روزی شرکتهای قدر ساخت و توزیع آهنگ و موسیقی امریکا، از دانلود موسیقی در اینترنت واهمه داشتند.

 

دعوای غول های موسیقی امریکا با سایت نپستر و ... را حتما یادتان هست و بگیر و ببند کاربران اینترنت در امریکا که بعضا پلیس به خانه های آنها یورش می برد و آنها را به جرم دانلود غیر قانونی بازداشت کرده و جریمه می کرد را نیز در خاطر دارید.

آنها جریمه شدند (به صورت نمادین) و کمپانی های موسیقی ساز و توزیع کننده خوشحال، اما اپیدمی دانلود زیاد شد و مقاومت پلیس و کمپانی ها بی فایده !

بعدا مدیر کمپانی ها تصمیم گرفتند خودشان سایت اینترنتی زده و موسیقی را ارزان بفروشند. ارزان فروشی (هر آهنگ یک سنت) و بعدا پرداخت 5 دلار برای دانلود نامحدود و ... و گل سر سبد اینها آی تیونز اپل شد که بین کمپانی ها و خریداران قرار گرفت و با یک استراتژی درست، همه را نجات داد، هم کاربر را و هم کمپانی های موسیقی را.

خوب این داستان را نگه دارید تا سراغ داستان بعدی برویم:

فناوری  صدا روی اینترنت و چت بسیار ارزان و ...

این فناوری اپراتورهای مخابراتی را نگران کرد. آنها نیز ابتدا مقاومت کردند ولی در امریکا به خصوص با توسعه سیستم های چت، این امر را پذیرفته و هر چند ضرر و زیان زیادی نیز متقبل شدند، اما با تکنولوژی جدید مقابله نکردند. مردم ترجیح دادند از روی اینترنت از اسکایپ و ... استفاده کنند و هزینه های خود را به شدت کاهش دهند. اسکایپ گوشی تلفن ساخت و با اتصال گوشی به اینترنت روی کامپیوتر خانه عملا تلفنی با پرداخت سالانه 25 دلار را برای کاربران خود ایجاد کرد! یعنی به جای پرداخت هزینه ماهانه 20 دلار برای تلفن زمینی، اینک شما با شماره تلفن اختصاصی روی اسکایپ و گوشی مخصوص اسکایپ سالانه 25 دلار می دادید.

خوب این شد که اپراتورهای مخابراتی بعضا با ضرر و زیان هنگفت مواجه شدند ولی دست روی دست نگذاشتند. برخی سهام کمپانی های دارنده سیستم های چت را خریدند و ...

همین اپراتورهای مخابراتی یک دهه قبل از این داستان، با اپراتورهای اینترنتی مبارزه کردند و لی حالا خودشان اپراتور اینترنتی شدند. کمپانی های ورایزون، AT&T و ... در این زمینه مثال زدنی هستند.

این داستان را هم تا اینجا نگه دارید تا به قسمت بعدی برویم:

با توسعه گوشی های هوشمند و تبلت، سیستم های چت مانند وایبر و تنگو و ... توسعه یافتند. اپراتورهای مخابراتی موبایلی، تا این لحظه سودهای هنگفتی داشتند و ثانیه به ثانیه بر ثروت خود می افزودند، اما حالا نگران شده و فهمیدند مردم به جای پرداخت دهها دلار برای حرف زدن از طریق آنتن موبایل ، از طریق اپلیکیشن هایی مانند وایبر و تنگو و ... هزینه های خود را به شدت کاهش داده اند واین یعنی ضرر بزرگ برای اپراتورهای مخابراتی موبایلی!

دوباره داستان مقاومت اپراتورهای موبایلی با پذیرش این امر و ورود آنها به تبلیغات روی موبایل و صدها استراتژی دیگر باعث شد تا آنها راه چاره جدید بیابند و همچنان در حال کسب سود، البته کمتر از قبل هستند.

خوب همه این داستان ها را گفتیم تا برسیم به اپراتورهای بی کیفیت و ضد تکنولوژی در ایران!

داستان ورود پلیس به سیستم های وی چت و اینستاگرام و .... {لینک} که کاربران به این خبر واکنش نشان داده و آن را نقض حقوق شهروندی دانسته اند، به کنار؛  روی سخنم با اپراتورهای بی کیفیت مخابراتی- موبایلی ایرانی است و از آنها می خواهم از آب گل آلود ماهی نگیرند و حداقل آنها به حقوق شهروندی احترام بگذارند، کمی تکنولوژی یاد بگیرند و کمی از پولهایی که از مردم می گیرند را صرف ترجمه استراتژی کمپانی های مخابراتی روز دنیا کنند و ببینند آنها چگونه خود را به آب و آتش می زنند (دادن گوشی مجانی، دو ماه رایگان، اینترنت رایگان، خط تلفن ثابت رایگان با قرارداد یک ساله برای موبایل) تا یک مشتری را از دست ندهند.

 

سالها بعد....

مردم  اینهایی که نوشتیم را به صورت جوک تاریخی می خوانند و به نسل ما رحمت می فرستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    501 1
    از وقتي وايبر روي گوشيم نصب كردم هزينه قبض موبايلم يك سوم كاهش پيدا كرده.
    • فرزاد IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      23 0
      لازمه استفاده بهینه از فن آوری هایی مثل وی چت یا وایبر داشتن اینترنت باکیفیت و ارزان هست. اینترنت افتضاح کشور ما به خصوص از نوع مخابرات که در عین گران بودن به صورت حجمی به مشترکان ارائه میشه، عملا استفاده مناسب از وی چت و وایبر رو محدود میکنه. کاقی است کمی بر روی وچی ت یا وایبر مکالمه کنید، پیام صوتی یا تصویر به اشتراک بگذارید، اگر سرعت اینترنت برای این کارها یاری تان کرد، چنان حجمی از اینترنت شما کسر خواهد شد که شاید باز به همان سیستم قدیمی برگردید !
    • حسین A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      19 0
      سلام تو رو خدا به من بگو چیکار کنم من وایبر نصب کردم اما باز نمیشه هر کاری میکنم و کد هم واسم نمیفرسته وقتی شماره بهش میدم تو رو خدا واسم ایمیل کن مرسی
    • رضا GB ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      31 0
      من در اينجا كلا ماهي 15 £ ميدم كه يه galaxy s4 مجانى بهم دادن و مكالمه و اس ام اس نامحدود براي يك ماه
    • من خودم تنها A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
      2 0
      اینها(اپراتورها) با پول های ما غول شدن و هیچکس جلودارشون نی و هر چی دوست داشته باشن با کمال پررویی میکنن
  • میم نون A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    136 2
    تا وقتی رقابت وقعی نباشه همه صنایع و خدمات مملکت ما آقا هستند و مردم رعیت . دلیلی نداره برای رعیت خودشونو زحمت بندازن، پولارو روی هم جمع می کنن و...
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    190 4
    ولی فکر نکنم تا قرن آینده هم سیطره انحصار دولت و چند شرکت حریص دست از سر ملت بردارند
    • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      130 4
      اینش دیگه بستگی به من و شما داره.
    • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      4 0
      بستگی به پیشرفت تکنولوژی داره. فکر می کنید که چقدر طول بکشه که گیرنده های ماهواره ای ارزان قیمت فراگیر شوند؟
  • سحر IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    108 2
    حرف حساب جواب نداره !
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    332 4
    نه تو رو خدا ما نمیخوایم مخابرات ایران تکنولوژی یاد بگیره!حالا از فردا وایبر،وی چت و اینستاگرام ملی تو راهه!!!
    • علی A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      169 4
      شما نگران نباش مخابرات حتی اگر نوانایی فنی هم داشته باشه این کارو انجام نمیده.
  • رضا A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    236 1
    درسته درود بر سازندش..الانم مخابرات داره هی فشار زیاد می کنه تا این برنامه رو ببنده
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    69 0
    کاش چند تا از مسوولین تکنولوژی باز بودند که این چیزا رو میشنیدند
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    85 8
    مرسی. اما متاسفانه باید گفت خلایق هرچه لایق. مردم ایران خودشون اینگونه شرکت ها رو میپذیرند. زمانی رو که سیم کارت ده هزار تومنی رو بهشون میفروختن یک میلیون تومن و چند ماه تو نوبت بودن، اون موقع باید میفهمیدن چه خبره تو این مملکت. ولی متاسفانه شبانه روز صف میبستند که سود کنند
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    43 3
    مگه ما به نوشته های تاریخیمون گفتیم جوک که آیندگان بگن؟؟ ایران و ایرانی تا بوده همین بوده!
  • بی نام US ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    65 0
    باگسترش و سرعت اعجاب انگیز ارتباطات و واپس ماندگی برادران مخابرات بزودی همه تشکیلات مخابراتی هیچ خواهد شد
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    53 0
    ترس از تکنولوژی های جدید یعنی خون مردم رو تو شیشه کردن، ،یعنی همینه که هست،یعنی رقابت ازاد یعنی چی هر چی که من میگم،
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    46 0
    چون دیگه باید برن کشک بسابن درآمدشون کم میشه
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    42 0
    آخه چه میداند تکنولوژی یعنی چی؟ فقط امر ونهی میکند به زیر دستانش۰
  • سینا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    38 0
    همراه اول طی این همه سال برای مشترکین چه خدماتی فراهم کرده ؟ یه خبری خوندم از تکنولوژی 4جی و 3جی 3جی واسه اینکه مشتری هاش رو از دست نده سرعت و پهنای باندش رو افزایش داده تا رقابت کنه اونوقت ما اینجا به 128 کیلوبایت میگیم پر سرعت...
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    36 1
    در ایران واهمه دارند در آمریکا ماهانه یک مبلغ مشخص می گیرند و هرچقدر خواستی می تونی از تلفن و اینترنت استفاده کنید براشون فرق نمی کنه
    • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      3 0
      در ایران هم میشه از این روش استفاده کرد برای اپراتور سوم.ولی انتظار نباید داشته باشیم کیفیت خدمات ما با آمریکا یکی باشه.
  • محمود IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    26 0
    زنده باشی .
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    من با نظرات نویسنده کاملا موافقم ولی ایشان یک نکته را فراموش کردند و آن اینکه هیچ کالای مجانی بدون دلیل نیست. من میخواستم همین وی چت را نصب کنم ، رفتم داخل آنرا کامل مطالعه کردم ، دیدم که شما به این برنامه اجازه میدهید که کل دفترچه تلفن(phone book) و دیگر اطلاعات شما را گرفته و روی سرور خودش بارگذاری (upload) کند، خوب این پایه کلی جاسوسی و غیره در دنیاست! فکر می کنید ان اس ای چطور از خانم مرکل و بقیه جاسوسی میکرده ، یکی از ساده ترین راه ها همینه. حالا در نظر بگیرید فلان آدم مهم، نماینده مجلس و غیره اطلاعات تلفنش رو روی سرور وی چت بارگذاری کرده باشه، خوب همینجوری اطلاعات مهم مملکت قابل جاسوسی است و کلی مطلب دیگه که در این مجال نمی گنجه.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      28 0
      آخه مجید جان این سرویس به درد نماینده های ثروتمند که نمیخوره تازه اونا اصلا نباید استفاده کنن تا امنیت ملی خدشه دار نشه ولی من و شمای نوعی که حرفه ی سیاسی نداریم چرا نباید بتونیم از این نرم افزار مثل همه دنیا استفاده کنیم؟!
    • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      17 0
      بابا کامل مطالعه کن . اولا که فون بوکت رو مبخواد که ببینه کی ویچت داره و کی نداره و کار رو برای خودت راحت میکنه. دوما وقتی خودش اعلام میکنه با نصب این نرم افزار به فون بوکت ما دسترسی داریم یعنی اگاهانه من این کار رو میکنم و هیچ مشکلی نمیبینم که ویچت شماره اوس ممد صافکار و رضا و علی و تقی و نقی رو داشته باشه. من الان دو سالی میشه که هزینه تلفنم از ماهی 10-15 هزار تومن بالاتر نمیره بخاطر اینکه 90 درصد ارتباطم با اینترنته و مطمئنم اگه میخواستم این حجم ارتباط رو با مخابراتیا داشته باشم حداقل 150 تا 200 هزار تومن هزینم میشد . شما اشکال نداره پولا رو بده دوستای خودت ما از این پولا نداریم و نمیدیم.
    • ناشناس A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      14 1
      خب عزیزم این حرف شما خیلی تناقضی با صحبت های نویسنده نداره. قطعا آقای روحانی و سایر مسئولین هم توصیه نمیشه از این نرم افزارها استفاده کنند. اما در مورد بقیه مردم، مثل من، شرمنده، دوره گول زدن مردم با این حرف ها گذشته. هر صنعتی که با تکنولوژی روز دنیا پیش نره محکوم به شکست هستش. جالب اینه که این مسیر قبلا در کشورهای طی شده و تموم راه حل های مطمئن پیدا شده، اما معلوم نیست این دوستان چرا سرشون را زیر برف کردن. فکر می کنند با گزارش نشان داده از اخبار و صحبت های عجیب 2 تا دختربچه دبیرستانی می شه جلوی تکنولوژی را گرفت.
    • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      13 0
      من و شمایی که نماینده نیستیم باید چیکار کنیم؟!
    • farhad A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      13 0
      آقای محترم اگه بخوایم اینجوری فکر کنیم و خودمون رو محدود نگه داریم وقتی به سرویس توالت هم میریم باید بترسیم که اطلاعاتمون رو نگیرن--ای بابا باید مثل همه جهان این تکنلوژی ها رو قبول کنیم نه اینکه جلوی اینا وایسیم دوست عزیز
    • داود A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      9 0
      عزیزم من خودم فناوری اطلاعات و ارتباطات می خونم - بهش اجازه میدم کمد اتاقم هم چک کنه - مگه یک کاربر معمولی چی داره....
    • قاضی شارع IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      11 0
      این که خوبه،یه مشت اطلاعات الکی می ریزیم روی فون بوک و اونها رو به اشتباه میندازیم ومسیر نامتناهی خودمون رو . . . (کلا کار انگلیسی هاست!)
    • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      13 0
      شغلت چیه مگر شما؟ اگر اطلاعاتی هستید یا شغل حساس دارید حق با شماست و لی اکثر مردم دنیا مردمی معمولی هستند که کار به کار کسی ندارند. پس لزومی نیست حساسیت به خرج داد
    • بی نام EU ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      16 0
      حرفت رو قبول دارم ولی نه برای مردم عادی. فکر میکنی خود آندرویید همچین قابلیتی نداره؟ من شخصا دوست دارم جاسوسی بشم اتفاقی نمی افته تهش جاسوسا دوتا جوک میشنود. سیاست مدارا نباید استفاده کنند نه ما.
    • طنز تلخ IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      17 0
      من از شما میپرسم (!) پس با جاسوسی و سرک کشیدن مشکل دارید ؟ پس چرا خود ........داره این کار رو میکنه ؟ ؟ ؟
    • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      22 0
      برو بابا. الان مخابرات می شنوه، به جاش اونا بشنون، حالا من بی کار بی پول چه اطلاعاتی دارم که به درد اونا بخوره. تازه اطلاعاتم رو داشته باشن خوبه ، می دونن تروریست نیستم سریع ویزا می دن!!!!
    • بابک A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      11 0
      بعضا دوستان نظراتی میدن انگار از بهشت دارن پیامشون رو می نویسن... به فارسی شعری داریم: توانا بود هر که دانا بود... به انگلیسی knowledge is power وقتی بودجه های مملکت رو به جای صرف برای ارائه تکنولوژی به دنیا و استفاده ابزاری صرف کلاه گذاشتن سر ملت می کنن همین میشه که بقیه کشورها با تکنولوژیشون هر استفاده و سواستفاده ای می کنن. این زرنگی اونا نیست سیاست های راهبردی فاجعه بار ماست. در ضمن نیازی نیست بوسیله "وی چت" دیتا شما دزدیه بشه بوسیله همون ویندوز و os موبایلی که می خواستین دانلود کنین همه چی دزدیده میشه پس نیازی نیست از ابزار های مسخره ای که برای سهولت زندگی داره ایجاد میشه نگران باشی...
    • بابک A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      12 0
      اون زمان که دولت سیم کارت 1.000.000 می فروخت و مابه تفاوت پرداختی به ساژم رو تو بساز بفروشی مسکن صرف می کرد باید فکر اینجا رو می کرد که همه دارن رو تکنولوژی سرمایه گذاری می کنن. در ضمن این مشکل نماینده مجلس که داره از این شبکه ها استفاده می کنه... می تونن از حقوق ها چند ده میلیونیشون بگذرن و صرف پروژه های راهبردی توسعه os کنن و پروژه شکست خورده دانشگاه شریف رو احیا کنن. تا وقتی مسئولین بی مسئولیت هستن هیچ خرده ای به مردم در تنگنا نیست
    • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      12 0
      شما فکر میکنی شماره تلفن های یه نماینده مجلس ارزش جاسوسی داره؟! طبق گزارش اسنودن اونا از طریق ماهواره سفر مقامات ایران به شهرها رو رصد میکنن بعد شما نگرانی دفتر تلفنت رو سرور سایت وی چت آپلود نشه!
    • mehdi A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      7 0
      خوب این مشخصه ولی پیشرفت یعنی همین مثلا ما که نمیتونیم وبلاگ نداشته باشیم تا کسی جاسوسی نکنه
    • reza IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      10 0
      لطفا ببند!
    • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      7 0
      این آدمای مهم! که گفتی پول موبایلشون را دولت از جیب من و شما میده نیاز به این نرم افزارها ندارند! اصلا حق استفاده از این نرم افزارها را ندارند.
    • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      7 0
      خب اين سيستم چت و اينها كه واسه سياست مدارها طراحى نشده دكترجان.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    46 1
    مخابراتی که نمیتونه یه سرویس ای دی اس ال رو حداقل ثابت روشن نگه داره مگه میتونه پابه پای تکنولوژی پیش بره؟من مشترک مخابرات کرمانشاه دیشب و پریشب کلا نتم قطع بود زنگم میزنیم یا جواب نمیدن یا میگن اختلال شبکه بوده اینا که نمیتونن یه شبکه با سرعت معمولی سرپا نگه دارن بعدم مانع استفاده مردم از نرم افزارهای دنیا میشن!
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 29
    براي اينكه موبايل و اينترنت و جت همش مال امريكايي ها و امبرياليسم و صهيونيصم بين الملله و امت را با ان كاري نيست. احسنتم به ابراتورهاي موبايل.
    • بی نام A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      11 0
      ما میتونیم همینا رو به نفع خودمون مصادره کنیم نه اینکه مردم رو محروم کنیم
    • بی نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      8 0
      شما الان تیکه انداختی دیگه ؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      6 0
      برادر امت، الان شما خودت با چی این نظر رو گذاشتی؟ نکنه برا شما امپریالیسم نی؟
  • هموطن EU ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    14 0
    مخابرات درآمدش زیاده باید به یک دهم کاهش پیدا کنه... خون مردمو تو شیشه کرده مخابرات
  • رکسانا IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    13 0
    چه انتظاراتی از مخابرات و همراهِ عقب افتاده ایران دارین؟!!! قبض های "منتهی به آبان" رو به این زودی فراموش کردین؟ (یا شاید همتون رفتین یکبار دیگه پرداخت کردین). وضعیت اینرنت هم که باعث سرافکندگی و شرمساری هر ایرانیه. اونوقت شما از مخابرات انتظار دارین به استقبال تکنولوژی و... بره؟ اینها رو کجا میشه بقیه دنیا مقایسه کرد؟!!!
  • عقیده من A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    8 0
    ترس از جاسوسی ....پدر ما رو دراورده....اگه مسئولین میترسند ....سایت ایرانی بزنند...نخبگانمون بیکارند...وبچه هاشون با پارتی بازی استخدام میشند و راند خواری میکنند ....معلومه.دیگه..حالا .ما شدیم بازار چین وهند وکره و کوفت و....تا حالا کالا میدادند ...حالا با سایت هاشون اومدند.....تازه اگه یه ویچت ایرانی هم بیاد....استقبال نمیشه....چون تا 4تا حرف سیاسی بزنی سریع ردیابی و دادگاه ...هنوز یه سایت ایمیل درست و حسابی تو ایران نداریم..که بهش اعتماد کنیم.....مخابراتم که انحصاریه ....من از ویچت راضیم ....دیگه احتیاج ندارم ...هزینه زیادی بپردازم......میخواد خوشتون بیاد یا بدتون بیاد.......والا....
  • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    5 0
    به تازگی مشکل انتن دهی در محل ما بسیار حاد شده به طوری که دیگر حتی 1 دقیقه در شبانه روز هم از یک اپراتور بسیار معروف و با سیم کارتهای دائمی چند صد هزار تومانی انتن نداریم وقتی در مورد رفع انتن دهی با انها تماس گرفتیم فرمودند مشکل شما در تاریخ 24.3.93 حل میشود واقعا خنده داره 6 ماه امکان انتن دهی ندارن اون وقت سر ماه که میشه قبض بلندوبالا برامون میاد ترجیح میدم با وایبر و اینترنت با دوستان و حتی در محیط کاری ارتباط برقرار کنم چرا باید پولم را در جیب عده ای سودجو که حاضر به ارائه کمترین خدمات به ما نیستن بریزم
  • محمد A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    8 1
    به عنوان یک کارشناس مخابرات این نکته رو باید عرض کنم که متاسفانه چون وایبر از تکنولژوی آی پی استفاده میکنند لذا قابل شنود نمی باشد این است که حرص نزنید
  • سعید IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    9 0
    قانون اساسی ما به شذت انحصار سیاسی فرهنگی و اقتصادی رو ممنوع کرده! ولی قانون اساسی رو گذاشتیم لب کوزه! هر کسی یه جا رو رفته زور میگه! به انحصارشون اعتراض کنی هم انگ ضد انقلاب و اجنبی و اسراییلی و... به آدم میزنن! انگار کل اقتصاد اسلامی بر اساس انحصار و احتکار و کم فروشی و زوروییه!
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    10 0
    دوستان وایبر اسکایپ یا اوو رو نصب کنید خیالتون رو راحت کنید اگر موبایل پیشرفته اندرویدی ندارید اسکایپ روی کامپیوتر هم راحت نصب میشه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    مخابرات ایران نیازی نداره تا وقتی مردم ما هستن که هجوم میبرن برای خرید خدمات همراه اول.....واقعا بعضیها با خودشون چه فکری میکنن که برا همراه اول سر و دست میشکونن
  • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    5 0
    و بالاخره وی چت را فیلتر کردن و خودشان را از ورشکستگی نجات دادن :))
  • حجت IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    2 0
    از وقتي نرم افزار چت استفاده ميكنم حداقل هزينه هام يك سوم شده.حق مردم چيه تو ايران يكي بگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    1 0
    گوگل پلی هم فیلتر شد. حدود دو روزه ظاهر صفحه فیلترینگ هم تغییر دادن.
  • پسر باران IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    0 0
    دوستان بببخشید . اما باید رسما گفت .. خاک تو ....... !!!!!!!! چرا هیشکی توی این مملکت به فکر پیشرفت ، پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن در همه جاهات نیست توی مسئولی ک ( اگر میای ) اینا رو میخونی .. عذاب وجدان نداری ؟