نماینده اهواز خبرداد: جلسه با معاون رئیس‌جمهور بعد از استعفا / درآمد فولاد خوزستان به تهران رسید

نماینده مردم اهواز در مجلس از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان خوزستان و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری ریاست جمهوری خبر داد.

رضا الیاسی: پس از آنکه حجت الاسلام حسن روحانی نخستین لایحه بودجه دولت یازدهم را در موعد مقرر به مجلس ارائه کرد نمایندگان کار رسیدگی به این لایحه را آغاز کرده اند و در بررسی این لایحه اعتراض هایی نیز از سوی نمایندگان درباره بودجه حوزه های انتخابیه خود مطرح شده است.

اما جدی ترین اعتراض مربوط به استان خوزستان بود که صبح امروز مجمع نمایندگان استان خوزستان که 18 عضو دارد استعفای خود از نمایندگی در مجلس را تقدیم هیات رئیسه کردند و این موضوع به خبر اصلی امروز پارلمان تبدیل شد.

البته پس از طرح استعفای دسته جمعی نمایندگان خوزستان تعدادی از نمایندگان دیگر استان ها نیز طرح استعفای خود را مطرح کردند که این طرح ها به جدیت طرح استعفای نمایندگان استان خوزستان نبوده است.

سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره این استعفا می گوید متاسفانه در لایحه بودجه سال 93 کل کشور توجه ویژه ای به محرومیت زدایی از استان خوزستان نشده است و از نکات جالب توجه این است که بودجه استان خوزستان در سال 93 در مقایسه با سال 92 کاهش یافته است.

حسینی با بیان این که نمایندگان خوزستان درباره استعفا سر حرف خود هستند می گوید بر اساس هماهنگی های صورت گرفته قرار است مجمع نمایندگان استان خوزستان جلسه ای با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برگزار کنیم و در این جلسه بار دیگر مشکلات موجود در استان خوزستان را به صورت مستند برای مسئولان تشریح کنیم.

مشروح گفت و گوی عضو هیات رئیسه مجلس با خبرآنلاین در ادامه می آید:

***

امروز خبر استعفای دسته جمعی اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان به یکی از مهم ترین اخبار پارلمان تبدیل شده است. دلیل اصلی این استعفا چیست؟

بله متاسفانه این اتفاق رخ داده است. مجمع نمایندگان استان خوزستان 18 عضو دارد که امروز به طور کلی تمام اعضا استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند. استعفای نمایندگان استان خوزستان دلایل متعددی دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به نگاه غیر عادلانه در تخصیص اعتبارات بودجه به استان خوزستان اشاره کرد.

همچنین عدم واکنش مثبت دولت به جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه های کارون به دیگر استان ها نیز از جمله دلایل استعفای نمایندگان استان خوزستان است که این موضوع آسیب های غیر قابل جبرانی را برای استان خوزستان به همراه دارد.

در حقیقت استان خوزستان همواره در شرایط خاصی قرار داشته است و بر همین اساس نیز تمام دولت ها به توسعه و توجه ویژه به این استان تاکید کرده اند که متاسفانه در عمل آنچنان که باید این اتفاق رخ نداده است.

خوشبختانه همواره مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به این استان داشته اند و بر ساختن و توسعه این استان تاکید ویژه ای داشته اند. اما زمانی که به کارهای اجرایی صورت گرفته در این استان نگاه می کنیم متوجه می شویم که این استان در محرومیت کامل به سر می برد.

هم اکنون استان خوزستان با مشکلات فراوانی رو به رو است که شاید آلودگی هوا را بتوان مهم ترین آنها نام برد که علی رغم تاکیدهای مسئولان اجرایی و نمایندگان توجه ویژه ای به این موضوع نشده است و شاهد این هستیم که آلودگی هوای استان خوزستان مشکلات فراوانی را برای زندگی عادی مردم ایجاد کرده است.

