ایسنا نوشت:

دولت ترکیه از ربوده شدن چهار سرباز ارتش این کشور توسط شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در استان دیاربکر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌به نقل از خبرگزاری دوغان، ربوده شدن این چهار سرباز ترکیه‌ای در پی افزایش تنش‌ها در جنوب شرق این کشور و در نتیجه مرگ دو تن از معترضان در جریان سرکوب پلیس در استان شرقی ترکیه هاکاری صورت گرفت.

گروهی از شبه‌نظامیان پ.ک.ک به یک مرکز پلیس حمله کرده و این چهار سرباز را ربودند. در جریان این حمله سه خودرو نیز به آتش کشیده شد.

تیم‌های ویژه ارتش و ژاندارمری ترکیه عملیاتی را برای یافتن سربازان ربوده شده آغاز کردند.

همچنین رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه گروه‌های خاص را با هدف مخدوش کردن روند صلح و سازش با کردهای ترکیه (پ.ک.ک) متهم کرد و افزود: اقداماتی از جانب افرادی خاص در حال انجام است تا روند سازش دولت آنکارا با شبه نظامیان پ.ک.ک را دچار تزلزل کند. ربوده شدن این چهار سرباز در دست بررسی است و ما تلاش می‌کنیم تا آن‌ها را بیابیم و همچنین از وقوع اقدامات مشابه جلوگیری کنیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    21 43
    اینا آدم بشو نیستن.. تلاش ترکیه برا رسیدن به صلح با اینا، آب در هاون کوبیدنه
    • حامد A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      20 12
      عزیز من نمیشه که دولت ترکیه هر کاری دلش میخواد بکنه و معترضانی که اسلحه ندارن رو بکشه و حتی اجساد اونها رو هم مخفی کنه، بعد کردها هم بشینن نگاه کنن که. ضمنا هر جنگ و هر صلحی دو طرف داره و هر دو طرف در این صلحی که ایجاد شده سهیم هستن. دولت ترکیه خودش با کشتن چندین نفر به موافقت نامه صدمه زده. در ضمن کردها هم تا حالا بعد از صلح کسی رو نکشتن و این اقدامشون بیشتر جنبه هشدار داره. ضمنا فکر هم نکنید که دولت ترکیه از روی رحم و مروت داره این کار رو میکنه، بلکه دولت به خاطر همین مشکلی که با کردها داره، چندین بار در سازمانهای بین المللی محکوم شده و به این صلح نیاز داره. همینطور یکی از دلایلی که با عضویت این کشور در اتحادیه اروپا مخالفت میشه، این موضوعه.