ایسنا نوشت:

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر لزوم از بین رفتن سلاح‌های شیمیایی سوریه در بندری امن، خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری کنفرانس ژنو2 تشکیل دولت انتقالی با اختیارات اجرایی کامل در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که دعوت برای کنفرانس ژنو2 که قرار است 22 ماه ژانویه (دوم بهمن) برگزار شود از روز 20 ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد.

وی گفت: هدف از برگزاری کنفرانس ژنو2 تشکیل دولت انتقالی با اختیارات اجرایی کامل در سوریه است همان طور که در کنفرانس ژنو1 نیز به این مساله اشاره شد.

بان کی مون در ادامه خاطرنشان کرد که امروز (یکشنبه) نشستی را با اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان و اتحادیه ملل به سوریه برگزار خواهد کرد و در این نشست با الابراهیمی درباره مقدمات برگزاری ژنو2 گفت‌وگو می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این ن شست نشست دیگری در تاریخ 20 ماه جاری میلادی با حضور اعضای شورای امنیت برگزار خواهد شد که طی آن مشخص می‌شود کدام گروه‌ها در ژنو 2 مشارکت خواهند داشت.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه هدف از برگزای ژنو 2 تشکیل دولت انتقالی با اختیارات اجرایی کامل است گفت: این کار کار آسانی نیست و ما از همه گروه‌های مخالف می‌خواهیم به پای میز مذاکره بیایند.

در خصوص سلاح‌های شیمیایی سوریه نیز بان کی مون اعلام کرد: عملیات امحای این سلاح‌ها به شکلی کاملا روان در حال اجراست و مراحل اول و دوم آن نیز اجرا شده است و از اول ماه جاری میلاد مرحله سوم آن آغاز شده که در این مرحله سلاح‌های شیمیایی منهدم خواهد شد.

بان کی مون افزود: مرحله سوم و آخرین مرحله با آغاز سال ژوئن آتی به پایان خواهد رسید.

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر لزوم از بین رفتن سلاح‌های شیمیایی سوریه در بندری امن اعلام کرد: در حال حاضر عملیات برای جستجوی مکانی که بشود این سلاح ها را از بین برد ادامه دارد و ما گزینه‌های متعددی از جمله مناطقی در دریاها پیش رو داریم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    7 2
    ولی بعضیها در ایران و البته در لبنان !!! فکر میکنند این کنفرانس برای تقدیر و تشکر از حضرت بشار اسد تشکیل میشه !!!!!!!!
  • ... A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    2 5
    وقتی دبیر کل سازمان ملل متحد (که اهل کره جنوبی هست) به صراحت میگه:هدف از برگزاری ژنو 2 در سوییس،تشکیل دولت انتقالی هست،این یعنی دخالت آشکار در امور داخلی سوریه،همراهی با مخالفان و تأیید جنایت های تروریست های تکفیری!از این به بعد هم با بهانه های مختلف برای کشورهای مورد نظرشون میخوان دولت انتقالی تشکیل بدن.البته منظور ما حمایت همه جانبه از شخص بشار اسد نیست.
  • بشار اسد A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    2 6
    اگر راست میگویند برای بحرین و فلسطین اشغالی (اسرائیل) هم دولت انتقالی تشکیل بدهند!