متاسفانه در پی آلودگی شدید استان اهواز شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از مردم به دلیل بیماری های تنفسی به بیمارستان می روند و این در شرایطی است که حتی یک مسئول و یا وزیر از نزدیک این مشکلات را مشاهده نکرده است.

یکی از انتقادهای اساسی ما به مسئولان همین است که چرا مسئولان از نزدیک مشکلات خوزستان را مشاهده نمی کنند و باید وزیر یا مسئولان به استان خوزستان رفته و از نزدیک مشکلات مردم را لمس کنند.

استان خوزستان در حوزه اقتصادی چه مشکلاتی دارد که احساس می کنید می توان با اعتراض به لایحه بودجه آن را برطرف کرد؟

استان خوزستان از لحاظ اقتصادی نیز مشکلات متعددی دارد. به طور مثال فولاد خوزستان را در خصوصی سازی می فروشند و متاسفانه از درآمدهای آن برای توسعه استان و محرومیت زدایی هزینه نمی کنند.

متاسفانه بخش اعظمی از درآمدهای حاصل از خصوصی سازی فولاد خوزستان به ساخت اتوبان تهران- شمال و قسمت دیگری از این درآمد نیز به توسعه قطار تهران- پرنده اختصاص یافته است. با این شرایط توسعه استان خوزستان که مورد تایید تمام مقامات نظام است در چه جایگاهی قرار دارد و محرومیت زدایی از استان خوزستان چه می شود؟

لایحه بودجه سال 93 کل کشور چه ایرادهایی داشته است که شما تصمیم به استعفا گرفته اید؟

متاسفانه در لایحه بودجه سال 93 کل کشور توجه ویژه ای به محرومیت زدایی از استان خوزستان نشده است و از نکات جالب توجه این است که بودجه استان خوزستان در سال 93 در مقایسه با سال 92 کاهش یافته است.

همچنین دولت در لایحه بودجه سال 93 کل کشور به بحث درمانی و عمرانی در استان خوزستان توجه ویژه ای نداشته است و این موضوع مشکلات غیر قابل جبرانی را برای استان و مردم ایجاد خواهد کرد.

از نکات دیگری که در لایحه بودجه سال 93 مورد توجه قرار گرفته است تخصیص اعتبار برای انتقال آب از سرشاخه های کارون به استان های دیگر است.

متاسفانه نمایندگان بارها درباره آسیب های این انتقال به مسئولان اجرایی تذکر داده اند و در جلسات مختلف این موضوع مطرح شده است اما هم اکنون مشاهده می کنیم که دولت در بودجه سال آینده این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

زمانی که نمایندگان خوزستان این مشکلات را در لایحه بودجه 93 و مشاهده می کنند و از نزدیک نیز با مشکلات مردم در ارتباط هستند به این نتیجه رسیدند که اعتراض خود را به این نحو اعلام کنند.

استعفا تا چه اندازه جدی است؟

مجمع نمایندگان استان خوزستان سر حرف خود است و با این شرایطی که در لایحه بودجه وجود دارد و مشکلات موجود در استان نمی توانیم پاسخ مردم را بدهیم.

احتمال تغییر در لایحه بودجه سال 93 وجود دارد؟

زمانی که لایحه بودجه سالانه کل کشور در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد همواره تغییراتی در آن رخ می دهد. اما باید به این نکته توجه کرد که اگر ظلمی به استان خوزستان در بحث بودجه وجود داشته باشد باید لایحه بودجه تغییر کند و نمایندگان استان خوزستان این ظلم را نمی پذیرند.

تاکید تمام مقامات بر توسعه و محرومیت زدایی استان خوزستان است و اگر به این موضوع در لایحه بودجه توجه نشود آن را با عدد و رقم ثابت خواهیم کرد و باید توجه به این استان در لایحه بودجه قرار بگیرد.

