ایسنا نوشت:

 رئیس‌جمهور آلمان در واکنش به نقض حقوق بشر و آزار مخالفان در روسیه در بازیهای المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ میلادی در سوچی روسیه شرکت نمی‌کند. وی تا کنون سفر رسمی به روسیه نداشته است.

 دفتر "یوآخیم گائوک" رئیس‌جمهور آلمان به دولت روسیه اطلاع داده است که رئیس‌جمهور آلمان در بازیهای المپیک زمستانی که فوریه سال ۲۰۱۴ میلادی (بهمن ماه سال جاری) در شهر سوچی برگزار می‌شود، شرکت نمی‌کند.

سخنگوی رئیس‌جمهور گزارش مجله آلمانی "اشپیگل" در این مورد را تأیید کرد. مجله اشپیگل در گزارشی، تصمیم رئیس‌جمهور آلمان را واکنشی به "نقض حقوق بشر و آزار اپوزیسیون" در روسیه تعبیر کرده است.

سخنگوی یوآخیم گائوک ضمن تأیید عدم حضور رئیس‌جمهور آلمان در بازیهای المپیک زمستانی خاطرنشان کرد که هیچ قاعده‌ای برای حضور روسای جمهور در این مراسم تعریف نشده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه دویچه‌وله، هورست کهلر، رئیس‌جمهور اسبق آلمان نیز در بازیهای المپیک زمستانی سال ۲۰۱۰ میلادی در ونکوور شرکت نداشت. یوآخیم گائوک اما تابستان سال جاری میلادی در مسابقات پارالمپیک در شهر لندن شرکت کرده بود. وی اکنون در نظر دارد از ورزشکاران آلمانی که از مسابقات المپیک زمستانی روسیه بازمی‌گردند، در شهر مونیخ استقبال کند.

رئیس‌جمهور آلمان از زمان تصدی این پست در ماه مارس سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون سفری رسمی به روسیه نداشته است.

یوآخیم گائوک، رئیس‌جمهور آلمان تاکنون بارها از نقص در قوانین حقوقی روسیه از جمله کارشکنی دولت در فعالیت رسانه‌های منتقد انتقاد کرده بود. وی تابستان سال جاری نیز یک ملاقات برنامه‌ریزی شده با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به دلیل "ناهماهنگی در تنظیم برنامه‌هایش " لغو کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =