال تو برتری داره گذاشتن رئیس سازمان ، اینقدر ناراحتی داره که رو به چرت و پرت گویی افتادی ؟!!!!!
  • پ ر ه IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    کمرمون زیر بار گرونی شکست دکتر!!! بگو دستاوردتون چی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام EU ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      50 13
      دستاورد این انرژی هسته ای سفره پر و پیمونی بود که چندین و چند سال برای اقای عباسی و همفکران ایشون پهن شده بود و ایشان هم بی حد و حصر از این خان گسترده نعمت نهایت استفاده رو بردند و همینطور که از سخنانشون هویداست از برچیده شدن این سفره دارند اتش میگیرند...ای کاش محمود بود که بهش بگه برو اب رو بریز اونجایی که میسوزه عزیز من!!یکی نیست به این اقا بگه سال 74؛دو سال قبل از روی کار اومدن خاتمی و در دوره ریاست جمهوری رفسنجانی؛تو و سانتریفیوژها کجای این مملکت بودید یا اصلا چند سالت بود که دشمن دنبال ترور تو باشه!!تو این 8 سال انقدر فربه شده که توهم برش داشته که از اول همینجوری بوده!!
    • جیم جارموش IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      44 3
      تحریم ! گرانی ! کشیده شدن کشور تا یک قدمی جنگ ! پراید 22 میلیونی ! 206 40 میلیونی دلار 4200 تومانی و....
    • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      26 3
      کاش فقط کمرمون میشکست.
    • بی نام EU ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      6 43
      الا ن که 4 ماه از انتخابتان میگذره همه چیز ارزان شده به برکت شیختان اخوند با تخصص حقوقی خود حقتان را می گیرذ
    • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      40 5
      این افراد میخواستن ما بشیم کره شمالی. که خدا رو شکر نتونستن. دست اورد مثبت صفر .منفی هزار.....
    • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      42 3
      هیچی یک نیروگاه اتمی که از سال 73 که من بوشهر بودم روسها اومده بودن بسازنش به اندازه پول 8 تا نیروگاه نو از مون پول گرفتند هنوز هم راه نیافتاده و نتونسته برق حتی 10 تا خانه را تامین کنه
    • حسین IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      11 4
      دستاوردشون این بوده که به قول دکتر ولایتی برن توی مذاکرات و مقاله بخونن و برگردن..... یه مشت شعار تو خالی که فقط ما رو هزار سال از دنیا عقب انداخت...بعد از هشت سال که از پایان دولت خاتمی میگذره تازه باید خوشحال باشیم که اگر خدا بخواد برگردیم به همون دوره.... البته اگر همین آقایون بذارن!!!
  • مریم GB ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    42 3
    جناب عباسی مردم اول زندگی خوب می خواهند بعد انرژی هسته ای. یاد بگیرید به جای همه ی مردم حرف نزنید. این نظر شما و عده کمی از مردم است در غیر این صورت همه به آقای جلیلی رای می دادند. پس با شما مخالفن بدون شک.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    23 3
    مردم راهشون رو مشخص كردند چرا نميخوان ببينن؟يا واقعا كورن اينا يا به كوري زدن!!!!!!
  • محمد A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    20 4
    از روئیس جمهور چین پرسیدن با وجود گذشته تیره و تار، چرا رابطه شما با امریکا بهبود پیدا کرده. گفت همینکه تلفن روی میز اوباما پاناسونیک ساخت چین بزرگترین تودهنی به آمریکا. کاش سیاستمدارای ما اینو درک کنن. امروز با اقتصاد قوی میشه یه کشور به چالش کشید نه با بمب و موشک. پاکستانم بمب اتم داره ولی هروز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا اونجا ادم میکشن
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    13 3
    ما یک دور دیگه بسته پیشنهادی ایران به 1+5 را در سال 88 بخوانید مطمئنا متوجه خواهید شد آقای جلیلی و دوستانش دنبال اصلاح مدیریت جهانی بودند نه حل مسئله هسته ای . الحمدالله چند سالی است همه راحت اشتباهات و ندانم کاری هایشان را به حاصل دخالت دیگران و دست های پشت پرده که نمی گذارند کار کنند می دانند .البته شاید این هم حاصل تفکرشان باشد .کافر همه را به کیش خود می پندارد
  • سید A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    24 3
    جتاب دکتر عباسی یه سری تو جامعه بزن تا بهتر مفهوم چرخیدن سانتریفوژها را بفهمی . تورم ، بیکاری ، رشد اقتصادی منفی و... باید همه رو متوجه کرده باشه که انرژی هسته ای تا کنون چه مزایایی داشته . به نظر بنده اگر هسته ای شدن در راستای منافع ملی نباشه ارزش اون خیلی کم رنگ خواهد بود .
  • مهدی A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    27 4
    از ترس جون خودت چند بار خونتو عوض کردی . ولی جون 75 میلیون نفرو برای چیزی که شما میخواهید به خطر میندازی "برادران"!!؟؟
    • سارا1 A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      2 3
      آفرین مهدی هزاران آفرین بر جملاتی که بیان کردی حرف دل منو زدی
  • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    23 2
    مردم ايران جز مشتي كوتاه بين و افراطي از جنگ و درگيري متنفرند آقاي عباسي!
  • بابک A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    17 2
    آقای دکتر آیا بهتر نبود به جای صرف این میزان از هزینه میلیارد دلاری که حتی شما رویتان نمی شود که عنوانش کنید .. با وجود همین متخصصین جوان و متعهدی که داریم ، چرا به سمت انرژی های پاکتر و فراوان تر و راحت تری مثل انرژی های خورشیدی ، باد و آب و دریا نمی رویم؟ ... حالا که همه کشور های غربی و به قول شما دشمنان در حال تعطیل کردن این صنعت هستند ،ما باید منتظر کشور دوست و همسایه و دلسوز شما برادران روسیه باشیم که بصورت انحصاری و در طی مدت 30 سال اخیر بصورت نصفه و نیمه کار را تحویل بدهند... کاش بجای این همه تعصبات بیجا کمی با دنیا تعامل داشتیم که آنهائی که تفنگ بدست دارند از چاقوی میوه خوری ما نمی ترسیدند
  • يونس A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 11
    آفرين اگر اين طور شفاف به مردم گفته شود نيازي به غيبتها نميباشد و مردم بهترين قاضي هستند
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    27 2
    وقتي هر بي سوادي رو استاد دانشگاه مي کنن بعد هم مي کننش رييس، معلومه هوا برش ميداره فکر مي کنه فقط خودش مي فهمه و بقيه رو بدون شعور و قدرت درک فرض مي کنه.چون ظرفيتش خيلي پايينه نمي تونه براي بقيه هم حقي قايل بشه. همه چيز شده قبيله اي يعني اگه کسي توي قبيله من باشه حتي اگه عقب افتاده هم باشه چون هم قبيله ايم پس بايد ازش حمايت کنيم.واقعا رشد رواني و فکري چه نعمتيه که خدا به بعضي ها نداده.
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    18 1
    آنچه که باعث تاسف است این است که این افراد ارزشی برای امثال بنده در موضوعات هسته‌ای و مذاکرات نمی‌گذارند. چقدر از خود راضی هم تشریف دارند
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    14 2
    مسأله سر امتیاز دادن نیست. مسأله سر بلد بودن روش مذاکره و حرف زدن با دنیا با ادبیات صحیح است.
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    28 3
    الان میفهمم چرا مساله هسته ای تا الان اینقدر گره خورده بود. شما حرفهایی میزنی که اساس محکمی نداره و فقط احتمالات بی اساسه. مثلا منتظری که اروپا و آمریکا راهشون جدا بشه یا چه میدونم اروپا دچار بحران اقتصادی بشه... . با این افکار نمیشه وقت مردم رو گرفت. ما میدونیم شما افراد پاک و بسیجی هستید. و ازین حیث با شما مشکلی نداریم چون اصل مقاومت امر مقدسی است. ما شاید سیاست های آقای جلیلی رو نپسندیم اما ایشون رو فردی رزمنده و پاک میدونیم. شما همون قدر که کوتاه اومدن در مسئله هسته ای برات خط قرمزه باید نرخ دلار..گرونی..اشتغال.. آمار فروش نفت و میادین مشترک... جایگاه ما در اوپک و سایر موارد هم برات خط قرمز باشه. شما اگه میتونی هم دلار 1000 تومنی داشته باشی هم چرخه سوخت اونوقت ما هم باهاتیم.
  • مبین EU ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    36 1
    آقای دکتر عباسی عزیز...من هم یک مهندس صنعت گر در صنعت کشتی سازی هستم..چرخش سانتریفیوژهای شما باعث شده چند سال حتا یک ژروانه کشتی های ما به چرخش در نیاد.آقای دکتر کشور به همه چیز نیاز دارد.انرِی هسته ای ،خودرو سازی ،کشتی سازی،دارو سازی،نظام سلامت و ... با تشکر
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    21 2
    جناب عباسی شما که موافق کار سانتریفیوژها هستی خداوکیلی از حقوق و مزایای چندین میلیونی که می گرفتی چقدر به مردمی که شش ماه یک بار هم نمی توانند گوشت قرمز خرید کنند کمک کردی؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    14 1
    همین دکتر عباسی با نظرات حکیمانه از نوع افشاگرایانشون چند بار بحران اساسی رو برای سازمان انرژی اتمی و مملکت درست کردند((نظریه آمار غلط به آژانس اتمی رومیگم))،که اگر همه چیز درست و حسابی سرجاش بود ایشون باید محاکمه میشد نه که الان بیان رهنمود بدهند
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    13 3
    حتما منافعتون با اومدن دولت جديد به خطر افتاده
  • محمد A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    17 0
    انگار این کیهان بد جوری از انتخاب آقای روحانی می سوزه چون هر کسی هر گوشه این دنیا یه حرفی بزنه که نشاندهنده ضعف یا عهدشکنی و یا هر کار اشتباهی باشد که بشود چسباند به آقای روحانی یا اصلاح طلبان زود آن را منتشر کرده و تیتر می زند . یعنی تعصب تا این حد !! چه خوب بود ما که ادعای ولایت مداری داریم ما که ادعای پیرو ی از علی ( ع ) را داریم ما که به خدا و معاد ایمان داریم کمی هم منصف بودیم و منافع ملی را فدای منافع گروهی خود نمی کریدیم . چه خوب بود !!!
  • منم IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    32 3
    آقای دروغگو بس کن این مزخرفات رو ملت که نفهم نیستن. میدونن که چه بلاهایی رو همین آقای محترم بر سر ملت ایران آورد . میرفت مذاکره ، بعد که میومد ایران همش تحریم بودیم و اجناس چندین برابر گرونتر شده بودن. از چی داری دفاع میکنی؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 1
    ببخشید شما؟
  • یوسف نژاد A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    17 0
    سیر از گرسنه خبر ندارد. هی داد بیداد...........
  • رامين A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    11 1
    من نمي دانم كي اين دوستان مي خواهند سر از برف دربياورند و ببينند كه مردم فقط همان عده اي كه دوربر اينها هستند و از منافع اين دوستان ذي نفع مي شوند نيست. مردم ايران 70 ميليوني هست كه كلي مشكلات معيشتي دارند و مگر تكنولوژي و نبوغ ايراني فقط در هسته اي هست؟ اگر بجاي اين سرمايه گذاري بيفايده و دشت بزرگ كوير ايران را مزرعه خورشيدي مي كرديم يا توربين هاي بادي را اجرا مي كرديم الان بجز ايران به همه كشورهاي همسايه برق صادر مي كرديم و نيازي به سوزاندن گاز و نفت در نيروگاههاي حرارتي هم نبود و با دنيا هم بهترين مراودات راداشتيم. چرا همه اش دنبال دعوا و جنگ و قلدر بازي هستيد؟؟؟
  • بی نام EU ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 0
    مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
  • سیامک A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 18
    با وجود اینکه با دیدگاههای کلی شما موافق نیستم ولی در این مورد کاملا با شما موافقم آقای دکتر
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 1
    شما هم در دوران ریاستتان خیلی ها را ندیده گرفتید. و ارزشی برای نیروهای خلاق نگذاشتید.
