ایسنا نوشت:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حق اعتراض در یک کشور نقطه قوت است و این موضوع باید بررسی شود که چرا حق اعتراض در کشور وجود ندارد و هر حرکتی در خیابان ها با دستگیری همراه می شود.

علی مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز اظهار کرد: جنبش دانشجویی از قبل از انقلاب برای مبارزه با استبداد و استعمار آغاز شد و بعد از انقلاب هم امام خمینی(ره) فرمودند که همیشه به حضور و فعالیت این قشر در دانشگاه نیاز است و حکومت اسلامی همواره نیازمند نقد است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما همواره به جنبش دانشجویی نیاز دارد و چنین نیست که بگوییم ما پس از انقلاب و مقابله با استبداد دیگر نیازی به نقد دانشجویان نداریم .

وی افزود: دانشجو یکی از بهترین افرادی است که می تواند در مقام نقد موفق باشد چرا که دانشجو دارای ویژگی هایی همچون قرار نگرفتن در زیر بار سنگین زندگی، داشتن فرصت کافی برای مطالعه و بررسی و داشتن روحیه و فطرت پاک و انصاف در قضاوت می باشد.

وی با بیان اینکه دانشجو اگر به باوری رسیده و بر مبنای آن حرکت کند مقدس است، افزود: به طور نسبی می توان گفت که دانشجو قشر باهوش و با استعداد جامعه است اما نقاط آسیب پذیری هم دارد که غلبه احساسات و عقل که از اقتضائات دوره جوانی است و یا احتمال مورد سوء استفاده قرار گرفتن از سوی برخی گروه‌های سیاسی از جمله آنهاست.

مطهری گفت: آزار دادن و شکنجه ممنوع است و به این موضوع باید رسیدگی شود و کسی که ادعای اصلاح جامعه را دارد خود باید صالح باشد و اهل محافظه کاری و بنده شهوت و طمع نباشد.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    22 4
    مرحبا بر مطهری شجاع .اگه یه کوچولو مواضع فرهنگی معتدلتری داشت بی تردید در بین تمام نمایندگان مجلس یک استثنا بود .
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    22 2
    زنده باد دموکراسی
  • طلبه A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    27 2
    حق اعتراض وجود نداره چون کسی جوابی برای سوالها نداره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 0
      چون وظيفه ي ما قبول کردنه به اين ميگن دموکراسي ديگه هم حرف نباشه!!!
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    6 14
    شما تبریز چکار می کنی توی این هوای سرد؟؟
  • بي بصيرت IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    5 0
    حق اعتراض اصولا در بحرين نقطه قوته ولي تو مملکتمون ميشه فتنه و چماق سر ملت. تو اروپا و مصر و ...اعتراضات ميشه لقمه صدا و سيما چه از طرف دانشجوها باشه چه مردم اون کشور، ولي اينجا ايرانه و اعتراض مساوي با فتنه و رهبران اعتراض ميشن فتنه گر و فتنه تا ابد ميشه چماقي براي خفه کردن مردم.