تسنیم نوشت:

وزارت فرهنگ عربستان اعلام کرد، به دنبال تحولات امنیتی اخیر ۴۵ دانشجوی بورسیه خود را از لبنان به سایر کشورها منتقل کرده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی استار؛ روزنامه سعودی الانوار به نقل از رایزن فرهنگی عربستان سعودی در لبنان نوشت، وزارت آموزش و فرهنگ عربستان به دانشجویان بورسیه ای خود در لبنان اجازه داده است تا تحصیلات خود در این کشور را به پایان رسانده و ادامه دوره تحصیلی خود را در عربستان یا سایر کشورها ادامه دهند.
بر اساس این گزارش رایزن فرهنگی عربستان در لبنان هماهنگی های لازم بین وزارت آموزش این کشور و سفارت عربستان در بیروت را برای انتقال 45 دانشجو از لبنان انجام داده است و این دانشجوها قرار است در دانشگاه های آمریکا، انگلیس و استرالیا به تحصیل ادامه دهند. 120 دانشجوی عربستانی در لبنان مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود، 75 دانشجوی دیگر باقی مانده در دانشگاه های لبنان در حال اتمام دوره تحصیلی خود هستند. شرایط امنیتی لبنان موجب کاهش شدید تعداد دانشجویان عربستانی شده است.وی تصریح کرد، رایزن فرهنگی عربستان آماده است تا ایمنی دانشجویان در لبنان را تامین کرده و زمینه لازم برای بازگشت فوری آنها را فراهم کند. سفارت عربستان در بیروت در حال ارزیابی وضعیت امنیتی لبنان است.
ماه گذشته عربستان از شهروندان خود خواست تا از سفر به لبنان خودداری کنند. این اقدام ریاض پس از انفجار دو بمب در بیرون سفارت ایران در بیروت بود که منجر به کشته شدن 29 نفر و زخمی شدن 150 نفر دیگر شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    2 3
    خدا میداند این بندر بن سلطان چه آشی داره برای لبنان میپزد