روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی هدف از سفر یک روزه رئیس جمهوری افغانستان به ایران را نزدیکی به تهران دانست آن هم در شرایطی که کابل با آمریکا دچار تنش شده است.

به گزارش خبرآنلاین، نیویورک تایمز با اشاره به اختلاف نظری که میان حامدکرزی و آمریکا بر سر امضای توافقنامه امنیتی حاصل شده نوشت : رئیس جمهور افغانستان در چنین شرایطی تصمیم گرفته است به تهران نزدیکتر شود.
به نوشته نیویورک تایمز درحالی که کرزی و اطرافیانش به کرات اعلام کرده اند قصد دارند سرانجام یک توافق امنیتی دوجانبه با آمریکا به امضا برسانند، اما رئیس جمهور افغانستان برای امضای این توافق برخی شرط ها را هم مطرح کرده است.
این روزنامه در ادامه تحلیل خود آورده است که کرزی قصد دارد حتی در همین مدت کوتاه باقی مانده از ریاست جمهوری اش روابط منطقه ای افغانستان را به شدت گسترش دهد و لذا به زودی بعد از سفر به تهران و دیدار با نواز شریف نخست وزیر پاکستان قرار است سفری به هند داشته باشد.
این روزنامه همچنین با اشاره به اینکه ایران و افغانستان قصد دارند یک توافقنامه دوستی جامع همکاری با یکدیگر منعقد کنند آن را نمادین خواند و نوشت با این همه این گونه توافق ها سبب می شود که کشورها روابط خود را با یکدیگر توسعه بدهند و در امور یکدیگر مداخله بیشتری داشته باشند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =