مقایسه بودجه 92 و 93/بخش عمرانی و شرکت های دولتی صدرنشین رشد بودجه

مقایسه ارقام لایحه بودجه سال آینده و قانون بودجه سال جاری نشان از کسب عنوان بالاترین رشد بودجه از سوی شرکت های دولتی دارد.

مطابق کلیات لایجه بودجه سال آینده کشور که امروز از سوی رییس جمهور تقدیم مجلس شد، بودجه عمومی و عمرانی کشور در مقایسه با قانون بودجه مصوب مجلس، شاهد کاهش 7 و 32 درصدی هستند. اما زمانی که ارقام عملکرد قانون بودجه سال جاری با ارقام لایحه بودجه سال آینده مقایسه می شود، رشد جهشوار بودجه عمرانی کشور در حد 260 درصد خودنمایی می کند.

همچنین انقباض مشاهده شده در بودجه عمومی نیز با احتساب رقم اصلاحی دولت یازدهم در قانون بودجه 92، جای خود را به رشدی نزدیک به 30 درصد می دهد. انبساط بودجه جاری هم از 2 درصد به بیش از 12 درصد می رسد.
البته گفتنی است که رییس جمهور بهنگام تقدیم لایحه بودجه به مجلس، رشد بودجه عمومی را در مقایسه با عملکرد بودجه 50 درصد اعلام کرد. تفاوت رشد 30 درصدی گفته شده با اظهارات رییس جمهور، ریشه در تفاوت رقم اصلاحی قانون بودجه و عملکرد واقعی دارد که میزان آن فعلا در اختیار رسانه ها نیست.

بودجه

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عادل US ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    برادر جان معاون اول رییس جمهور آقای جهانگیری گفته 37 هزار میلیارد تومان در لواخر سال 92 در بخش عمران هزینه شده شما چطور نوشتی عملکرد 92 15 هزار میلیارد؟؟؟؟؟