هنوز بازار روایت​ها از اعلام استعفای وزیر اقتصاد در اعتراض به دریافت کارت زرد مجلس همچنان داغ است که یکباره سیل اعلام استعفای دسته جمعی برخی نمایندگان از بهارستان به سوی پاستور سرازیر شد.

نسرین وزیری: نمایندگان روز یکشنبه آنچنان گرداگرد رئیس جمهور و وزرای وی را که برای ارائه لایحه بودجه 93 به مجلس آمده بودند، گرفته بودند که تصور نمی​شد دو روز بعد در اعتراض به همین بودجه برای استعفا صف بکشند! از صبح امروز زمزمه استعفا در راهروهای مجلس درگرفتو تا نطق میان دستور و مصاحبه​های در جمع نمایندگان و اعضای هیات رئیسه هم پیش رفت. نمایندگان خوزستانی پرچمدار این تهدید بودند آن هم به دلیل « بی توجهی به استان خوزستان در لایحه بودجه 93 و تخصیص ردیف مستقل به انتقال آب از سرشاخه های کارون به استان های همجوار». دلیلی که تکراری به نظر می​رسد چرا که پیش از این هم نمایندگان خوزستانی در مجلس هشتم در اعتراض به «انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون به فلات مرکزی ایران و عدم تامین اب شیرین برای مردم حوزه​های انتخابیه​شان» تهدید به استعفا کرده بودند. تهدیدی که به واسطه جلسه با معاونین دولت و وزرای کابینه حتی به مرز ارائه متن استعفا به هیات رئیسه هم نرسید. این بار هم اگرچه خوزستانی​ها که بلافاصله از سوی نمایندگان لرستان همراهی شدند، استعفایشان را به هیات رئیسه دادند اما اعلام وصول نشد.

موج استعفاهای دسته جمعی نمایندگان تا ظهر امروز اوج بیشتری گرفت. نماینده بوکان در اعتراض به عدم بودجه یک سد اعلام استعفا کرد، نماینده اردبیل هم در اعتراض به بودجه استانی​اش با این موج همراه شد و بعد هم برخی نمایندگان استان آذربایجان غربی بر اوج طاقدیسی این موج افزودند.

تمامی این​ها در حالی است که کمتر دیده شده نمایندگان از لوایح بودجه سنواتی دولت در حوزه​های انتخابیه​شان راضی باشند و همه ساله اعتراض​هایی بوده و هست ولی هیچ​گاه کار را به استعفا در فصل بودجه نکشانده بود، هرچند در روند اجرای بودجه استعفاهایی را در ادوار مختلف شاهد بودیم اما این هم با لابی​هایی دولت و بالا و پایین​ کردن ردیف​های بودجه حل شده بود. استعفاهایی که بوی اعمال فشار بر دولت را دارند از جنس همان سوالی است که روز یکشنبه طیب​نیا وزیر اقتصاد را به مجلس کشانده بود تا درباره اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره نرخ ارز توضیح دهد. سوالی که وزیر احمدی​نژاد را هم به مجلس هشتم فراخواند اما با وجود همزمانی نوسانات نرخ ارز و اظهارات رئیس وقت بانک مرکزی با موضوع اختلاس سه هزا میلیاردی، مجلس هشتمی ها به استیضاح شمس الدین حسینی رای ندادند تا همچنان وزیر بماند اما مجلس نهمی​ها یک کارت زرد به وزیر روحانی نشان دادند! این در حالی است که هم سوال یکی بود و هم جواب! سوال: «چرا رئیس کل بانک مرکزی با اظهاراتش بازار ارز را به هم می​ریزد؟» جواب: من وزیر اقتصادم نه رئیس بانک مرکزی که منصوب رئیس جمهور است!

با این حال فشارهایی که با عدم ارائه رای به سه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به دولت و ارائه طرح​هایی همچون ممنوعیت استخدام بازنشسته​ها از سوی دستگاه​های اجرایی، پیش از این نیز بروز و ظهور داشت، تا امروز و تا مرز اعلام استعفای دسته جمعی برخی نمایندگان پیش رفت. اگرچه اعمال فشار اینچنینی به دولت را شاهد نبوده​ایم اما انتقادها به استعفای دسته جمعی در مجلس ششم هم از آن روست که معتقدند نمایندگان آن مجلس در پی اعمال فشار به شورای نگهبان برای تایید صلاحیتشان بوده​اند. استعفایی که گلایه رهبری انقلاب را در پی داشت و ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس هفتم در 8 خرداد 86 گفتند: «...رفتن به سمت استعفای نمایندگان، اعتصاب در مجلس، مقابلهٔ مجلس - چیزهای بد و عجیبی بود و صدای عمومی مجلس، با خیلی از مبانی و اصول نظام مغایرت داشت....»

پیش و پس از این سخنان رهبری، نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم، بارها و بارها این اقدام همکاران پیشین خود را تقبیح کردند. رویه​ای که در مجلس هشتم نیز در پیش گرفته شد. کمتر نماینده اصولگرایی است که استعفای نمایندگان مجلس ششم را بر خلاف منافع ملی نظام نخوانده باشد یا دست کم در قبال آن سکوت نکرده باشد. اما وقتی به تدریج به انتخابات مجلس نهم نزدیک می​شدیم، هراز گاهی زمزمه​ای از استعفا در مجلس هشتم شنیده می​شود. یک روز برای گلایه از انتقال آب رودخانه کارون، روزی در اعتراض به اقدامات استانداری تهران و روز دیگر در انتقاد به عملکرد هیات رئیسه مجلس در عدم بررسی طرح سوال از رئیس​جمهور.

آنچه ناگفته پیداست آنکه عملا هیچ جدیتی برای عملیاتی کردن این استعفاها در کار نبوده و نیست. چرا که عمدتا در نطق​ها و مصاحبه​ها مطرح می​شوند و به جز ایجاد یک موج خبری کوتاه یا بلند و حداکثر برگزاری چند نشست با همتایان دولتی خاصیت دیگری ندارند. چرا که استعفاهایی از این دست یا یک تاکتیک برای دریافت امکانات بیشتر برای حوزه​های انتخابیه است یا پولتیکی برای کسب رای بیشتر در انتخابات بعد و یا فراری رو به جلو برای محق نشان دادن خود و مقصر جلوه دادن دیگران. وگرنه کدام ناظری است که نداند ایراد به لایحه بودجه را در جلسات کمیسیون​های تخصصی و تلفیق و حتی جلسات علنی مجلس برای بررسی لایحه بودجه می​توان رفع کرد و اصلا نیازی به این مانورها نیست؟

آنچه در زیر می​خوانید جدولی از اعلام استعفاهای نمایندگان مجلس هشتم با ذکر دلایل آن است:

زمان اعلام استعفا

نماینده استعفا دهنده

علت استعفا

نتیجه نهایی

17 آبان 88

محمدرضا میرتاج​الدینی نماینده تبریز

به دلیل انتصاب به عنوان معاونت پارلمانی دولت

این استعفا مصوب شد.

17 دی 88

روح​الله حسینیان نماینده تهران

جناح اصلاح‌طلب نزد رئیس مجلس عزیزتر و ارزشی‌تر شدند و هر روز ما مطرودتر و بی‌خاصیت‌تر. من خود را موجودی شکسته خورده و سرخورده می‌بینم وقتی می‌بنیم ریاست کمیته دفاع از ملت فلسطین یکی از فتنه‌گرانی است که از بانیان اتهام تقلب در انتخابات بود. امت حزب‌الله و به خصوص مردم تهران که به اینجانب رأی داده بودند عذرخواهی می‌کنم. من قول داده بودم که به شما خدمت کنم و حال خود را ناتوان از خدمت می‌دانم. امید است که در دو سال آینده فردی انتخاب شود که بتواند خدمتگزار شما ملت خدایی باشد.

24 دی ماه پس از دیدار وی با یکی از مقامات عالی رتبه نظام این استعفا پس گرفته شد.

12 بهمن 88

محمدرضا تابش نماینده اردکان

در پی فیلتر شدن سایت پارلمان​نیوز -ارگان فراکسیون اقلیت مجلس- و ممانعت برای حضور خبرنگارش در مجلس

 

با رفع فیلتر این سایت در همان روز این استعف پس گرفته شد.

25 تیر 89

حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان

در پی وقوع حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان، در راستای پیگیری تامین امنیت حوزه انتخابیه‎ام و احقاق حقوق شهروندی موکلانم که خواسته‎های فراوان و به حقی دارند، می​دهم و امیدوارم مسئولان چاره‎ای بیندیشند.

پس از رهنمودهای رهبری استعفای خود را در تاریخ 29 تیر 89 پس گرفت.

27 تیر 89

پیمان فروزش و عباسعلی نورا نمایندگان زاهدان

در پی رخ دادن دو انفجار تروریستی در مسجد جامع شهر زاهدان و در اعتراض به عدم اقتدار کامل مدیریتی در منطقه، عدم تمرکز مدیریت یکپارچه، ضعف مدیران، بی‌توجهی به فرهنگ بومی درمنش و راهبردها، نبود استراتژی واحد مبتنی بر شرایط منطقه و ....*

در تبعیت از فرمان وتوصیه  رهبری، استعفایشان را در 29تیرماه همان سال پس گرفتند.

18 خرداد 90

استعفای دسته جمعی نمایندگان چهارمحال بختیاری

در اعتراض به حفر تونل گلاب و انحراف مسیر رودخانه زاینده‏رود به سمت استان اصفهان

نامشخص

22 خرداد 90

مصطفی ذوالقدر نمیانده ابادان

در اعتراض به واردات بی رویه محصولات کشاورزی و افزایش قیمت گاز و برق کشاورزان که توان تولید آنها را می​کاهد.

نامشخص

8 شهریور 90

استعفای دسته جمعی نمایندگان خوزستان

انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون به فلات مرکزی ایران و عدم تامین اب شیرین برای مردم حوزه​های انتخابیه​شان

نامشخص

30 شهریور 90

داریوش قنبری نماینده ایلام

در اعتراض به بی توجهی به انجام وظایف نظارتی نمایندگان و بی سرانجام ماندن سوالات نمایندگان اقلیت از وزرای دولت.

نامشخص

2 مهر 90

حسین گروسی نماینده شهریار

انتقاد از سوء مدیریت در استانداری تهران و اینکه همچنان برخی مناسب با حضور سرپرست اداره می​شود و اغلب مشکلات لاینحل مانده است.

نامشخص

11 آبان 90

علی مطهری نماینده تهران

در اعتراض به عدم به جریان افتادن طرح سوال از رئیس جمهور از سوی هیات رئیسه مجلس

از 199 نماینده حاضر در جلسه 155 رای مخالف، 31 رای موافق و 12 رای ممتنع داده شد و استعفا تصویب نشد.{اینجا}

اعلام استعفا در مجلس نهم

19 آذر 91

هادی قوامی نماینده اسفراین

مشکلات حوزه انتخابیه و عدم تخصیص منابع مصوب

 

نامشخص

29 آبان 92

منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس و محمد آشوری نماینده هرمزگان

اعتراض به اجرای طرح انتزاع پنج روستا از شهرستان پارسیان استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس که از مصوبات سفر استانی احمدی​نژاد بود.

با رایزنی علی لاریجانی با شمخانی دبیر شورای امنیت ملی قرار شد اجرای این طرح تا زمان بررسی دقیق متوقف شود.

10 آذر 92

مهدی سنایی نماینده نهاوند

برای عزیمت به مسکو و حضور به عنوان سفیر ایران در روسیه

این استعفا با 141 رأی موافق، 55 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از 240 نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

19 آذر 92

استعفای دسته جمعی 18 نماینده خوزستان

بی توجهی به استان خوزستان در لایحه بودجه 93 و تخصیص ردیف مستقل به انتقال آب از سرشاخه های کارون به استان های همجوار

......

19 آذر 92

9 نماینده لرستان

در اعتراض عدم پیش‌بینی ردیف مربوط به مناطق محروم در لایحه بودجه 93 {اینجا}

.......

19 آذر 92

قسیم عثمانی نماینده بوکان

در اعتراض به اعتبار پیش‌بینی شده برای یک سد حوزه انتخابی خود

......

19 آذر 92

برخی از اعضای مجمع نمایندگان تبریز

در اعتراض به لایحه بودجه 93

.......

19 آذر 92

منصور حقیقت​پور نماینده اردبیل

در اعتراض به لایحه بودجه 93

......

پی​نوشت:

استعفا از جایگاه نمایندگی موضوع جدیدی در پارلمان دیگر کشورها هم نیست. کما اینکه تیرماه همین امسال بود که 34 تن از نمایندگان مصر که عمدتا از اعضای حزب دموکرات اجتماعی مصر بودند، در اعتراض به وضعیت امنیتی این کشور استعفا کردند. حسن الیاسری نماینده عراق هم که می​گفت «نمی توانم در مجلسی کار کنم که به صورت گزینشی و جانبدارانه اداره می شود» هم امسال از پارلمان کشور همسایه استعفا داد. مردادماه امسال نیز نمایندگان حزب برلوسکونی به دلیل اینکه می​گفتند نمی‌توانند از وظیفه خود برای اصلاحات واقعی در دادگستری قصور کنند به نشانه اعتراض به محکومیت قطعی برلوسکونی به یک سال زندان استفعا کردند.

/2929

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 135
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    ولی حق هم با خوزستانی هاست ,مقدار بیشتری از درامد باید اونجا صرف بشه
    • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      بايد مقدار بيشتري درامد اونجا صرف بشه درسته. اما حق با نمايندكان نيست.
    • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      71 35
      واقعا دوست دارم بدونم اونایی که منفی دادن منطقشون چیه؟؟؟ اصن منطق دارن؟؟؟؟ احالا اومدن خوزستان؟؟؟ بعد از 8 سال جنگ که مردونه مردمش ایستادگی کردن با اینکه بیش از سی سال از شروع جنگ میگذره و بزرگترین ذخایر نفت و گاز کشور اینجاست اما با این حال انگار ویرانست... همین کارون مونده اونم ببرین همرو خلاص کنین ما هم اصن جز ایران نیستیم انگار
    • بی نام GB ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      48 59
      این کسایی که منفی دادن، می شه دلایلش رو بنویسن. اکثر درآمد مملکت از نفت و گاز خوزستان و بوشهره، قاعدتا باید بیش تر درآمدم اونجاها خرج بشه
    • حرف حساب IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      52 42
      این افرادی که منفی میدن حتما می دونن که بودجه کلی کشور از نفت و 90 درصد منابع نفتی ایران از خوزستان اگر این نفت تو استان شما بود و نه آب سالم نه هوای سالم و نه امکانات کافی داشتین چه حسی داشتین .
    • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      88 6
      دوست عزیز همه مون ایرانی هستیم من خودم اهل ارومیه هستم و راضی نیستم هیچ فقیری تو کشورمون باشه این کشور برا همس نه برای یه عده خواص من به هموطنان خوزستانی ام احترام میزارم و اعتراضشون وارده ولی هرچیزی راهی داره این که نماینده هر شهری بخواد استعفا بده بودجه بگیره این باب میشه. نباید قانون گریزی تو کشور باب بشه. باید یاد بگیریم همه به قانون احترام بزاریم متاسفانه عامل عقب موندگی ایران همین قانون گریزی هست.
    • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      99 14
      البته که حق با خوزستانی هاست ۰ حق با آبادانیهاست که باوجود همسایگی با پالایشگاه و زندگی با بوی گاز هنوز باید دنبال کپسول گاز بدون۰ دوتا رودخونه از شهرشون میگذره ولی آب تصفیه ندارن باید آب بخرن حق با اهوازیها و ماهشهریها و امیدیه ایهاست که باید با آلودگیهای نفت و فولاد و پتروشیمی و نیشکر زندگی کنند و با ریه های خرابشون بسازند۰حق ماست که باوجود رودخانه آب قابل شرب نداریم حق باماست که حاصلخیزترین خاک کشورو در جلگه خوزستان داریم ولی آب رودخونه هامونو به استانهای ازمابهتران میبرند حق با همه خوزستانیهاست که ۱۲ ساله با هجوم گرد و غبار مواجهن ولی تا وقتی دامنه گرد وخاک دامن استانهای دیگه رو نگرفت صدای هیچ مسوولی در نیومد اونهایی که منفی دادن بدونن که به خاطر همه اینها حق با خوزستانیهاست
    • يكي IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      17 7
      بعيد ميدونم كسي بتونه بدون مطالعه و دانش كافي به اين نظر راي مثبت يا منفي بده!
    • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      35 15
      بزرگترين مخزن نفتي ايران كه به تنهايي حدود يك ميليون بشكه توليد دارد زير پاي ساكنان اهواز است
    • ابوالياس IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      27 2
      درود به شرفت !!!!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    محض رضای خدا یکبار هم مردونگی کنین و با استعفای همشون موافقت کنید
    • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      خواهش میکنیم با استعفا موافقت کنید تا دیگر احدی به خودش اجازه ندهد از این ابزار بعنوان سلاح استفاده کند!
    • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      275 5
      واقعا عالی گفتی؛آفرین
    • محمد IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      299 4
      این جماعت عمرا اگه استعفا کنند. این ادا ادوار ها همه از قبل هماهنگ شده همانطور که در خبر ها گفته شد هیت ریسه با استعفای این حضرات موافقت نکرده و این نمایندگان هم دیگه هیچ چاره ای جز ماندن و سوختن و ساختن ندارن
    • احمد IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      این وضعیت نامشخص خیلی جالبه!! نشون میده که چه کسانی مرد هستند و پای حرف خودشون تا آخر می ایستند. ضمناً نمایندگان خوزستان که در مجلس قبل و البته با وضعیت نامشخص! سابقه استعفا دارند و بهتره بیشتر از این در کار دولت سنگ اندازی نکنند.
    • بی نام SE ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      193 3
      صد در صد موافقم! اکثریتنماینده های این دوره از مجلس با اینکارشون بزرگترین خدمت رو به مردم و مملکت میکنن!
    • بی نام EU ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      موقعی که دولت قبل بودجه رو ریخت پاش میکرد و میلیارد میلیارد پول گم میشد این نماینده ها کجا بودن ؟ چرااستعفا ندادن ؟ الان که که کشور بی پول هست هر کس برای استان و شهر خودش داد و فریاد راه میندازه کمی هم بفکر دولت نیستند که بودجه ار کجا بیاره .خبر چاپ کن
    • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      نه عزیزم تند نرو... من یه دزفولیم( عربم نیستم شمال وغرب خوزستان یا لرن یا مثل شوشتر و دزفول فارس)اینا نماینده های ما هستن و ما بهشون افتخار میکنم تو چه می دونی داستان خوزستان تو چه میدونی تا الان چه قدر پروژه انتقال آب خوزستان تو کوهرنگ و اشترانکوه افتتاح شده تو چه میدونی همه بودجه این مملکت از خوزستانه اونوقت سهم خوزستان یه ... تو چه می دونی درد 8 ساله ریزگرد ها آره تو هیچی نمیدونی هیچی
    • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      15 95
      اقای مردم شما واقعا میدانی که دکتر عبدی از چه جناحی است؟ ایشان یکی از طرفداران کاندیدای مخالف ...نژاد بود که بخاطر این موضوع رد صلاحیت شد وبه زحمت صلاحیت ایشان تایید شد. دفاع از مردم مظلوم و محروم لرستان جناح بازیست وقتی رتبه اول بیکاری کشور را داریم دفاح از مظلوم جناح بازیست این مردم فقط حق خود را می خواهند.....
    • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      151 1
      تا سال 1950 میلادی جمعیت ایران از 15 میلیون نفر بالا نیامده بود. با افزایش جمعیت به 75 میلیون نفر و افزایش سالی 1 میلیون به این رفم، منتظر بحران های شدیدتر در مورد منابع آبی باشید. بحران دریاچه ارومیه از 20 سال پیش شروع شد و الان به اوج خود رسیده. زاینده رود خشک شد، دریاچه های استان فارس که در سکوت خبری خشک شد. باتلاق گاوخونی خیلی وقت پیش خشک شد، که زیستگاه جانوران نادر بود. دریاچه های مرزی افغانستان و پاکستان که خیلی وقت پیش خشک شدند. کارون هم رمقی ندارد. چاه های آب و قنات ها خشک شده اند. مسئولانی که افزایش جمعیت به 120 میلیون را تبلیغ میکنند باید به جنبه های زیست محیطی و حتا امنیتی مسئله نیز بپردازند.
    • امير تبريز اوغلي ضد لنگي و كيسه A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      تازه اولشه دولت تدبير و اميد خواب هايي دبده برا مردم كه يك سرش ناپيداست
    • معین ع A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      84 10
      چرا مال مجلس ششم نگفتین همه با هم می خواستن استعفا بدن
    • بی نام A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      متاسفم واسه دولت . چرا طوری بودجه رو برنامه ریزی نکرد که همشون با هم استعفا بدن.
    • بی نام EU ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      13 64
      چون بودجه ی استانها کم شده.بودجه ی پروژه های عمرانی 50 درصد کم شدند.
    • بی نام A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      5 1
      470 میلیون تومان پول از رییس مجلس گرفتند برای 7 پشتشون کافیه حالا دنبال بهانه هستند که استفا بدند بزنند تو بازار کار آقا جان برو جانانه از حق خودت دفاع کن... هر چند که این استعفاها کاملا نخ نما و الکیه.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      5 1
      نماینده نداشتن یک شهر- بهتر از نماینده بی جنبه داشتن اون شهر
    • milad IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 0
      این تعداد like یعنی چه؟ یعنی شما نماینده مردم ایران نیستید و باید بروید تا فساد در همه زمینه ها کاهش یابد
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    6 2
    باید ببینیم رویه دولت چه بوده اگر اجحافی صورت گرفته باید بازبینی شود.مجلس هم کارش همین است.استتعفا که دردی را دوا نمی کند.دولت گفته بنا دارد پروژه هایی که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند را به اتمام برساند.حالا ممکن است این پروژه در استان خوزستان نباشد. چه باید کرد؟ نمایندگان خوزستان یک راهکار به دولت بدهند.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    33 4
    فكركنم اينا همونايي هستند كه از مرتضوي كارت هديه گرفتن دارن پيش دستي ميكنن ضايع نشن.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    26 4
    این نماینده ها مشکلشون بودجه نیست فقط هدفشون اینه از هرطریقی میخوان به دولت فشار بیارن سنگ اندازی کنن اذیت کنن.....
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    دولت باید در توزیع بودجه در شهرهای بزرگ نظیر تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، سختگیری بیشتری کنه تا نقدینگی زیاد نشه و در عوض اجرای پروژهایی که موجب تمرکز زدایی میشه رو تسریع کنه، مثلن ساخت مجموعه های فرهنگی، علمی و تحقیقی در زمینه ساخت و ساز های دیگر نظیر راه آهن ، مجموعه های تجاری و غیره هم باید دولت به بخش خصوصی تکیه کنه و البته تسهیلات بیشتری برای شهرهای کوچک در نظر بگیره تا به تمرکز زدایی کمک کنه.
    • بي نام منصف A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      85 69
      چطور شده استثنائا اينجا تبريز بعد از تهران نوشته شده در حالي كه از لحاظ اقتصادي آذربايجان شرقي در رده پايين متوسط استانها از لحاظ اقتصادي قرار دارد؟
    • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      14 15
      حق با بی نام منصفِ. بودجه استان آذربایجان شرقی به نسبت جمعیت از متوسط کشور پایین تره.
    • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      10 33
      درپاسخ به بي نام منصف : جناب بي نام منصف شما اقتصاد اذربایجان رو کلا نمیدونی چیه بهتره حرف نزنی کل اقتصاد ایران روهمین اذربایجان میگردونه..........
    • شهریار A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      10 17
      با نظر شما موافقم ولی این را هم باید اصلاح کنم که بخش اعظم بودجه کلان‌شهرهایی مانند اصفهان با اخذ عوارض از خود همشهریان تأمین می‌شه. دولت ۱۰ سال پیش می‌خواست تو اصفهان مترو بزنه. اومدن خیابونا را کندن و هنوز درست نشده. شهرداری هم هر سال از این تأخیر دولت، گله می‌کنه. خلاصه؛ فکر نمی‌کنم دولت، اونقدر که گفته می‌شه، به اصفهان کمک می‌کنه. ولی کلاً با تمرکززدایی موافقم.
  • میرمهدی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    28 2
    آقا بگذارید نمایندگان ما مردم استعفا دهند عوض اش کارت هدیه کمتری هم لازم است
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    17 1
    به استعفاء های مجلس نهم دقت کنید!
  • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    10 3
    اینکه حق با کیه کار ندارم ولی اینکه استعفا عمل پوچیه بعضی خجالت باید بکشند و راه مذاکره و گفتگو را ببرند جلو
  • بینام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    16 2
    مثل اینکه این مجلس نمیخوادکشور روبه بهبودی بره.اونا احمدی نژادرومیخوان تا....
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    چرا نماینده های اصفهان دسته جمعی استعفا نمیدن همینطوری تو مجلس نشستن برای این استان هیچ کاری ازشون برنمیاد یکم از نماینده های چهارمحال یاد بگیرن!
    • عرفان A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      24 1
      اره شما راست میگی!! اصفهان ن صنعتیه ن کشاورزی!!!
    • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      39 4
      اصفهان این همه بودجه و امکانات گرفته . هموطن اصفهانی یک نگاهی هم به بقیه شهر ها بکنید ، ما هم ایرانی هستیم و شناسنامه مان دقیقا مثل شماست ولی فرق قایل شدند ...
    • سعید IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      140 5
      استعفا زمانی ارزش دارد که نتیجه ای داشته باشد اگه استعفا داده شده و نماینده هنوز در مجلس نشسته وبه کار خودش ادامه میده وجدیتی دران نیست
    • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      اگر این روش درست باشه،همه استانها باید اعتراض کنن و استعفا بدن!!!!بچه بازی که نیست ،قهر کنن!!درسته نماینده یک حوزه انتخابیه هستند اما باید دیدی ملی داشته باشند.خیلی از مشکلات بودجه هم به طرحهای نیمه تمام و بدون کارشناسی دولت قبل بر می گیرده که نه میشه رها کرد و نه هم میشه همه اونها رو کامل کرد.نمایندگان محترم،لطفا ملی بیاندیشید
    • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      21 5
      می شه بگی به چی باید اعتراض کنن آقای اصفهونی به ردیف ها آنچنانی برای اصفهان یا خرج شدن پول نفت خوزستان برای بردن آب خوزستان ... فقط می تونم بگم بدبخت این خوزستان
    • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      20 6
      نماینده های اصفهان که دارن کارشونا می کنن و همه چیز چهار محالو به نام اصفهان کردن این چهارمحالی های بیچارن که دارن تمام منابع رو برای اصفهانی ها فراهم می کنن بعدم یه اعتراض صوری انجان میدن .دیدین که نتیجه هم نامشخصه...
    • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      7 5
      بله....باید به این اعتراض کنن که چرا پول همه ایران اونجا خرج میشه... میگن ما سرمایه گذار جذب میکنیم. آخه یکی نیست بگه معلومه سرمایه گذار میره جایی که بهش اعتبار بدن.
  • محمد A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    25 2
    اینا یه هدف دیگه ای دارن...
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    33 1
    استعفا راه بسیار مناسبیه برای فرار از قضیه هدیه های تامین اجتماعی
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    24 1
    استعفاي الكي كه ارزش نداره. اگه مردونگيي هست پاي استعفاشون وايسن
  • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    22 1
    تا دیروز همه دعا می کردند دولت واقع گرایی بیاد رو کار حالا باید دعا کنیم مجلس واقع بینی بیاد رو کار
  • حسینی A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    6 24
    این هم از دولت تدبیر وامید!!!!
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    13 0
    همین که با این بودجه انقباضی دولت تونسته اعتبار پروژه های عمرانی رو افزایش بده خودش خیلی کاره! جناب ا.ن که بودجه رو فقط صرف جاری و حقوق کارمندان می کرد پروژه ها همه خوابیده بود.
  • یحیی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    23 2
    مث بچه ها قهر میکنن . روحانی ام مردونگی کنه بگه : خوبه قهر کنین //// وای چه حالی میده.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 3
    نمایندگان زنجان هرچی بشه با اون موافقت میکنن...........
  • ارش A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    17 3
    متاسفانه نمایندگان مجلس بجای اینکه تمرکزشونو روی سیاست های کلان کشور قرار بدن به فکر امتیاز گرفتن برای شهرشونند...فکر کنم نمایندگان عزیز فضای مجلسو با فضای شورای شهر اشتباه گرفتند
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    9 1
    به جای اینکه از خارج مرزها آب به داخل انتقال دهند فقط آبهای داخل را با بودجه های عظیم جابجا میکنند ، یعنی آبرسانی به منطقه ای مساوی با خشک شدن منطقه دیگر است
  • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    نمایندگان خوزستان حق دارند ...با انتقال آب سرشاخه های کارون خوزستان خشکسالی میشود و دیگر از سیفی جات و سبزیجات پاییز و زمستان خبری نیست
  • امیرسعید A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    وقتی خوزستان 18 نماینده در مجلس دارد!!!! و کرج به این بزرگی فقط و فقط 2 نماینده و کلا استان البرز 3 نماینده دارد... ، ( قابل توجه خوزستانیا که میگن به ما توجه نمیشه!! 18 تا نماینده دارید اونوقت استان البرز به این بزرگی و مهمی در صنعت کشاورزی و تولیدات واکسیاسیون و ... فقط 3 نماینده در مجلس داره :| ... واقعا جالبه) به نظر من استعفای این 18 نفرو قبول کنید ، سهم خوزستانو بکنید 5 نماینده و 13 سهم باقی مانده بین استان های دیگه تقسیم بشه. الان بهترین موقعیته. خبر لطفا چاپ کن
    • خوزستان A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      40 22
      اول بزار مهر استان شدن البرز خشک بشه بعد در مورد خوزستان اظهار نظر کن.وزیر کشور باید کل البرز ضمیمه یکی از دهاتای اسلامشهر کنه نه اینکه بهتون نماینده بده نظرمو پخش کنین لطفا
    • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      33 21
      تمام ايرانو خوز ستان ميچرخونه ولى همه سودش مال شماست واقعا متاسفم واستون در ضمن استان البرز چند سال استان شده با خوزستان مقايسه ميكنيد كه اينهمه قدمت داره
    • فرید A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      28 11
      امیر سعید جان کرج را با خوزستان مقایسه میکنید؟ اصلا میدونید به کجا میگویند خوزستان؟ بهتره قبل از اظهار نظر یک نگاهی به نقشه بکنی
    • بی نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      24 14
      فعلا شماها دارید با پول حاصل از فروش نفت استان هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد خوزستان وبوشر اموراتتو نو می گذرونید الته اینم گفتم جهت اطلاع تا بدونید نفت ایران در کجا تولید میشود
    • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      33 12
      بهتره یکم جغرافیای کشورت رو بیشتر مطالعه کنی کرجی که 2روزه ازتهران جدا شده با خوزستانی که به خاطر و سعتش بهتره تبدیل به 2 استان بشه یکی میدونی . برو یکم ازآب اهواز بخور ببین میتونی قورتش بدی اونوقت این آب رو میخوان بدن به استانهای دیگه چطوره آب کرج رو که درمنطقه خوش آب وهوا قرارداره بکشن برا خوزستان ؟.ضمنا شما شمال کشور نشینا بدونین که همه ثروت ایران ازنفتیه که از خوزستان ومناطق جنوبی کشور استخراج میشه . شما ازصدقه سر خوزستانیا دارین زندگی میکنین که اگرغیرت و رشادتهای اونا نبود از تهران و کرج هم خبری نبود .
    • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      33 12
      جک میگی؟؟؟ حالت خوبه؟؟ خوزستان بودجه ساخته شدن اون دهاتی که میگی رو داده. خوزستان خودش جز حاصلخیز ترین استانای کشور اگه پول نفتش خرج شما نمیشد الان نروژی بود واسه خودش... هم کوه برفگیر داره هم به دریا راه داره هم رود داره و هم نفت... ثروت از زمین زیر پای ما کشیده میشه دودش میره رو حلق ما پولش خرج شما میشه... بعد ما میشیم شهرستانیای بی ارزش... شما پایتخت نشینای مهم... با استان سه سال تشکیل شده
    • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      28 12
      خدا شفات بده کل استان شما به یه شهر خوزستان هم نمی ارزه
    • مسعود IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      29 10
      بمیرم واسه تولیداتون واکسیاسیون؟؟؟؟؟ خدارو شکر شما نفت و گاز و شکر و گندم و .. دریا و بندر ندارین عزیز دل هنوز از کرج اونورترو ندیدی که فکر میکنی خیلی بزرگخ 3 نماینده واسه یه شهر استان خیلیم زیاد از کی تا حالا پیازچه هم شده جزئ میوه ها؟؟؟ خبر وجدانن چاپ کن
    • saeed IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      24 13
      آقای محترم خوزستان خیلی وسیع تره و جمعیت چندین برابر کرج و البرز هست خواهشا سنجیده تر دیدگاه بدید!
    • خوزستانی A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      20 4
      توجه دولت به استانها به تعداد نماینده در مجلس بستگی ندارد... بهتره به شهرهای خوزستان بروید و مشکلات آن را از نزدیک ببینید(آب، خاک ، آلودگی، گرما ، بیکاری و...)... و یه حساب سرانگشتی کنید که دولت چه میزان درآمد از نفت و گاز و بنادر خوزستان نصیبش می شود و با وضعیت شهرهایش به داوری بشینید
    • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      10 2
      شما هم اطلاعات جمعیتیت خیلی زیاده، هم جغرافیایی، هم کشاورزی و... اگه بخوام توضیح بدم باید از آفرینش زمین شروع کنم. ولی فقط اینو میگم که دو سهمیه به این 18تا اضافه شده واین دوره قرار بود اعمال بشه ولی به دوره بعد موکول شد. با تشکر از اطلاعات سیاسی فراوانتون
    • sara IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      17 2
      از فرصت طلبیت خوشم اومد!
    • بی نام A1 ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      18 7
      ان صنعتي كه مي گويي إز سرمايه خوزستانه كه بجاي خوزستان توي البرز و مناطق ديگه سر مايه گذاري شده تاجوانهاي خوزستان بيكار باشند
    • بی نام A1 ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      21 5
      دوست عزیز شما اول نگاهی به نقشه رودخانه های کشور بکن که همه رودهای پرآب و سدها در خوزستان است. بعد نفت را ببین که به همراه پتروشیمی همه اش از خوزستان می آید. محصولات کشاورزی که از خوزستان به لطف آب فراوان می آید را هم اضافه کن. حالا به من بگو کرج سابق و البرز فعلی چه منافعی برای کشور دارد.
    • بی نام A1 ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      2 5
      خرج مردم ایرانو خوزستانی ها میدن؟؟ خرج اینکه تو الان بشینی با خیال راحت و امنیت خاطر به هموطنات توهین و دهن کجی کنی رو همین تهرانی‌ و شیرازی و اصفهانی‌ و مشهدی و آذری ها از جونشون دادن. از جونشون برای دفاع از شما خرج کردن که تو الان با خیال راحت این خزعبلات و مزخرفات ساخته تجزیه طلب ها و دشمن های ایران رو تحویل ما بدی و خبرآنلاین هم با جون و دل چاپ کنه! این توهمات رو از کجاتون در میارید که همه مردم ایران خرجشون رو از ""خوزستانِ ما""!! در میارن؟؟ دلیل عقب ماندگی همین جاهلیت و کار رو ننگ و عار دونستن هست
    • هدا IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      0 1
      واقعا خنده داره من یه کرجی هستم که عاشق شهرم هستم و البته به مردم خوزستان حق می دم که با این همه ثروت فقیرن ولی این ثروت مال کل کشوره و شما فراموش می کنید ما هموطنیم به جای اینکه به امیر سعید اینقد بی ادبانه بتازید برید حقتون از اون آقای احمدی نژاد بگیرید که خودتون رو واسش کشتید بذارید دولت جدید جون بگیره بعد اینقد اذیت کنید
  • یه کلمه حرف حساب A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    7 11
    نماینده های اصفهان زورشون فقط به استاندارمیرسد وتعیین مدیرکل های باب میلشون
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    30 0
    اگر این نمایندگان حتی بک در صدهم احتمال میدادند که با استعفایشان موافقت خواهد شد این کاررا نمیکردند
  • ن IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    سلام.من حق نمی دم اب کارون را به اصفهان ببرن.
    • ایرانی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      19 13
      منم حق نمی دم اب اصفهان بره یزد .
    • امین A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      36 4
      من هم حق نمیدم نفت و گاز را به تهران ببرند. چه حرفا. امان از این حق ما
    • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      17 4
      مطمئنید به اصفهان میبرند؟ همین الان زاینده رود تا باغبهادران پر از آبه ولی نمیدونم کجا میره. این تحریف افکار عمومیه که آب رو میبرند اصفهان.
    • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      11 7
      اصفهان هم نباید به شهر های همجوار اب بدهد
    • بی نام A1 ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      21 14
      چطور آبی که حق اصفهان همه جا میره به جز اصفهان و رود خونه خشکه بعد تو حق نمیدی اصن تو کی هستی که حق بدی یا ندی اگه اینجوری نگاه کنی که هرکی به هرکی میشه ما همه توی یک کشور زندگی می کنیم!
  • بی نام EU ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    21 2
    وقتي كامنتها را ميخوانيم متوجه ميشويم اين نماينده ها خوب توانستند مردم را به جون هم بياندازند اگر راست ميگويند قبلا اعتراض ميكردند تا امروز شاهد اين وضعيت نبوديم با اين بودجه انقباضي نميتوان همه را راضي نگه داشت اينها همش نمايش است مشكلات امروز نتيجه كار همين آقايان است ........
  • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    264 8
    با استعفای نمایندگان اردبیل هم موافقت بشه
  • احسان A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 0
    نکنه از امریکایی ها یاد گرفتند؟ کاش همه چیز رو یاد میگرفتند!!!!
  • ایمان IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    11 4
    آقای امیر سعید خوزستان 18 نمایندش کارایی 1 نماینده تهران نداره حالا که یه بار عرضه نشون داد ن ولشون کنید تو رو خدا.خوزستان نباشه مملکت کم میاره بخدا.مردم خوزستان دارن نابود میشن.یه نفر تا دیر نشده یه کاری بکنه...
  • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    17 2
    این نماینده ها استعفا بدن باید بیرون دنبال کار باشن . عمرا اگه استعفا بدن .
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    11 8
    کرجی می دونستی هر 250000 نفر یه نماینده میخواد جمعیت خوزستان نزدیک 5 میلیون....بهتر سهمیت از تهرانی ها بگیری و اینم بدون که صدق سری نفت خوزستان که انقدر گنده شدین
  • مهدی FI ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 6
    تهرانیها هم استعفا بدن لطفا....
  • ناشناس IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    7 9
    دمتون گرم. بالاخره دولت باید یه روزی هم به استانهای محروم توجه کنه. اینکه بودجه رو طوری ببندن که هرکی تا الان پول بیشتری گرفته الان هم حقشه پول بیشتری دریافت کنه که عدالت نیست. یعنی چی که میگن اولویت با طرحهای کاملتره؟ منابع رو بین استانها عادلانه تقسیم کنید تا هر استانی خودش به طرحهای کاملترش رو بذاره تو اولویت
  • محمد IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    20 1
    البته مردم خوزستان به گردن ما حق دارند و لی جدای ازاین حرفها اگر این مجلس یکجا استعفا بده وبره کنار ، برد با ملت ایران است
  • مشهدی IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    17 4
    نمیدونم چرا به کامنت 2 اینهمه منفی دادن!!! واقعا چقدر خوزستانیها مظلومند. این همه سال نفت زیر پاشونو خالی کردن ولی خودشون محرومن. به جای اینکه سر ماشیناتونو به سمت شمال کج کنین یه بارم که شده برین خوزستان تا خودتون همه چیزو از نزدیک ببینین!!! چند ماه پیش یه کتاب خوندم که نویسندش همچین داستانو نوشته بود که انگار تمام جنگ هشت ساله تو تهرون اتفاق افتاده بود!!! با خودم گفتم خوب شده که خط مقدم 1200 کیلومتر دورتر بوده و الا...
  • بی نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 1
    ای دوستان خوب من همش نمایشه سفره بهتر از اینجا کجا پیدا کنن اینا دارن واسه دوره بعدشون تبلیغ میکنن شایدم اینطوری میخوان قضیه کارت های هدیه رو ماست مالی کنن که حواس ملت پرت بشه ولی ما حواسمون به همه جا هست
  • بی نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    36 2
    نمایندگان محترم لطفا استعفا دهید و هیت رییسه محترم لطفا قبول کنند
  • بی نام EU ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    23 1
    بیشترشون نقش سیاهی لشگرو دارن
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    7 9
    امیر سعید عزیز استان البرز یه وجب جا داره، کرجم از نظر شما بزرگه!! هر جایی به نسبت جمعیت و وسعت.
  • منصور A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 6
    همیشه برای مجلس و مردمی که نماینده هاشون با سیاسی بازی بازی بازی میخواهند به اهداف قومیشون برسند متاسفم.
  • بی نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    11 8
    نفت این مملکت در خوزستان و کهگیلویه و بویر احمدو کرمانشاه بوشهر ایلام استخراج می شود ولی همین استانها از محرومترین استانهای کشور هستند . و پول نفت به استانهایی سرازیر می شود که اگر به این منبع استراتژیک دستیابی داشتند هزاران بار از ایرا جدا شده بودند. پس قرار نیست از نجابت و وطن پرستی مردم این مناطق سوء اسفاده کرد. رفاه حق همه مردم میباشد ولی مردم این ماطق در فقر وفلاکت وبدبختی دست وپا می زنند
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    45 1
    بی صبرانه منتظر استعفای اعضای جبهه پایداری هستیم!
  • احمد رضا A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    17 2
    سال اینده انتخاباته ها ......نماینده های عزیر به فکر رای هم یه کم باشید.انقد به فکر کار کردن نباشید!!
  • reza A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 4
    باید مرد باشن واقعا استعفا بدن خدایی ما خوزستانی ها آب هوای سالم که نداریم یه دفه بگن بریم بمیریم دیگه.در جواب دوست کرجیمون باید بگم شما 1% خوزستانم ثروت واسه مملکت ندارید.انصاف رعایت کن خبر آنلاین چاپ کن
  • بی نام EU ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    28 1
    هردم ازاین باغ بری میرسد /// امام(ره) فرمودمجلس درراس اموراست // خواهشابااستعفای چنین کسانی که جناحی برخوردمیکنند فوری موافقت فرمایید
  • بی نام CH ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    23 1
    100% این نماینده ها ته دلشون نمیخواد پستشون رو ترک کنن . فقط میخوان مثل همیشه تهدید کنن . اگر مرد عمل هستند تا آخر پای حرفشون وایستند ببینیم .
  • ali A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 12
    معلومه دیگه...همه بودجه رو اصفهان می گیره..............
  • علیرضا IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 1
    این هنوز از نتایج سحر است باش تا صبح دولتت بدمد! همه این درگیری ها فقط و فقط بخاطر موضوع تنش آبی در کشور است. بحران آب در کشور را جدی بگیریم. دولت بهتر است در تنظیم بودجه به فکر مدیریت کلان منابع آب باشد نه تقسیم کردن آن.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    21 3
    دومیلیون نفر از مردم اهواز یا اب میخرند یا اب تصفیه کن دانرد .مردم خرمشهر و ابادان و...هم که جای خود.نابودی کشاورزی خوزستان به چه قیمتی ؟ کاش این استعفاها واقعی بود
  • بی نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    39 1
    باید در دولت قبلی استعفا می دادند که دلار 1000 تومانی شد 3580 تومان . نمایندگان محترم ان موقع فشار تورم و... بیشتر روی مردم بود یا الان . ضمنا این شرایط نتیجه کار شما ودولت همفکر تان است میخواهید بمانید نمیخواهید هرچه زودتر استعفا بدهید. ؟ تا مجلس بعدی تشکیل شود.
  • علی A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 1
    خدایی پای حرفتون واستین تا مردم نماینده های واقعیشون راانتخاب کنند با لا غیرتا
  • بی نام US ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 1
    یه بار خبری تو یکی از همین سایتا بود که نوشته بود افغانستان روی یه رودخونه که به ایران مییومد رو سد زده تو بخش نظرات فقط مونده خود فوش .... بدن . خب مقداری اب به قسمتی دیگه از کشور منتقل بشه کل رود کارون خشک میشه این نماینده ها هم مثل همونا میمونن انگار از یه کشور دیگن
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    17 1
    خوش بحال نمایندگان گلستان نه کاری با کمبود بودجه دارند نه بااستعفا
  • بی نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    14 0
    خبر انلاين ! من فقط گفتم دسته جمعي استعفا بدهند و......اينكه سانسور نداشت.
  • بی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 1
    اینا فقط میخوان با دولت بجنگن. کاری ندارن به اینکه مملکت چه خبره و مردم چی میخوان. از 88 تا 92 دائم تو گوش مردم خوندن آخرسر نتیجه انتخابات شد برعکس چیزی که فکر میکردن. طبیعیه این مانورها و سروصداها. همش به خاطر اهداف شخصی و جریان های خاصه نه مردم. اگه با استعفای همه از دم موافقت بشه خیلی خوبه. یه انتخابات زودهنگام داشته باشیم بیایم چهارتا نماینده واقعی بفرستیم مجلس
  • وحید A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    13 4
    شهرهای نفت خیز خوزستان چه میزان از درآمد کشور را تامین می کنند؟ آیا نباید به مشکلات این استان توجه شود؟
  • حامد A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    34 2
    من احساس میکنم تمام مشکلات این مملکت از مجلس بلند میشه!!!!بابا جان یکبار هم که شده بگذارید دولت کارش و انجام بده!!چرا فکر میکنید همه شما ها دانا هستید و بقیه نادان!!!!
  • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    10 5
    برای خوزستان 18 نماینده زیاده . نماینده های خوزستان هم بیشتر برای منافع خودشون تلاش می کنند تا مردم استان. خداییش اگه این 18 نماینده خوب کار می کردند خوزستان گلستان می شد .
  • amin IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 12
    اولا خدمت دولت عزیز دیگه از شما انتطار نداشتیم که به خوزستان اینطور نگاه کنید خوستان که قلب کشوره بهتر از استانهای باشه نه نخواستم لااقل در حد بقیه استانا باشه دوما باز دم اقا حسینی گرم امیدوارم مثل بقیه دوره ها زد جا نزن و کم نیارن سوما خوزستان طلاست باید باید بهش برسن.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 5
    ملی بیندیشیم....؟ جایی که ازنظر جغرافیایی و منابع و صنایع قدیمی(که بازدهیشون اینجا بیشتره) همین بودجه ملی رو تامین میکنه و از طرف عواملی که همین بودجه رو تامین میکنن نابود شده، باید درحدی بودجه بگیره که حتی نتونه خرابیاشو جبران کنه. آزادراه های دولتی رو جاهای دیگه میسازن اونوقت مسیرای ترانزیتی خوزستان که صرفه بازدهیشون چند برابره نیمه خصوصی. بعد هم به اسم اینکه خصوصیه 24برابر جاهای دیگه عوارض میگیرن که نصفش مال خودشون بشه و برن جاهای ملی خرجشون کنن. کلی هم منت میذارن که براتون آزادراه ساختیم. و.............................................و...........................و....................
  • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    14 5
    استان استان مي کني انگار يه 50 سال که البرز استان شده - اولا استان خوزستان سهم خيلي زيادي از تامين اقصاد کشور داره با وجود نفت و گاز و..... دوما با هوش تعداد نماينده ها بسته به جمعيت اون استان انتخاب ميشه سوما مودب باش وقتي در مورد خوزستان صحبت مي کني
  • بی نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    49 2
    بعضی از این نمایندگان دارند شلوغش می کنند که کارت هدیه هایی که از تامین اجتماعی گرفتند! را اینطوری از اذهان عمومی منحرف کنند!
  • مهرداد A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    27 3
    این نمایندها زمان دولت قبلی مگه مثل همیشه چرت میزدند که یکبار به ایشان جرآت اعتراض و استعفا نداشتند.!؟ کارشکنی بس است هر روز با یک بهانه.!
  • بی نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    41 3
    نماینده گان درآمدشون کم شده و ناراضی اند
  • بی نام A1 ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 21
    باز هم به غیرت اون نمایندگانی که درخواست استعفا دادند. متاسفانه نماینده های بوشهر توی هیچ جا نیستند و همیشه هم حق استان بوشهر پایمال شده استانی که نیمی از درآمد نفت و گاز کشور را داره تامین میکنه هنوز به اسم استان محروم شناخته میشه و آمار بیکاری بالایی داره با امکانات پایین. دارنده بزرگترین منابع گازی خاور میانه هنوز گاز شهری ندارد و...
  • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    10 7
    معادن آهن یزد هم نباید بره اصفهان و کلا صنایع فولاد اصفهان تعطیل !!!
  • عرفان A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    10 0
    با این قضیه پیش اومده تامین اجتماعی کل حضرات باید استعفا دهند .حق الناس وبیت المال مردم .....کارت هدیه
  • بی نام A1 ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 1
    از برخی نظرات فعالیت سازماندهی شده تجزیه طلبان زیر خبرهای مربوط به اهواز و خوزستان کاملا مشهوده. خودشون رو بین مردم جا میزنن و با نظرات هدفدار و مغرضانه و اغراق در سیاه نمایی. معمولا هم دو رکن مهم داره نظراتشون یکی حمله به استان ها و شهرهای فارسی زبان خصوصا تهران و اصفهان. دوم حرفایی مثل اینکه نفت و گاز مال خودمونه و نفتمون رو بردن و خوزستان خرج مردم ایرانو میده و اینطور حرفها
  • بایرام A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    اگه استعفا را قبول کنند اون وقت این همه نماینده بیکار کجا کار پیدا کنند؟ دست به دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم اباد
  • امید A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 0
    علت این استعفاهامشکوکه آقا مشکوکه....امیدوارم هر چی هست زیر سر قاضی مرتضوی نباشه
  • ايراني IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 2
    هموطنان اصلا بحث خوزستاني ويا ديگر شهرهاي ايران به كنار چطور شده نماينده ها اينقدر شجاع شده اند چطور قبلا با آن همه گراني و بي حرمتي ها هيچكس استعفا نكرد؟
  • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    1 0
    البته حساسیت داشتن نمایندگان محترم به ساختاربودجه و تناسب و همراستایی با منابع و اهداف و برنامه ها اگر دانش و صلاحیت کافی را داشته باشند خیلی مناسب است لیکن وقتی نمایندگان محترم هر دیار و شهرستان بعنوان وظیفه قانونی ازمنافع ملی مانند رشد اقتصادی یا تقویت پول ملی یا مذاکرات و منسبات جهانی جلودار جناح خود از وزرا یا دیگران سوال و سرو صدا راه می اندازند یا رای می دهند بهتر است در این مقوله برنامه ای و بودجه نیز به اهداف ملی که خودشان سنگ به سینه میزنند نیز توجه کنند و بدانند که مجلس تنها جای سهم خواهی و چانه زنی اینگونه نیست باز البته همه می دانند این هجمه یک حرکت سیاسی و جنایی است و بیچاره ها جهنم دیگران را می خرند و ...
  • علیرضا IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 1
    توشهرستان نیشابور یک معدن فیروزه ویک معدن طلا وجودداره که دولت داره ازش استخراج میکنه وسود حاصله هم هرگز تونیشابور خرج نشده اما مردم هم واقفند که اینگونه سرمایه ها ملی بوده وبه تمام مردم ایران تعلق دارند .درسته که نفت از خوزستان استخراج میشه ولی این استان هم جزو خاک ایران محسوب میشه وادعای برخی مبنی بر هزینه کردن درآمدنفت دراین استان کمی خودخواهیست.همه میدونن که طبق مصوبات مجلس هرساله درصدمشخصی از درآمدنفت تواستانهای نفت خیز خرج میشه ولی دست آویزکردن این موضوع برای فشارواردکردن به دولت اصلا کاردرستی نیست.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    بازی زرگری راه انداختند اگر راست می گویند وبعضی از آنها توانای جدا شدن از این مقام و منصب را دارند تا آخر بایستند ونمایندگان هم به این افرادکمک کنند که بروند
  • من IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    موافقت کنید شرشون کم شه
  • محمد IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 1
    صددرصدموافقم این حرکت اگرباروحیه جهادی وبرای رضای خداباشدکارسازخواهدبود0
  • سعید US ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 1
    کاری که این اقایان انجام دادند دشمنان این کشور طی 30 سال نتونستن انجام بدن!!!! ما همه ایرانی هستیم ترک و عرب و کرد و فارس یعنی چی ؟ یعنی چی خوزستان داره خرج ایران رو میده! لطفا بقیه استانها هم برای هموطنانشون صورتحساب بفرستن !!! مگه زمان جنگ برا دفاع از خوستان کم فارس و کرد و بلوچ و فارس شهید شد!!!!