۰ نفر
۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
توسعۀ منطقۀ دفاع هوایی‌ در کره جنوبی

کره جنوبی روز یکشنبه از توسعه منطقه دفاع هوایی اش در دریای چین شرقی خبر داد. این اقدام کره جنوبی در واکنش به اقدام مشابه چین در دو هفته گذشته تلقی می شود.

 

 

 

 

همپوشی بخشی از مناطق دفاع هوایی دو کشور احتمالا موجب بالا گرفتن تنش های طرفین خواهد شد.  از سوی دیگر چین برای نخستین بار از زمان اعلام منطقه دفاع هوایی جدید خود، چند ناو گشت زنی اش را روز یکشنبه وارد آبهای مورد مناقشه با ژاپن کرد.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: «منطقه جدید دفاع هوایی کره جنوبی هسمو با ضوابط و مقررات بین المللی حمل و نقل هوایی تعیین شده است.»

منطقه هوایی دفاعی اعلام شده طرفین در مناطق مورد مناقشه چین، ژاپن و کره جنوبی واقع شده که هر یک ادعای مالکیت بر آن را دارند. منطقه ای به وسعت دو سوم بریتانیا که بخش اعظم دریای چین شرقی را دربر گرفته است.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که پیش تر و در پی توسعه منطقه دفاع هوایی چین به این کشور اعتراض کردند، هواپیماهای نظامی خود را در این منطقه به پرواز درآورده بودند.

منبع: یورونیوز

5252

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حافظ IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    12 42
    کره ی جنوبی خیلی حال میکنه امریکا ازش طرفداری میکنه تمام قطعات مورد نیاز کشورش حتی مواد غذاییش هم از امریکا میاد ماشالله ماشینها هم که در ظاهر همش تکنولوژی کره جنوبیه ولی در اصل بدون کمک امریکا کره ی جنوبی سوزن هم نمیتونه تولید کنه به این میگن پیشرفت علمی و تکنولوژی کره جنوبی !
    • علی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      31 6
      حافظ جان ! کمی مطالعه بنما سپس اظهار فضل فرما