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 1
    بله امتياز نداد كه 8 سال وضع كشور به اين روز افتاد دراين مساله هم بايد امتياز داد هم امتيازگرفت يعني برد-برد
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    8 0
    وقتی ظریف میره تو سه سوت سروته افتضاحات 8ساله آقایون رو جمع می‌کنه میان میگن ظریف کاری نکرده ما یه ساله داریم با آمریکا محرمانه مذاکره می‌کنیم، جایی هم که میخوان به هوادارای افراطیشون دلداری بدن میان ادا و اطوار درمیارن که ما بودیم امتیاز نمی‌دادیم. به تمام اون مقدساتی که به ذره‌ایش اعتقاد ندارید قسم شرف هم چیز خوبیه آقای عباسی. مرد باش یکبار برای همیشه موضع خودتو معلوم کن... شتر سواری دولادولا نمیشه.
  • اميرسجاى A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 0
    أقای عباسی به صحبت هایی که کرده اید نه تنها در مقابل مردم اعلام جنگ کرده اید، بلکه مقابل رهبری هم به تقابل ایستاده اید، چرا که مقام معظم رهبری چندین بار اعلام کرده اند که از دولت حمایت میکند واز تیم مذاکره کننده حمایت میکند و به آنها اعتماد کامل دارد و اینها بچه های انقلاب هستند، حالا شما معلوم نیست با چه هدف و انگیزه ای میخواهید جلوی رهبری ومردم به جنگ برخیزید؟ البته از شما و نزدیکان شما که حتی با رهبری قهر میکنند و یازده روز خونه نشین می شن بعید نیست چنین اظهارات سخیفی را؟
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 13
    اوباما هم گفت: تحریم های ما باعث رییس جمهور شدن حسن روحانی شد. فریدون عباسی هم حق گفته
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    8 1
    فکر کنم آقای دکتر عباسی از عدم ابقای خود کمی یه مقدار دلخور شده‌اند!
  • عبدالباقی A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 1
    آقا دوره شما تمام شده رفت ترا خدا از کشورهای دیگه یاد بگیرین وقتی دوره ریاستشون تمام می شه گوشه عزلت می گیرن و به کارهای بیزنس و تفریح می پردازند اما شماها هنوز ول کن ماجرا نیستین اون از سرکرده شما که هنوز جو هاله نور داره و تو سال 88 سیر می کنه و مناظره می خواد اینم از دار و دسته اش
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 18
    اگه جلیلی هم عزتمان رازیرپامی گذاشت وهرچه که باخون دل به دست اوردیم مقابل وعده ی نسیه که معلوم نیست محقق بشه یانه بده مطمئن باشین توافقی خیلی بهتربه دست می امد
  • رضا A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 18
    الان ارزانی زیاد ناشی از توافق ژنو رو داریم شدییییییییییدا حس می کنیم!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 11
    حالا این گوی واین میدان شما که وادادید ببینیم نتیجه اش چی میشه ؟ همیشه درست وقتی که داریم به نتیجه می رسیم یکسری روشنفکر نما همه چیز روخراب میکنن ومی گذارن تقصیر بقیه-ما ایرانیها در بد نتیجه گرفتن استادیم استاد
  • امیر IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 1
    آقا حسابی متوهم شده بابا مگه کسی بیکاره تو را ترور کند یا اصلا کسی تو ر به حساب میاره بس کن جون مادرت
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    26 2
    بايد زندگي مردم بچرخد حتي اگر سانتريفيوژ نچرخد
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 0
    آقای دکتر ، این هم دلیل انتقاد شما!!! رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با انتقاد از نحوه برخورد دولت کنونی با وی گفت: مسئولان جدید کاری با بنده ندارند و تحریم و ترور بنده را فراموش کرده‌اند و راحت افراد را حذف می‌کنند. آنچه که باعث تاسف است این است که این افراد ارزشی برای امثال بنده در موضوعات هسته‌ای و مذاکرات نمی‌گذارند.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    8 21
