یک مطالعه جدید نشان می دهد در صورت وقوع جنگ هسته ای میان هند و پاکستان دست کم دو میلیارد نفر جان خود را از دست خواهند داد.

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت اکونومیک تایم  این مطالعه نشان می دهد هرگونه جنگ هسته ای میان دو کشور همسایه منجر  به بروز قحطی و از بین رفتن دست کم دومیلیارد نفر از مردم جهان یعنی یک چهارم از جمعیت آن شده و تمدن بشری نابود خواهد شد. 

این گزارش می افزاید حتی اگر این جنگ هسته‌ای محدود هم باشد تاثیرات منفی شدیدی در جو  زمین ایجاد می کند که براثر آن محصولات کشاورزی را از بین می‌برد و با ایجاد آشوب در بازار جهانی غذا آثارش چند برابر می‌شود.

پزشکان بین‌المللی برنده جایزه نوبل و پزشکان حامی مسوولیت اجتماعی یک بررسی اولیه در آوریل 2012 منتشر کردند که پیش‌بینی کرد یک قحطی ناشی از جنگ هسته‌ای دو میلیارد انسان را خواهد کشت. آنها در ویرایش دوم این گزارش گفتند تاثیر این نبرد را در چین دست‌کم گرفته بودند و اکنون می‌گویند پرجمعیت‌ترین کشور جهان در اثر چنین جنگی با ناامنی غذایی شدید مواجه خواهد شد.

این بررسی همچنین نشان می دهد چنین جنگی بر نابودی میزان گندم چین که برای این کشور نقش حیاتی دارد تاثیراتی شدید خواهد داشت.

در این گزارش آمده است تولید گندم در چین در نخستین سال بعد از جنگ هسته‌ای 50درصد و یک دهه بعد از آن حدود 31 درصد پایین‌تر از میزان پایه خواهد بود. 

49261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =