فارس نوشت:

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، از بازدید کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از تأسیسات اراک خبر داد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان  با اعلام این خبر گفت: کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته از تهران به اراک سفر کرده بودند، از صبح امروز (یکشنبه) بازدید خود را از تأسیسات اراک آغاز کردند. این بازدید تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، در پاسخ به این سؤال که بازرسان آژانس چه زمانی کشور را ترک می‌کنند؟ گفت: این کارشناسان عصر امروز بعد از بازگشت به تهران، راهی وین خواهند شد.

در پی سفر یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، ایران و آژانس در 20 آبان در تهران سندی را به امضا رساندند که براساس آن چارچوبی برای همکاری بین ایران و آژانس مورد توافق قرار گرفت.

براساس این توافق، ایران با بازرسی بازرسان فراتر از تعهدات پادمانی‌اش از تاسیسات تولید آب سنگین اراک و معدن گچین بندرعباس موافقت کرد.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    10 0
    آقا حالا که قرار نیست بمب اتم داشته باشیم دیگه پرکاری یا کم کاری تاسیسات هسته ای چه فرقی میکنه؟ پس بزارید لااقل با دنیا ارتباط داشته باشیم.
    • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
      0 0
      از اولشم قرار نبود که بمب اتمی داشته باشیم .افکار شما هم مثل همون اقایی که دائم میگه خوبه که سانتریفوژ بچرخه , اما چطوری بچرخه را در ابهام گذاشته