    واقعاتاسف باراست زمان ملی شدن صنعت نفت هم عده ای شکم پرست مخالفت می کردن ومی گفتن مابه نان نیازداریم نه به نفت اماانگاراین جماعت تمام شدنی نیستند چندسال دیگه که نفت تمام شدمردم کسانی که قراردادهای ننگین امضاکردندراهمچون فتح علی شاه وناصرالدین شاه لعن خواهند فرستاد
  • ایرانی IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 0
    استفاده از ظرفیتها و تبدیل تهدید به فرصت...!!! کل هشت سال رو دوستان دور خودشون و البته همدیگه چرخیدن حالا هم ناراحت شدن که چرا تو بازی نیستن...
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    18 0
    دکتر جون حقوقتون را5ماه با تاخیر تازه علی الحساب بدن میفهمید یعنی چه...؟
  • مهدی IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 2
    آقای عباسی هم منافعش در خطر است.امثال حضرتعالی وروزنامه کیهان دوست ندارند در کشور آرامش باشد . تا کی ماباید باجهان در تنش باشیم . چوب ندانم کاریها ی شمارا مردم فقیر پرداختند.
  • عبدال... IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 1
    آقای عباسی اگه پستی گرفته بودی چی میگفتی ؟!!!!!
  • مسعود IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 1
    جناب آقای عباسی در زمان شما ظلمهای خیلی بزرگتری در سازمان رخ داد و جنابعالی سکوت کردید ما که در سازمان خیلی کاره ای نبودیم ولی حتما وجودمون باعث میشد کل مسیر سازمان عوض بشه که با یک نامه بعد 15 سال به همکاریمون خاتمه دادی من نمیبخشمت اینو بدون اون دونیا یقتو محکم میگیرم
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 1
    خداراشکر که مردم جلوی افراطی گری را گرفتند والا اگر جلیلی ریس جمهور میشد چه میشد!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 19
    واقعاتاسف باراست انگارعده ای هنوز عهدنامه ژنوراموفقیت می دانند
  • محمد US ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 0
    اگر هنوز رئیس سازمان بودی هم این حرفها رو میزدی؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 1
    آقای عباسی شما که بمب اتم نمی خواستید بسازید آن رفتارهای ناشیانه را چرا انجام دادید تا باعث مشکلات برای مملکت شوید.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 0
    امتیازاتی که به آقای جلیلی در آلماتی پیشنهاد شد تقریبا اندازه حالا و لی امتیازاتی که باید می دادند کمتر بود (حالا یکدهم اغراق است اما کمتر بود). این چیزیست که هیچ کس صحبتی در موردش نمی کند.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 20
    وقتی که نفت تمام شد دیگرکسی با امضاکنندگان گلستان وترکمنچای کاری نخاهدداشت چون عهدنامه ی ژنو بسیارتاسف بارتراست
  • مهرداد IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 1
    این درست که حق ماست. ولی به چه قیمتی؟ از طرفی تقریبا کل دنیا مخالف این کار ماست و ما نمیتونیم با کل دنیا بجنگیم/ از طرفی انرژی هسته ای با تکنولوژی امروزی برای تولید برق اونقدر گرون تموم میشه که ازنظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست و البته سایر مصارفش خیلی محدوده / سوال:ایا ما تو همه علوم پیشرفته ایم و فقط این یکی مونده؟ اگر این سرمایه در جاهای دیگه صرف میشد میدونید چه بازدهی داشت؟/ با این حرفا معلوم میشه اقای جلیلی چه فرصتی رو برای امتیاز گرفتن از غرب از دست داد.افسوس./
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    11 0
    آقای عباسی به نظر شما نوع چرخش سانتریفیوژها مهم یا چرخش زندگی مردم؟!!!
  • محمد A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    14 2
    کاش نسل شما کلا منقرض شه راحت شیم ازتون. تا کی باید اعتقادات پوشالیتونو تحمل کنیم. کی میخواین دست از سر این مردم بردارین.
  • جواد A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    13 2
    وقتی آب هست تیمم باطل است وقتی رهبر تایید می کنند حرف شما باطل است بسته پیشنهادی آقای جلیلی را هم در این سایت دیدیم که بیشتر مثل مقاله و بیانیه بود!
  • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 1
    ما نفهمیدیم آخرش چی شد. ایشون از 4 سال پیش رئیس سازمان انرژی اتمی بودن که دکتر روحانی برکنارشون کرد. حالا دشمنان از 5 سال پیش هم خرابکاری میکردند. الان خودشون فهمیدن چی گفتن؟؟!!
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 3
    هیچی اینا فقط دنبال جیب خودشونن 1 درصد به فکر من و تو نیستند یعنی بدترین فحشا رو به اینا بده آدم بازم کمه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 11
    می گم کسانی که به به چه چه می کنن انگارتاالان به خودشون زحمت ندادن توافق نامه رابخونن نوددرصد تکنولوژیمان راداده ایم درعوض چه گرفته ایم تازه این فقط بخشی ازامتیازات نهایی است که قراراست تقدیمشان کنیم
  • بی نام GB ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 5
    شما همه تون از یه قماشید دار و دسته احمدی نژاد!
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 11
    انگارسخنان اباما وجان کری راگوش ندادین البته تاسف باراست که وزیرخارجه مامیگویدحرفهای امریکاییها مصرف داخلی دارد امانمی گوید که درحقیقت سخنان خودش است که فقط مصرف داخلی دارد
  • رضا IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 0
    آقای دکتر لطفا تاثر دست آورد تان را در زندگی مردم نشان بدهید آنگاه مردم حمایت خودشان را بیش ازپیش ازشما نشان می دهند(والا ما که چیزی ندیدیم).
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 3
    یه مجقق که زندگیش از راه کار روی پروژه های هسته ای می چرخه بایدم با توافق مخالف باشه! مردم و منافع ملی هم کشک
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 2
    اینهمون عباسی که توی مصاحبه هاش سوتی می داد بنده خدا جلیلی که حرف نمی زد فقط سرشو دائم بالا میبرد نه نه نه
  • مدافع چرخش هسته ای و زندگی با هم A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 0
    فکر کنم خود آقای عباسی عنوان کرده : که این افراد ارزشی برای امثال بنده در موضوعات هسته‌ای و مذاکرات نمی‌گذارند پس نتیجه گیری کرده که جلیلی بهتر بوده و این که اگر ایشون هم می تونستند نان را به نرخ امروز بخورند و سر کار باشند موضوع متفاوت میشد
  • اهوازی IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 1
    "به خاطر بحران اقتصادی احتمال انشعاب اروپا از آمریکا وجود داشت اما با این توافق ما آن دو را به هم پیوند دادیم و شاید کمی عجله کردیم..".برای این تفکر خصمانه واقعا متاسفم هدف شما فقط بهم زدن روابط دوستانه سایر کشورها بود.
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 1
    یادمه همین آقا یه حرفی زده بود درباره اینکه ما به آزانس اطلاعات غلط میدیم که باعث جنجال شد. کیهان شدید بهش انتقاد کرد که شما رییس سازمان انرژی اتمی هستی نه جز هیئت مذاکره کننده پس نظر نده! الان که ایشون دیگه رییس سازمانم نیست اما حرفش واسه کیهان شده حجت؟؟؟!!!
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 1
    اینگونه تفکرات دیگه خریدار نداره آقای عباسی. مردم رفاه میخوان.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 2
    جلیلی با اون طرز فکر اگه ده برابر ظریف هم کوتاه می اومدم یه ریس جمهور می شد مثل ریس جمهور قبل. مردم درس عبرت گرفته بودن آقا. جلیلی تحت هیچ شرایطی رای مردم و نداشت.
  • احمد A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 1
    درود بر بصیرت دکتر جلیلی که با حضور در انتخابات باعث پیروزی دکتر روحانی شد.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    تو دولت قبلی شماها که کاره ای نبودید همه کاره احمدی نژاد بود دیگه شماهم هر چی اون می گفت انجام می دادید.
  • جواد A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 1
    آقای عباسی !8سال تمام شما هر ایده ای داشتید پیاده کردید؛ حالااینقدر چوب لای چرخ دولت نزارین اجازه بدین کاردانان کارشان را بکنن.
  • نگران آینده IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 1
    خدایا بحق کودکان گرسنه و در سرمای سوریه(امروز در تلویزیون دیدم یکساعت اشک میریختم ) نگذار این کیهان و اعوان وانصارش مارا هم مثل سوریه و پاکستان به خاک هلاکت بنشانند و اینقدر هم پررو و حق بجانب از قول مردم تعیین تکلیف کنند
  • بی نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 7
    این هیچ خوب نیست که ملتی دانش وفکرش را فدای شکمش کند .
  • علي A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 0
    برادر عباسي جرا در الماتي كار را تمام نكردبد چرا باعث شديد امتيازات بيشتري بدهيم جواب خون شهداي هسته اي راچي ميدهيد خدا از سر تقصيرت همه ما بگذره
  • کارشناس IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    2 2
    باور کنیم دولت فعلی اشتباه بزرگی مرتکب شده و صداش بعدا در خواهد آمد .ظریف موظف بود به راست یا خطا حق هسته ای ایران را تا 5 درست تثبیت کند ولی چگونه ؟ با این توافقنامه که بند بند آن مبهم و قابل تعبیر دلبخواهانه از سوی غرب جنایتکار است .ما با این توافقنامه به فرض محال اگر بتوانیم تحریمهای مربوطه اش را از بین ببریم با دشمنی آمریکا و تحریمهایش به بهانه های دیگر چه برخوردی خواهیم داشت .بهتر نیست با عزت بمیریم ؟ با عزت فشار را بپذیریم. در کجای توافقنامه حق غنی سازی 5 درصدی بما داده شده است ؟ از اهل نظر متقاضی هستیم متن توافقنامه را دقیق بخوانند سپس دفاع کنند . کلمه به کلمه متن با حساب و کتاب دقیقی گنجانده شده و ما بی توجه به بار معانی آنها متن را امضا کرده ایم .
  • سنایی IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    3 1
    آقای عباسی ! در زمان تصدی آقای جلیلی هیچ وزیر امورخاجه ای از یک کیلومتری ایشان رد نمی شد وحتی حاضر به تماس تلفنی با ایشان نبودند چه برسد به گفتگو چرا چون میدانستند ایشان سدی در مقابل رفع مشکلاتند ایشان حتی نتوانستند از ظرفیتهایی که خود نام میبردندکمال استفاده را ببرند
  • علی IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    3 1
    با کمال احترام به آقای عباسی می گویم مشکل امتیاز دادن و ندادن آقای جلیلی نبود که مردم به ایشان رای ندادند بلکه تداوم خط دروغ بی توجهی و بی احترامی ایشان و همفکرانش به درخواست قاطبه مردم ایران برای تغییر نگرش به مسایل داخلی و خارجی کشور بود.
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    4 1
    جلیلی بره ظرفیت آزاد کنه. چندبار آزاد کرد مملکت رو بدبخت کرد.
  • رزمنده IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    فکــر نکنـــم آقای عباسی !!! یعنــی عمـــــرا ...
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    آقایان خود حدیث مفصل بخوانند از این مجمل