هم اکنون برای انصراف از استعفا چه اقداماتی صورت گرفته است؟

بر اساس هماهنگی های صورت گرفته قرار است مجمع نمایندگان استان خوزستان جلسه ای با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برگزار کنیم و در این جلسه بار دیگر مشکلات موجود در استان خوزستان را به صورت مستند برای مسئولان تشریح کنیم و امیدواریم نتیجه این جلسه توسعه توسعه استان خوزستان و رفع محرومیت های آن باشد.

استعفای شما در چه مرحله ای قرار دارد و فرایند طرح استعفا در مجلس چگونه است؟

مجمع نمایندگان استان خوزستان استعفای خود را به هیات رئیسه تحویل داده است اما هیات رئیسه آن را اعلام وصول نکرده است. به هر حال ما سر حرف خود هستیم و در صورتی که به مشکلات خوزستان توجهی نشود نمی توانیم پاسخ مردم این استان را بدهیم و بر همین اساس این استعفا را مطرح کرده ایم.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است مى‏تواند از مقام نمایندگى استعفاء دهد و استعفای آن نیز در صحن علنی مطرح خواهد شد و در صورت تصویب نماینده از سمت خود استعفا خواهد داد.

همچنین پس از آنکه طرح استعفای نمایندگان اعلام وصول شد بلافاصله در جلسه بعدی باید در دستور کار قرار گیرد و نمایندگان نیز درباره این موضوع تصمیم گیری کنند.

بر اساس ماده 96 آیین نامه داخلی مجلس نیز در روز جلسه ابتدا تقاضاى استعفا قرائت شده و سپس شخص متقاضى استعفا یا نماینده دیگرى به تعیین او تقاضاى دفاع می کند. مدت قرائت تقاضاى استعفا و توضیح نماینده متقاضى استعفا حداکثر نیم ساعت است.

پس از آن نیز مخالفان نیز حداکثر نیم ساعت مى‏توانند صحبت کنند و پس از آن راى‏گیرى در دستور کار قرار خواهد گرفت و در صورت تصویب تقاضاى استعفا مراتب از طریق رئیس مجلس به وزارت کشور اعلام مى‏شود تا طبق قانون انتخابات اقدام نماید.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    38 6
    با تشکر از تمامی نمایندگان استان خوزستان ... تورو خدا یه کاری واسه این استان بکنید از همه لحاظ در فقر هستیم- اقتصادی- اجتماعی -فرهنگی -سلامت -آخه این استان با این همه سرمایه باید مردمانش اینطوری زندگی کنند با کمترین توجه نسبت به دولتمردان؟؟؟ پس کجاست پول نفتی که از این استان صادر میشه؟؟؟ چرا آب و هوای اهواز باید اینطوری باشه؟؟ یه آماری از سرطان در این استان بگیرید تو این چند سال اخیر؟؟؟ از اول انقلاب نمایندگان این استان هیچ کاری واسه این استان نکردن حق این استان رو نگرفتند... بعد از 8 سال دفاع از کشور این حق ما خوزستانی هاست؟؟؟ خواهش میکنم از تمامی نمایندگان که کوتاه نیان.با تشکر
  • خدادادی A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    28 27
    دستی دستی دارند مملکت را تفکیک میکنند و فکر تبعات این حرفها نیستند. بابا جان همه یکی هستیم چند دستگی درست نکنید امروز اگر همه نماینده ها صلاح دیدند بودجه جای دیگه استفاده شه فردا برعکس . رای دسته جمعی برای همین جاهاست. با این صحبت ها مردم را جان هم نندازید.
    • شوشتر IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      13 3
      همیشه صلاح اینه که بودجه تو تهران و اصفهان خرج بشه
    • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      10 2
      شما یه سر بیا اهواز ببینم میتونی یه ماه دوام بیاری.بعد از این حرفا بزن
  • علی اهوازی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    66 6
    زنده باد خوزستانی که نشون دادن خوزستان مال تمام قومیتهاست من خودم شخصا فکرشو نمیکردم اینکارو بکنن اینجا ما نه هوا.آب خوردن.امنیت.شغل تفریح....نداریم و جالب اینکه کارون هم میخوان ببرن ولی ما نمیزاریم
  • وحید IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    62 12
    توی کشور ما معمولا افراد ، وقتی استعفا میدن که یه جای بهتر گیرشون اومده باشه ... در غیر اینصورت استعفاها نمایشی و یه جور اهرم فشاره !
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    79 7
    خوزستان داره به ویرانه تبدیل میشه . اگه کارون هم خشک بشه دیگه یه فاجعه تمام عیاره ... اصلا پیشرفت تو این استان قابل لمس نیست.
    • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      48 3
      شما اگه خوزستانی هستی صحبت کدوم کارون رو میکنی؟؟؟ کارون که خیلی وقته خشک شده....همون آب باریکه هم فاضلابه که توش ریخته میشه!....یه جور واسه بقیه صحبت نکن که فکر کنن کارون پر از آبه و ملت شبـا میرن لب کارون چه گل بارون میخونن! بگو از 10 کیلومتریش رد میشی بودی فاضلابش میاد!!!!! کارون کجا بود بابا دلت خوشه..... اهواز که مرکز استانـه حتی یه پارک درست و حسـابی هم نداره!!! کلا هیچی نداره... پیشرفت چیه؟ پسرفتش قابل لمس تره
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    آب هر رودخانه باید در مسیر خود هر کنه. آیا حق آبه کارون رعایت شده؟چطور آب خزر رو به دریاچه ارومیه نمیشه برد ولی آب کارون دزدیده میشه؟
    • بی نام IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      نماینده ها اگه مرد هستند بیان بگن اول کارت هدیه گرفتن بعد بیان بگن بودجه برا چی می خوان؟ روحانی کوتاه نیا. جیبشونو گشادتر دوختن برای 93 . شما با قیچیتون ببرررررشون ..............
    • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      11 2
      بغنوان یگ حوزستانی بااعتراض به انتقال موافقم اما لطفا ازنمایندگانمان بپر در سالهای پیش چنددرصد بود جه استان در اخرسال برگشت میخورد
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    23 10
