۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۷

ایسنا نوشت:

وزیر دفاع ‌آمریکا در سفر خود به عربستان با تنی چند از مقام‌های ارشد این کشور در ریاض دیدار و درباره مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی به گفتگو پرداخت.

به گزارش سرویس خبری وزارت دفاع آمریکا، "کارل ووگ"، معاون مطبوعاتی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: "چاک هاگل"، وزیر دفاع آمریکا با "سلمان بن عبدالعزیز آل سعود"، ولیعهد عربستان که سمت وزیر دفاع این کشور را نیز بر عهده دارد، در ریاض دیدار و گفتگو کرد و گفت که آمریکا و عربستان به شدت در انجام تعهداتشان در زمینه همکاری دفاعی متعهد هستند. این دو مقام همچنین درباره اهداف مشترک برای دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه به بحث پرداختند.

این مقام مسئول وزارت دفاع آمریکا در ادامه گفت: هاگل اعلام کرد که آمریکا به صورت کامل به همکاری امنیتی با عربستان متعهد است و به دنبال تعمیق همکاری در آینده می‌باشد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: وزیر دفاع آمریکا همچنین در مورد پیشنهادهایی که در مذاکرات منامه در بحرین ارائه کرده بود با ولیعهد عربستان به گفتگو پرداخت. در پیش از دیدار با ولیعهد عربستان با سلمان بن سلطان، معاون وزیر دفاع دیدار و گفتگو کرد و آنها درباره تعدادی از مسائل منطقه‌ای از جمله افغانستان و پاکستان بحث کردند. هاگل معاون وزیر دفاع عربستان را برای سال آتی میلادی به آمریکا دعوت کرد تا با تنی چند از مقام‌های نظامی ارتش آمریکا دیدار کند.

آمریکا قصد دارد تا در شش ماهه آتی نشستی را میان وزرای دفاع آمریکا و منطقه برگزار کند.

هاگل روز دوشنبه، ریاض را به مقصد کویت ترک کرد تا در نشست مقامات ارشد شورای همکاری خلیج فارس حضور یابد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =