انتخاب نوشت:

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در ادامه اظهارات عصبی اش در واکنش به توافق ژنو اعلام کرد که حفظ گزینه نظامی علیه ایران برای موفقیت در مذاکرات بین‌المللی در زمینه پرونده هسته‌ای این کشور ضروری است. وی همچنین گفت «ایران هسته‌ای جریان تاریخ را تغییر خواهد داد.»

نتانیاهو که از طریق ویدئو کنفرانس در اجلاس سالانه انجمن سابان مؤسسه بروکینز واشنگتن سخن می‌گفت، اظهار داشت: ما هم مثل رییس جمهور اوباما، پیش گرفتن راه دیپلماتیک را بر گزینه نظامی برای پایان دادن به پرونده اتمی ایران ترجیح می دهیم، اما برای آن که دیپلماسی در این زمینه موفقیت آمیز باشد باید همراه با تحریم‌های شدید و تهدید نظامی باشد.

نخست وزیر اسرائیل اضافه کرد: راه حل دیپلماتیک بر راه حل نظامی ارجح است، اما گزینه نظامی برای موفقیت در راه حل دیپلماتیک ضروری است، زیرا تهدید هسته‌ای ایران یک تهدید جدی است.

به عقیده نتانیاهو، تحریم‌های بیشتر و قوی‌تر منجر به یک توافق بهتر با ایران خواهد شد، اما تحریم‌ها علیه ایران پس از مذاکرات ژنو رو به کاهش گذاشته است.

وی همچنین گفت: جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی، مهمترین دغدغه نسل ماست، زیرا ایران هسته‌ای جریان تاریخ را تغییر خواهد داد.

سخنرانی نتانیاهو در مؤسسه بروکینز واشنگتن، درحالی انجام شد که شب گذشته، باراک اوباما در همین مؤسسه گزینه از بین بردن تمامی تأسیسات هسته‌ای ایران را «غیرواقعی» توصیف کرد.

عصر ایران هم نوشت:

نتانیاهو: 1+5 از ایران بخواهد سیاست ضداسرائیلی اش را تغییر دهد

به گزارش رویترز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از آمریکا و قدرت های جهانی خواست در چارچوب مذاکرات هسته ای با ایران، از این کشور بخواهند سیاست​های ضداسرائیلی اش را تغییر دهد. نتانیاهو سیاست های ضداسرائیلی ایران را سیاست "نسل کشی" توصیف کرد.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست در برابر مقاصد و نیت ایران هوشیار و محتاط باشد. او ضمن ابراز تردید دوباره در توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: توافق نهایی با ایران باید قدرت نظامی هسته ای ایران را نابود کند.

او که از طریق ماهواره، از شهر قدس برای حاضران در نشست سیاست خارجی در واشنگتن سخنرانی می کرد مدعی شد: ایران به صورت خطرناکی به کسب بمب اتمی نزدیک می شود. اغلب حاضران در این نشست، تایید کننده سیاست های اسرائیل هستند.

نتانیاهو افزود: حکومت ایران به نابودی ما متعهد شده است. معتقدم در کنار مذاکرات هسته ای در ژنو ، درخواست شفافی برای تغییر سیاست ایران مطرح شود. این درخواست از ایران باید بخش جدایی ناپذیری از مذاکرات با تهران باشد.

وی همچنین ایران را متهم کرد هزاران موشک به گروه های اسلامگرای ضداسرائیلی می دهد. او این گروه ها از جمله حزب الله لبنان و جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین را "نمایندگان تروریست تهران" توصیف کرد.

نخست وزیر اسرائیل ضمن تاکید بر همپیمانی با آمریکا اما وجود اختلاف نظر با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره ایران را تایید کرد و گفت: راه حل دیپلماتیک برای مسئله هسته ای ایران بهتر است اما کاربرد تهدیدات جدی نظامی و تحریم های سختگیرانه برای موفقیت دیپلماسی ضروری است. افزایش تحریم ها علیه ایران به هنگام مذاکرات منجر به توافق بهتری با این کشور می شود.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    15 0
    تو برو شلوار جینت رو پات کن :-)
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    شما هم باید سیاست های ضد صلح تان را تغییر دهید.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    به همین خیال باش نتانیاهو .عمرا باهات آشتی کنیم
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 0
    در رابطه با تغيير سياست ضد اسرائيلي بايد عرض كنم: شتر در خواب بيند پنبه دانه...