رییس جمهور تاکید کرد: در حوزه سیاست‌های بودجه‌ای، اولین اقدام آن است که بودجه از تعمیق کننده رکود به تحریک کننده رشد، تغییر یابد.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی رییس جمهور در ادامه نطق بودجه ای خود در صحن علنی مجلس با بیان اینکه تحرکات زیادی را در حوزه پارس جنوبی آغاز کرده‌ایم، گفت: هدف هم این بوده است که بتوانیم در سال آینده با بهره‌برداری چهار فاز پارس جنوبی در حدود 100 میلیون متر مکعب گاز در روز تا پایان سال آینده به تولید گاز کشور اضافه کنیم تا امکان صرفه جویی ارزی مناسبی به دلیل کاهش مصرف سوخت مایع نیروگاه‌ها فراهم آوریم.

رییس جمهور ادامه داد: در حوزه سیاست‌های بودجه‌ای، اولین اقدام آن است که بودجه از تعمیق کننده رکود به تحریک کننده رشد، تغییر یابد. تلاش کردیم تا منابع بودجه عمومی در سال آینده افزایش یابد و به همین منظور افزایش تامین منابع از درآمدهای نفت و مالیات را در دستور کار قرار داده ایم و با این وجود حجم بودجه عمومی به بیش از 195 هزار میلیارد تومان رسیده است یعنی چیزی حدود 50 درصد افزایش نسبت به عملکرد امسال طبق پیش بینی خودمان.

وی افزود: عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات از اولویت‌های دولت در سال آینده است، دولت قصد دارد برنامه‌های این بخش را توسعه فزاینده داده که خوشبختانه منابع مالی آن نیز از خود بخش تامین خواهد شد. حضور بخش خصوصی به طور گسترده و جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از مزیت‌های مهم بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می‌شوند، از این بخش در جهت افزایش اشتغال و درآمد برای جوانان بهره خواهیم گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه از اولویت‌های مهم دیگر در سال آینده حمایت موثر از شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی را با افزایش 20 برابر منابع تجهیز خواهیم کرد. قوانین مربوطه در زمینه صندوق نوآوری شکوفایی تصویب شده است و ابلاغ‌های لازم از دو سال پیش انجام شده است، اما به خاطر اختلافاتی که بین دستگاه‌های موجود وجود داشت هیچ فعالیتی آغاز نشد و این صندوق شروع به کار نکرد.

رییس دولت با تاکید برآنکه موجودی صندوق نوآوری شکوفایی فعلا 25 میلیارد تومان بیشتر نیست، خاطرنشان کرد: ما موجودی صندوق را به 20 برابر افزایش دادیم و امیدواریم جوانان با استعداد و تحصیلکرده بتوانند قابلیت‌های خود را شکوفا نمایند. در حوزه شرکت‌های دولتی از اتکای این شرکت‌ها به بودجه عمومی کاسته‌ایم و بر انضباط مالی آن‌ها و الزام به کاهش بدهی به سیستم بانکی و اجرای ماده 32 قانون برنامه بودجه و ماده 62 قانون محاسبات عمومی تاکید کرده‌ایم.

ادامه دارد...
29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    بابا ول کنین بزارین مثل دولت قبلی قطر همشو استخراج کنه !!
  • محمد IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    متاسفانه با تک روی و با نیت آمار درست کردن برخی از آقایون در گذشته, از مخازنی بهره برداری شروع شد که میشد بعد ها هم از ان استفاده کرد .به عنوان مثال مخازن گازی مشترک با قطر و منطقه دارخوین که اونم مشترک هست رو ول کردن و مخزنی مثل مخزن نفت سروستان رو راه اندازی کردن اونم در شرایطی که ایران در وضعیت تحریم بود و نفت به صورت گذشته خریدار نداشت.از این موارد زیاده...