    ببخشید استعفا فقط برای شما خوبه یا برای همه؟ اگر نمایندگان اصلاحطلب هم همین حرکت شما را میکردند تعبیر به خروج از نظام نمیکردید؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    41 19
    شما عزیزان که بهتر میدانید با وجود تحریمها ومشکلات یکسال صبر پیشه کنید تا دولت جان بگیرد انشااله درست میشود اگر مشکلی هم هست ازقبل به ارث رسیده
  • اصفهانی A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    27 99
    چرا سهم اب مهاجران به استان اصفهان ....که 30 سال از اب زاینده رود استفاده کردند...محاسبه نمیشوند....مهاجرت بی رویه از خوزستان به اصفهان ....هزینه های زیادی رو به منابع این استان متحمل کرد......جمعیت زیادی از خوزستان وارد استان اصفهان شدند ....که باعث کمبود اب شده.....سهم اب مهاجران رو به اصفهان محاسبه کنید ....زمان جنگ تنها استانی که از خوزستانی ها به نحو شایسته استقبال کرد اصفهان بود.....حالا چی شده ....بارتون از پل گذشته.....سرمایه اصفهانی ها بود که رونق دوباره به اونجا بخشید......چندبرابر هزینه ساخت یه شهر بزرگ وارد استان شده......ولی هنوز اباد نشده....چرا.....دلیلشو تو خودتون جستجو کنید....
    • علی سنگی A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      11 2
      هرکی از خوزستان اومده اصفهان با پول خودش اومده. نکنه شما دستشو گرفتین بردین. اهواز هم از تمام استانها مهاجر داره حالا میگی به همه بگیم برن اب از ولایت خودشون بیارن تازه هرکی اومده اونجا بجاطر امکاناتیه که با پول ما برای شما ساختن
  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    والا خوزستان هم نفت داره هم گاز داره و هم کشاورزی و صنعت و ... نود درصد بودجه مملکت را خوزستان تامین میکنه ولی خودش از همه استانها محرومتره بیکاری، بدبختی، گرانی، آلودگی هوا و ....... زندگی را بر مردم سخت کرده و مردم وقت دارند جان می کَنند. نه امکاناتی برای شهرها نه فضای سبزی، رود کارون این رودخانه با ظرفیتها و قابلیتهای فروان حتی ساحل آن برای تفریح قابل استفاده نیست. پول نفت خوزستان میرود خرج تهران و اصفهان میشه و مردم خوزستان باید زجر بکشند. آه آه آه
    • بی نام A1 ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      11 37
      ایران ملک مشاع همه ایرانیان هست و نفت و منابع طبیعی اون متعلق به همه مردم ایرانه. اینقد نفتمون و گازمون نکنید!اگر همین بقیه مردم ایران که بشون بی احترامی میکنید الان خوزستانی نبود و خوزستانی ها مثل مردم بدبخت و تباه شده عراق ویران شده بودن. همه با هم در همه چیز شریکیم. همونطور که زمان جنگ هم اصفهانی ها و آذربایجانی ها و خراسانی ها و همه آمدن به دفاع از مردم خوزستان در حالی که مردم همین اصفهان که بیشترین شهدا را در دفاع از خوزستان و ایران داد (حتی بیشتر از خود خوزستان)د از مردم مهاجر خوزستان پذیرایی میکرد و هنوز هم میکنه.پس اینقد منم منم و خوزستان خوزستان نکنید.همه ایرانی هستیم و هموطن.
    • آذری A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      12 1
      کاملا موافقم دوست عزیز برخلاف درامدی که داره از نظر امکانات بسیار سطح پایینه . حق خوزستان این نیست
    • abu A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      5 1
      آقایانی که می فرمایین ایران ملک مشاع همه ایرانیان است: آلودگی های ناشی از نفت و گاز و پتروشیمی و هم چنین آهن و فولاد و همین طور آب و برق و .... مشکلات زیست محیطی آن هم مال مشاع! همه ایرانیان است؟ یا نه اینا دیگه برای خوزستانیاس!؟!؟ هموطنای محترم اگرچه چندان با این کار نمایندگان خیلی موافق نیستم ولی یه خرده انصاف هم چیز خوبیه. اگر طالب این امکانات هستید پس عواقب و پیامدهای اون رو هم پذیرا باشید. درضمن اعتقاد راسخ دارم هیچ انسان منصفی نمی تواند این همه منابع و ثروت در در کنار این همه فقر و بدبختی ببیند!
  • مصطفی A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    47 11
    آقای حسینی.... همون کسی که با چند پرادو روزهای آخر تو اهواز تبلیغ میکرد....هوم ! آقای حسینی تو به فکر خودتی نه مردم اهواز ، اگر درست هزینه کنن همین بودجه تعیین شده هم کافیه آقای حسینی شما همون کسی بودی که با جدا شدن کوت عبدالله از اهواز و شهرستان شدنش مخالفت کردی و همه رو هر چی خواستی خطاب کردی و تهدید به استعفا کردی اما هنوز تو مجلسی ..... کاشکی همه مثل مرحوم مدرس بودن و جون میدادن برای عقایدشون نه منافعشون
  • کاوه IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    172 8
    هرگونه بودجه خارج شمول برای نمایندگان حرام وممنوع است .....
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    48 79
    آقا درآمد فولاد مبارکه اصفهان هم به خود اصفهان بدهند مرديم از آلودگي که درست کرده
    • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      86 14
      مال بقیه رو هم دادن به شما. به نظرت این پیشرفتایی که پزشونو به بقیه میدید با چی درست شدن؟
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      6 26
      عزیزم اصفهان قبل از پیدا شدن نفت هم غنی بوده همین حالا هم هم نفتتون را نمیخواهیم هر چی لر و بختیاری و خوزستانی باید برن بیرون بسه دیگه نفت هم برای خودتان
  • محمدعلی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    واقعا خجالت داره،تا چه حد خودنمایی آقای حسینی؟؟من یک اهوازی ام و اصلا از ایشون بعنان نماینده شهرم رضایت ندارم.بودجه 92 هزار بار بدتر از بودجه 93 بود،چرا به اون اعتراض نکردین؟؟زبون اعتراضتون تازه باز شده؟؟
    • اهوازی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      0 3
      مگر شما از بودجه 93 خبر داری؟
  • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    31 5
    اون موقع که پول بجای دیگه اختصاص دادند چرا چیزی نگفتید؟؟؟؟؟؟ الان اومدی خبرشو بدی که چی بشه؟
  • بی نام GB ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    50 4
    نفت که همه جا ایران چرخید به جز خوزستان....الان نوبت فولاد. راستی کسی از کارون خبر داره؟؟
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    93 14
    با اينكه مخالف كارهاي نمايندگان هستم ولي اين كار نمايندگان خوزستان واقعا به حق هست انتقال آب كارون به اصفهان و تعين بودجه خيانت به مردم خوزستان هست
  • یک معلول IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    یعنی طی هشت سال گذشته خوزستان از بودجه پیشنهادی احمدی نژاد راضی بودند.اگر راضی بودند چرا خوزستان به این فلاکت رسیده و اگر راضی نبودند چرا اون زمان از این کار ها نمی کردند؟
    • سينا صفوي IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      24 5
      خودش دارد مي گويد كه فولاد خوزستان رو فروختند و خرج اتوبان تهران شمال و قطار پرند كردند! كي فروخت؟! غير احمدي نژاد !؟ كي تهران شمال رو كرد نون دوني رفقا!؟ غير دكتر!؟ و پرند هم كه بماند كه ثبت جهاني شده به نام دكتر احمدي نژاد!!! اون موقع لال تشريف داشتند وكلا!؟ يا امروز بعد اطمينان از اينكه نتيجه خدماتشون!!! مملكت رو به باد داده و در انتخابات بعدي كوفتم گيرشون نمي آد نطقشون باز شده و دارند مملكت رو به هرج و مرج مي كشونند!؟
  • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    28 31
    یعنی چی درآمد فولاد خوزستان به تهران رسید؟! شرکت فولاد خوزستان درآمدش مال خودشه و به هیچ کس و جای خاصی هم نمی رسه فقط به سهامداران ش می رسه
    • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      15 7
      خوابی یا خودت رو به خواب زدی؟ بیدار شو آمــو
  • خوزستانی A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    41 4
    ای بابا همیشه صحبت از حمایت از حق و حقوق مردم مظلوم خوزستان بوده ولی هیچ وقت در عمل هیچ کاری برای این استان انجام ندادند. ما مردم خوزستان با تمام مشکلات داریم دست و پنجه نرم می کنیم ولی کسی به فکر ما نیست. خدایا تو یار و یاور ما باش .
  • معمار A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    29 8
    درامد نساجی بروجرد خرج اصفهان میشود چرا؟ چرا نظرات متعدد بنده ثبت نمیشود خبرانلاین؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    27 6
    بودجه ناعادلانه هرسال توزیع میشه باالاخره یکی باید جلواین کارو می گرفت
  • آنزان IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    46 3
    آیا میشه برای اولین بار نمایندگان خوزستان به فکر مردم باشن و روی حرفشون بمونن ، و با اشاره های شبانه و رفت و آمدهای دوستانه وزارتی و مجلسی و دولتی و... ماست مالی نشه . خدا کنه
  • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    36 5
    مشکلات خوزستان یک شبه ایجاد نشده است ، ایکاش نمایندگان محترم خوزستان در دولتهای قبلی هم جهت حل مشکلات مردم از خود جدیت نشان می دادند .
  • بی نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    هوای الوده فولاد برا ما خوزستانیها.پولشم میدن تهران این دیگه چه وضعیه
    • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      1 9
      شما یعنی به حرف این نماینده اعتماد داری؟
  • بی نام GB ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    35 7
    حرف زدن شما خیلی عجیب نیست چون سال آینده انتخابات مجلسه و الان وقت دورخیزکردنه،در ضمن از 20شهربالای آمار بیکاری 7 تا توی خوزستانه که یکی از آنها مسجدسلیمان است با5/43% جمعیت بیکار
  • فرحانی A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    53 8
    ازنمایندگان محترم استان خوزستان خواهش می کنم لطفا تا اخر برای حقوق مردم خوزستان پایبند ومتحدباشند
  • بانوی ایرانی... IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    102 5
    واقعا چرا استانی با این همه ثروت ،مردم فقیری داره؟
    • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      0 5
      سیاستها و بودجه های این استان در دولت گذشته را باید در نظر داشته باشید دولت 100 روزه چه معجزه ای می تواند بکند؟
  • علیرضا A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    30 9
    دمشون گرم عالی بود کارشون
  • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    21 46
    اخه اینم شد مملکت هر روز شاهد پرونده های اختلاص و کلاهبرداری و رشوه و ... پس ارگانهای نظارتی فقط اسمشون تو ردیف بودجه میاد ؟؟؟ در حالی که همه ی دنیا از غرب گرفته تا عرب به فکر خوار کردن ایران است حداقل خودمان در داخل کمتر سروصدا راه بیاندازیم . نمایندگان محترم ایا شما از وضع خراب بودجه مملکت خبر نداری که از دولت سهم خواهی و قهر می کنید ؟؟؟
  • مصطفی NL ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    قشنگ از حرفاش معلومه یه حرکت تبلیغاتیه اصلا خودشون هم نمیدونن چی میخوان فقط میگن پول بیشتر بدین
  • پیمان A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    خداوکیلی از اقای روحانی انتظار همچین کاری رو نداشتم. چرا حتی حاضر نیستین حق خودمون رو به خودمون بدین؟؟؟ توی خوزستان هزاران جوون تحصیل کرده مثل من وجود داره اونوقت به جای اینکه با این همه دخایر نفتی و این همه شرکت و پتروشیمی کار واسمون باشه داریم از نبود کار فنا میشیم.
  • امیر علی GB ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    23 1
    باران اسیدی رو چه کنیم
  • امير GB ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    27 6
    ميخواستم ببينم اگه اين اتفاق براي اصفهان يا تبريز يا تهران مي افتاد اين دوستان عزيز باز هم مي گفتند مشكلي پيش نيومده اين استان دين خود را ادا كرد مسولان كي مي خواهند دين خود را ادا كنند اداي دين با گسترش فقر و بي توجهي در استان صورت مي گيرد .
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 2
    میکنند روحانی انتقام رای به محسن رضایی را از میگیرد لعنبر کسانی که به خوزستان ظلم میکنند ت
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 3
    دیگر نمایندگان یک کار درست تو این مدت کنن و لطف کنن که با استعفا موافقت کنن.
  • اهوازی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 2
    آقای اصفهانی مها جران تنها به اصفهان که نیامده بودن اینقدر چشم تنگی میکنی ؛ بعدا دست پیش گرفتی که پس نیافتی اگر اونجا امدن بخاطر شرایط و وضعیت جنگی بود و اونها با خودشون سرمایه مالی و انسانی زیادی آوردند که باعث رونق اونجا شد اگر اصفهانی امده باشه خوزستان سرمایه گذاری کرده باشه که بعید می دانم چند برابرش را با خودش منتقل کرده اصفهان اگر اونجا خوزستانیها زندگی میکنند سر سفره پدرت که ننشسته اند که اینقدر طلبکاری
  • احمدی A1 ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 4
    اقای سید شریف اگر شما به فکر شهر اهواز و استانی چرا برای یکی ار واحدهای صنعتی اهواز مدیر عامل از اراک ریس کارخانه از برازجان و ریس هیات مدیره از تالش و سوادکوه که همگی نمایندگان سابق مجلس آورده ای شعار بس است .و
  • خوزستان قلب ایران A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 2
    قبول داریم مشکل وجود دارد و باید همه دست در دست هم مشکلات را حل کنیم و نمایندگان تا حالا خواب بودند اما خدا وکیلی سعی کنید حق مردم خوزستان همانا که مردانه ایستادند تا ایران همچنان با عزت باشد را پایمال نکنید میدانیم همه ایران وطن ماست اما لطفا" ضعیف کشی نکنید مردم خوزستان با خون خود از کارون همان که می گویند الان فقط فاضلاب است دفاع کردند پس در این خصوص لطفا" برنامه نگذارید یا حداقل دنبال برنامه های سالم سازی آن باشید و بودجه را نیز عادلانه تقسیم کنید مردم خوزستان با شوق آقای روحانی را انتخاب کردند پس ناامیدشان نکنید همه شما را دوست دارند پس شما ؟
  • علی IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 1
    به خاطر رای بالا به یک نفر دیگر غیر از رییس منتخب است این تاوان انتخاب آقای رضایی است؟ اینه عدالت؟ اینه شایسته سالاری آب و گاز و برق کشور رو این استان داره تامین می کنه اونوقت خودش...
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    6 0
    این چند سال استانهای دیگه از خوزستان و لرستان و دو سه استان دیگه خوب بودجه گرفتن و بیکاریشون حل شده به جای تشکر خالا میگن می خواید اختلاف ایجاد کنید اینم جای تشکرشون باید دیگه مخکم ایستاد
  • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 0
    درصد معینی از در آمد هر استان را به همان استان اختصاص دهید
  • حمیدی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    8 3
    زنده باد حسینی و صالحی نسب حرکت بجاست و منطقی است هرچند می دانیم با نمایندگان بی عرضه ای مانند سودانی که مانع بزرگ این دو دلاور است کاری صورت نمی پذیرد
    • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      سلام وظیفه ما حمایت از همدیگه است لطفاتمام نمایندگان را در گرفتن تصمیم درست تشویق کنید
    • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      تصمیم درست؟!! جوک نگو بابا!! اینا کی تصمیم گرفتن که بخوان درستشو تصمیم بگیرن
  • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 1
    خسته شدیم از خاک واب وهوا خوزستان نمی دونم عاقبت کدوم گناه که رییس جمهور محبوب ما با ماچپ کرده دستت دردنکنه
  • محمدمنصور IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    6 0
    کار بران محترم کشور عزیزمان باتوجه به محرومیت استان فشار مضاعفی به نمایندگان مجلس امده که استعفا دادند بنابر این زمان ومکان ان برای محرومیت زدایی مطرح نیست وهمچنین فرقی بین استانهای کشور وجود ندارد ولی نباید استانی که سپر تجاوز وتخریب بوده است بعد از 20سال از جنگ اباد شود؟پس باید مشکل حل شود هال با استعفا یا غیر استعفا
  • کشاورز A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 0
    نزدیک 2سال دنبال مجوز ابیاری زمین های خودم می باشم از حفر چاه بگیرید تا از رودخانه .رودخانه هم به زمین هایم نزدیکه وبهترین زمین های حاصلخیز برای کشاورزی در ان منطقه. روستای بهیر داریم وقتی نوبت به ما میرسه!! مجوز که نمیدن هیچ می گویند ذخایر ابی ما بیش از حد کمه اما.......
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 0
    مرد باشید و سرحرفتان بمانید .تانام شما جاودانه در تاریخ ثبت بشه و این را هم بدانید اگر تمام پول دنیا را به شما بدهند فرداهیچ نامی از شما بجا نخواهد ماند ...!!