ایسنا نوشت:

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با ابراز نگرانی نسبت به برخی مانع‌تراشی‌ها در مسیر حرکت دولت گفت: جریانی که نتیجه انتخابات را از دست داده و توان پاسخگویی به مطالبات مردم را هم نداشته، مسئولیت آنچه را در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ بر سر کشور آمده هم بر عهده نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در نشست مشترک شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام و سازمان جوانان و دانشجویان، افزود: این جریان همچنان با ابزارهایی که در اختیار دارد و با تهدید و ارعاب، سعی در بزرگنمایی قدرت خود دارد که متأسفانه گاهی سازهای آنها از طریق برخی مدعیان نمایندگی مردم در مجلس یا صداوسیما و مطبوعات کوک می‌شود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته آسیب‌های متعددی به حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست وارد شد که آثار آن تا سال‌های طولانی باقی خواهد ماند و امروز همه علاقه‌مندان به آبادانی و عزت کشور با هر گرایشی که دارند، باید کمک کنند تا دولت به مهار مشکلات و اصلاح امور بپردازد.

هادی خامنه‌ای همچنین گفت: همه دوستان به خاطر دارند که در سال‌های گذشته حتی گاهی امکان برگزاری یک جلسه کوچک برای دوستان اصلاح‌طلب فراهم نبود و بلافاصله افراد با احضار و برخورد مواجه می‌شدند و اینگونه برخوردها گاهی بسیار خشن بود که هیچکدام مطابق معیارهای قانونی هم نبود. ما امیدواریم در دوران جدید اینگونه رفتارها پایان یابد و فضای نشاط و امیدی که در کشور ایجاد شده، با قوت بیشتر ادامه پیدا کند و فضایی ایجاد شود که همه دلسوزان و نیروهای شایسته که با برخوردهای سلیقه‌ای، جناحی و تنگ‌نظرانه از فعالیت منع شده یا کنار گذاشته شده‌اند، بتوانند به عرصه تلاش و تحرک اجتماعی بازگردند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در ادامه با تشکر از مواضع وزیر اطلاعات و سایر مسئولان سیاسی و امنیتی دولت، گفت: باید دوستان کمک کنند که برخوردهای سلیقه‌ای و جناحی در این بخش که مانع فعالیت نهادهای مدنی و فعالان سیاسی و اجتماعی است هرچه سریعتر خاتمه یابد و نیروهایی که سرمایه اجتماعی کشور به شمار می‌آیند، چه در داخل و چه خارج کشور، بتوانند برای خدمت به صحنه بیایند.

وی در ادامه با اشاره به فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده، خواستار فعالیت فرهنگی و علمی بیشتر اصلاح‌طلبان شد و تأکید کرد: جریان اصلاح‌طلب به عنوان یک جریان اجتماعی که اکثریت جامعه را هم همراه خود دارد، باید فعالیت‌های خود را همچنان ناظر به مطالبات مردم تنظیم کند و البته از ابتدا هم همین‌گونه بوده و برای ما کسب قدرت به هر قیمتی اولویت ندارد، بلکه وفاداری به هویت اصلاح‌طلبی و مطالبات مردم در اولویت بیشتر قرار دارد و این وفاداری را هم معتقدیم از طریق فعالیت فرهنگی و مدنی باید دنبال کنیم.

خامنه‌ای در پایان، به سازمان جوانان و دانشجویان این تشکل توصیه کرد: در عضوگیری‌ها مراقب باشید مثل حزب جمهوری اسلامی عمل نشود. من خاطرم هست وقتی حزب جمهوری تأسیس شد، هزاران نفر در سراسر کشور عضو آن شدند، در حالی که پرونده اکثریت آنها اصلاً بررسی نشد و خیلی‌ها فکر می‌کردند حمایت از جمهوری اسلامی یعنی اینکه عضو حزب جمهوری شوند و سرنوشت حزب جمهوری همان شد که همه می‌دانند. بنابراین ما در مسیر تشکیل احزاب بزرگ و فراگیر باید حرکت کنیم، اما نباید دچار شتاب‌زدگی و رفتارهای هیجانی بشویم.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 1
    دست شما درد نکنه
  • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 7
    به یاد فراگیر شدن حزب رستاخیز قبل از انقلاب افتادم.!
  • پاي ثابت IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 3
    من به شخصه نميدونم هادي خامنه اي كي هست كاش معرفي ميكرديد ما باهاشون آشنا بشيم
  • سید A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 0
    یک حزب نه عزیز بلکه چند حزب فراگیر.
  • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 0
    درود بر سیدهادی خط امامی..حقیقتاآزاده ای!!!!
  • باران IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 0
    آری سید عزیز..گویا کسی نیست این کسانی را که هشت سال به ملت دروغ گفتند را محاکمه کند.. حالا هم زیز بار نتایج مدیریت پر هزینه شان نمیروند..مردم از شما روحانیون مردمی انتظار دارنتا بدرن مماشات مطالبات ملت را بیان کنید..محدودیت ها باید پایان یابد و اوضاع امنیتی رخت بر بندد..