مهر نوشت:

رئیس جمهور روسیه عصر روز گذشته دستور تعطیلی دو رسانه معروف این کشور و ادغام آنها در راستای شکل گیری یک خبرگزاری جدید را صادر کرد.

به گزارش  ایتارتاس، براساس فرمان ولادیمیر پوتین خبرگزاری ریانووستی به همراه رادیو دولتی صدای روسیه منحل و در رسانه جدیدی به نام "راشا سگودنیا" (روسیه امروز) ادغام خواهند شد.

این رسانه تازه تاسیس شده با تلویزیون انگلیسی زبان "راشا تودی" که در ترجمه لفظی، به معنی روسیه امروز هست، تنها تشابه معنی در ترجمه دارد و ربطی به همدیگر ندارد.

خبرگزاری سگودنیا هم اکنون تنها به زبان روسی فعال است و قرار است در ساختمان کنونی خبرگزاری ریانووستی در حومه مسکو مستقر شود. خبرگزاری ریانووستی که دستور انحلالش صادر شده، این احتمال را مطرح کرده که دستور کرملین در راستای کنترل بیشتر رسانه ها باشد.

در فرمان دیگری که توسط کرملین منتشر شده، "دیمیتری کیسلیوف" از مجریان معروف، به عنوان مدیر عامل راشا سگودنیا منصوب شده است.

خبرگزاری آلمان نیز در این زمینه با اشاره به انتصاب  کیسلیوف، وی را فردی بسیار بدنام که به خاطر دیدگاه های ضد همجنس گرایی، ضدیت با مخالفان کرملین و ضد آمریکایی معروف است معرفی کرد.

"سرگئی ایوانف" رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه، در این زمینه اعلام کرد که تغییرات انجام شده در راستای صرفه جویی مالی و افزایش بهره وری رسانه های دولتی انجام شده است.

تغییرات انجام شده اخیر در عرصه رسانه‌ای قرار است تا سه ماه دیگر اجرایی شود. ریانووستی در سال ۱۹۴۱، درست دو روز بعد از حمله نازیها به روسیه آغاز به فعالیت کرد و به ۱۴ زبان، از جمله زبان فارسی اخبار منتشر می‌کرد و در ۴۵ کشور خبرنگار داشته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =