ایسنا نوشت:

 رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه‌ای با متهم کردن حزب‌الله به دخالت در اوضاع سوریه تاکید کرد: مادامی که بحران سوریه ادامه دارد، لبنان در کمای مطلق به سر خواهد برد.

احمد عاصی الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه با روزنامه "القبس" کویت گفت: ائتلاف مخالفان سوریه آماده مذاکره و نشست با نظام برای پایان دادن به جنگ و تشکیل دولت انتقالی از طریق کنفرانس ژنو 2 بر اساس شروطی معین است.

وی در ادامه، تشکیل دولت انتقالی، ایجاد گذرگاه‌های امن و دائمی برای کمک‌رسانی‌ به هزاران سوری و همچنین آزادی بازداشت شدگان سوری را شروط ائتلاف برای مذاکره با نظام سوریه دانست.

الجربا با متهم کردن حزب‌الله لبنان به دخالت در سوریه مدعی شد: به عقیده من لبنان تا زمان پایان بحران سوریه و به خاطر مداخله حزب‌الله در سوریه، در کمای مطلق به سر می‌برد همان طور که لبنانی‌ها از هر لحاظ در خاموشی به سر می‌برند و نه دولتی دارند و نه پارلمان.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حل بحران سوریه در تابستان آتی، از عدم اتخاذ اقدامات بین‌المللی برای حمایت از ملت سوریه انتقاد کرد.

الجربا مدعی شد که نظام سوریه شبه‌نظامیانی مثل گروه "دولت اسلامی عراق و شام "(داعش) و "جبهه النصره" را برای تنش‌آفرینی و آشوب افکندنی به کار می‌گیرد و دلایل و اسناد آشکاری در خصوص این امر دارد.

وی در ادامه افزود: ما اطلاعات تایید شده‌ای داریم که نشان می‌دهد 1100 زندانی در دو زندان "ابوغریب" و "التاجی" در عراق هستند که برخی از آنان با نظارت آمریکا فرار کرده و به سوریه می‌گریزند.

الجربا روز دوشنبه نیز در مصاحبه با خبرگزاری کویت تاکید کرد که ائتلاف مخالفان برای تحقق آرمان‌ها و اهداف ملت سوریه در کنفرانس ژنو 2 شرکت خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کویت که امروز(سه‌شنبه) برگزار می‌شود، ضمن قدردانی از کویت در خصوص میزبانی از کنفرانس بین‌المللی کشورهای اهداکننده عنوان داشت: ما هفت میلیون مهاجر و آواره در داخل سوریه و خارج از آن داریم و ملت سوریه در اوضاع وخیمی به سر می‌برند، برای همین من به موفقیت دومین کنفرانس بین‌المللی کشورهای اهداکننده که در ماه آتی و به میزبانی کویت برگزار خواهد شد اطمینان کامل دارم.

الجربا در خصوص دیدگاهش در مورد نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خاطرنشان کرد: از زمان بحران و آغاز مشکلات در سوریه این کشورها همواره "حامی واقعی" ملت سوریه بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: ما غیر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی دوست و حامی دیگری نداریم و این کشورها مانند سوری‌ها خانواده و دوستان ما هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    19 6
    مطمئنی که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی دوست و حامی مردم سوریه هستند.
    • عبدالرضا IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      7 3
      یارو نوکر حلقه به گوش اوناست.بایدم این حرفارو بزنه