پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:

 دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام گفت: دولت جدید و به ویژه رئیس جمهور اهتمام ویژه‌ای نسبت به حقوق شهروندی و حقوق اقلیت‌ها دارد و با تهیه و انتشار پیش نویس حقوق شهروندی خواهان ارزیابی و دریافت نظرات نخبگان برای اصلاح نهایی آن است.
حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی در دیدار با اسقف کاراکهیان، اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران، اظهار امیدواری کرد تا با تلاش های ایشان بیشترین همگرایی میان مسلمانان و مسیحیان ایجاد شود.
در این دیدار اسقف کاراکهیان با سپاس از دستیار ویژه رئیس جمهور، انجام این دیدار را نشان دهنده اهتمام دولت به اقلیت های دینی و رفع مشکلات آنها دانست.
حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی نیز دراین دیدار ضمن تاکید بر سابقه همزیستی ارامنه و مسلمانان در ایران گفت: دولت جدید و به ویژه رئیس جمهور اهتمام ویژه‌ای نسبت به حقوق شهروندی و حقوق اقلیت‌ها دارد و با تهیه و انتشار پیش نویس حقوق شهروندی خواهان ارزیابی و دریافت نظرات نخبگان برای اصلاح نهایی آن هستند. از این نظر مناسب است که شخصیت‌های دانشگاهی و صاحب نظر اقلیت‌های مذهبی نیز نظرات اصلاحی خود را در این خصوص بیان کنند.
وی در ادامه با اشاره به سوابق خود و ارتباطی که با اقلیت ها داشته است، آرزو کرد این ملاقات آغاز خوبی برای ارتباطات آینده باشد.
یونسی در پایان خطاب به اسقف کاراکهیان گفت: از شما به عنوان شخصیتی ارزنده و دانشمند انتظار می رود همزیستی اقلیت ها و رضایت مندی ارامنه از زندگی در ایران را به جهانیان منعکس کنید.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اله بداشتی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 0
    سلام بهترین متن حقوق شهروندی نامه علی (ع)به مالک اشتر است