باراک اوباما، در سخنان تازه خود گفت انتخاب پرزیدنت روحانی را نباید دست کم گرفت.

به گزارش اسوشیندپرس، اوباما که روز شنبه ۷ دسامبر، در میان گروهی از حامیان اسرائیل سخن می‌گفت، در عین حال تاکید کرده است که اگر ایران به توافق پایبند نماند، تحریم‌ها را افزایش می‌دهد و آمادگی برای گزینه نظامی هم وجود دارد.
مطالب مرتبط

رئیس‌جمهوری آمریکا در "انجمن سابان"، یک نهاد فکری در واشنگتن، با دفاع از توافق ژنو گفت که این بهترین روش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

باراک اوباما با اشاره به خواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که می‌گوید هیچ فعالیت غنی‌سازی نباید در خاک ایران صورت بگیرد، گفت که برچیده‌شدن کامل برنامه هسته‌ای ایران، با دنیای واقعیت فاصله دارد.

 اوباما گفت چنین انتظاری به همان اندازه غیرواقعی است که کنگره آمریکا همه طرح‌ها و لوایح پیشنهادی او را تصویب کند؛ مزاحی که مخاطبانش با خنده به آن پاسخ دادند.

وی گفت که با وضع محدودیت‌ها و بازرسی‌ها، "می‌توانیم یک توافق نهایی را مد نظر داشته باشیم که تضمین کند حتی اگر ایران غنی‌سازی سطح پایین داشته باشد، در عمل نخواهند توانست به توانایی تولید سلاح اتمی برسند."

او درباره دست‌یابی به یک توافق نهایی با ایران خوش‌بینی به خرج نداد و گفت که به نظرش احتمال موفقیت و شکست آن، یک اندازه است اما در عین حال تاکید کرد که باید این راه، آزموده شود.

باراک اوباما در عین حال بر موضع قبلی دولت آمریکا تاکید کرد که در توافق اولیه در ژنو "هیچ‌چیز درباره حق ایران برای غنی‌سازی نیست".

باراک اوباما تاکید کرد که درباره نحوه برخورد با برنامه هسته‌ای ایران، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اختلاف‌نظر دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توضیح یکی از نقاط اختلاف دیدگاه خود با آقای نتانیاهو گفت: "این تصور که ایران، با وجود همه آن‌چه درباره تاریخش می‌دانیم، صرفا با تحریم‌های بیشتر و تهدید نظامی نگران‌تر می‌شود و نهایتا می‌گوید ما تسلیم شدیم، به نظرم با درکی که ما از مردم ایران و حکومت ایران داریم، درست نیست."

باراک اوباما گفت: "نه فقط تندروها که حتی به‌اصطلاح میانه‌روها یا اصلاح‌طلبان داخل ایران هم نمی‌توانند بگویند تسلیم می‌شویم و هرچه آمریکا و اسرائیلی‌ها می‌گویند را انجام می‌دهیم."

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که دست‌کم درباره پرونده هسته‌ای، باید راهی جلوی پای ایران گذاشته شود که هم "کرامت" آنان حفظ شود و هم "اهداف ما را هم برآورده کند".

باراک اوباما تاکید کرد که حسن روحانی جزئی از نظام ایران است ولی نباید انتخاب او را دست‌کم گرفت

رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد که گفته شده است هیچ فرقی بین محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی نیست جز این که آقای روحانی چهره مثبت‌تری دارد.او گفت چنین دیدگاهی، بی‌توجهی به تغییر سیاست در ایران است که در انتخابات ریاست جمهوری امسال رخ داد.

باراک اوباما گفت: "روشن است که حسن روحانی هم جزئی از نظام ایران است و به نظرم باید فرض کنیم که ایدئولوژی او هم خصومت با آمریکا و اسرائیل است. ولی او همچنین میل مردم ایران به تغییر جهت را نمایندگی می‌کند. و نباید این تغییر را که مردم ایران می‌خواهند با جهان تعامل کنند، دست‌کم بگیریم یا رد کنیم."

این سخنان باراک اوباما به طور مستقیم از تلویزیون اسرائیل پخش می‌شد.تحلیلگران اسرائیلی این سخنان و پخش آن را تلاش رئیس‌جمهوری آمریکا برای متقاعد کردن افکار عمومی در اسرائیل تعبیر کرده‌اند.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    75 3
    بله؛آخر ما نفهمیدیم اونا حق غنی سازی بلکه 5% را پذیفته اند یا خیر،اصلا توی توافق اگه حق غنی سازی باشه؛چه دلیلی داره رئیس جمهور آمریکا و وزیرانش تاکید کنند بر این موضوع!متنی که توی توافق هست که کاملا روشنه،واقعا نمی دونم چی بگم اصلا کی راست میگه؟
    • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      1 3
      حق غنی سازس، صرفا حق است و او نباید به ما بدهد. ما حق داریم و کشورهای غربی صرفا باید مخالفت نداشته باشند. چنین موضوعی نیز قرار است در توافق نهایی لحاظ شود و در توافق کنونی نیز به ایران حق غنی سازی 5% به صرت تلویحی داده شده است.
    • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      24 2
      سارا جان اونا بحثی از حق نکردن تو توافقنامه.... ولی به ایران گفتن تا 5% میتونی غنی کنی!!! ....همین برای ما تعبیرش یعنی حق غنی سازی..... اما اونا این رو قبول ندارن ....و من فکر میکنم 5-6 ماه دیگه تازه بحث اصلی سر غنی سازی شروع میشه با این شواهدی که هست
  • بی نام A1 ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    من كم كم نظرم در مورد توافق ژنو داره عوض ميشه.خيلي متاسفم كه امريكا به رغم توافقات انجام شده در موضع قبلي خود هست از ديگر سو،اگر واقعا اظهارات اوباما در خصوص آزاد كردن منابع نقدي بلوكه شده هفت ميليارد دلار از يكصد ميليارد دلار صحت داشته باشد پس بايد گفت كه مذاكره برد برد نبوده .پس واقعا قياس نمودن ظريف با مصدق كاري بس اشتباه .من متوجه نميشم كه وقتي سندي رد و بدل شده چگونه دو قرائت متفاوت و متضاد آن هم بر سر موضوع محوري نشست حاصل ميشه؟ظريف معتقد است حق غني سازي برقرار است و اوباما ميگه :نه .هر چند ظريف ادله حقوقي مياره كه نياز به قيد اين حق در سند نبوده ونيست ولي چرا اوباما اين حق جايز بين المللي را ميخواد از ما سلب كنه جاي سواله.در نهايت ما تونستيم يك تنفس شش ماهه نيم بند داشته باشيم .همين ؟
    • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      1 4
      عزیزم کم‌کم نظرت عوض نشه. به مسئولان و نخبگان خودت اعتماد کن تا به جوسازی بعضی‌ها. دکتر ظریف دو فوق لیسانس و یک دکترا از بهترین دانشگاه‌های جهان دارند و از لحاظ حقوقی می‌دانند چطور صحبت کنند و چطور متن بنویسند. ضمناً یادت نرود دکتر در مجلس چه گفت: «کاش می‌دانستید نماینده‌ی آمریکا در ساعت ۲:۳۰ شب توافق چطور از ایران درخواست می‌کرد.....»
    • سعید A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      58 9
      ما مگه چه امتیازی دادیم؟ شش ماه توقف غنی سازی ۲۰٪؟ ما هم امتیاز بزرگی ندادیم.
    • مسعود A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      11 20
      آقا سعيد !تعطيل كردن فوردو و اراك امتياز كمي است ؟ما چرخش چند درصدي در مواضع داشتيم ؟در قبال آزاد كردن هفت درصد منابع مالي بلوكه شده ؟بياييد واقع گرا باشيم .اگر مي خواهيم به خواسته نمادهاي قدرت در جهان حرمت قايل بشيم خوب اينو بگيم .درسته كه شش ماه توقف عمليات داريم اما نفس موضوع مهمتر نيست ؟اينكه نشد مذاكره !تنها راه پيش روي ما ايرانيان و دولت محترم اين است كه ثابت كنيم ما قصد ايجاد بمب اتم نداريم و خواهان جنگ نيستيم -كه واقعا هم اينطور است -اما نبايد اجازه بديم ديگران از قوه قاهره سالبه خود ما را از حق محرز و مشخص و متقن بين المللي محروم كنند .مي پرسيم چرا تحريم ميكنيد ميگويند ممكن است بمب بسازيد .ميگم بابت فعل رخ نداده يا جرم مرتكب نشده بايد محكوم شويم ؟
    • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      1 0
      اگر ما در گفته های مان صادق باشیم که بمب نمی خواهیم ضرری در فردو و اراک نکرده ایم . البته جناب مسعود هنوز هم که این دو اساسا کارنمی کنند. که تو این 6 ماه کارشون به تعویق افتاده باشه من نمیدونم این مملکت رهبر و بزگتر نبوده که یه مشت آدم تندرو باید درباره انرژی هسته ای ایش تصمیم گری کنند؟؟ این وسایل کلان خودش راهکار داره، مملکت رهبر داره و کلی آم عاقل.. اگر شما ولایت فقیه قول دارید پس این بساط چیه؟ یعنی رهبری باج داده به امریکاییها و شما اعتراض دارید بهشون ؟؟
    • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      0 0
      عزیزم تو توافق اومده که ایران میتونه غنی سازی محدود داشته باشه. کلمه میتواند و حق دارد تو ادبیات حقوقی با هم فرق دارن. چرا داریم با تفسیر عامیانه مون توافق اخیر رو به چالش بکشیم؟
  • سروش IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    مرگ بر سران امریکا !
    • سورنا A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      0 3
      مرگ بر تو ای ملعون!مرگ بر تمام افراطی ها که زندگی مارو هم دوست دارن خراب کنن
    • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      1 1
      مرگ بر افراطي گري.
  • هادی A1 ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    دیگه دور ورت نداره اوباما جان! ملت به این دلیل به روحانی رای دادن چون واقعا از دولت قبلی ضربه خورده بودن و مخصوصا چون هاشمی و خاتمی و سید حسن خمینی ازش حمایت کردن
  • بی نام A1 ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    حرف حساب جواب نداره.... واقعا این اوباما زیرک و باهوش و البته راستگو و منطقی است.. من که به هیچ کدوم از حرفاش نتونستم ایرادی بگیرم..عین حقیقتو گفته..چه ما بخواهیم چه نخواهیم چه دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم....
    • امير GB ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      10 0
      أحسنت
    • مهسا A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      7 4
      ببین به کی میگه راستگو هزار تا لیچار دروغ بار ایران کرده 1 ساعت نشده برعکس چیزی که وزیرامور خارجه اش زیر اونو امضا کرده رو اعلام میکنه و میزنه زیرش، قبل تر اون چون منطقی جلو برنامه صلح آمیز هسته ای نداشت تحریم های یک طرفه و تنهایی اعمال میکنه، هر دفعه میگه گزینه نظامی رو میزه امنیت رژیم اشغالگر که وجودش بر اساس جنگ، رو بر امنیت خودش ترجیح میده، هزاران نفر مردم بیگناه رو تو عراق افغانستان و ... براحتی میکشه بعد شما میای میگی این آقا راستگو منطقیه؟؟؟
    • حرف حساب IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      23 68
      جالبه ها درست میخوندی متوجه میشدی که گفته : در توافق اولیه در ژنو "هیچ‌چیز درباره حق ایران برای غنی‌سازی نیست". بعد دکتر ظریف میگه که به رسمیت شناختن حق غنی سازی رو !!! یکیشون درست نمیگن و مسلما اوباماست مگه نه ؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      25 66
      ایشون گفت وقتی ریس جمهمور بشم گوانتانامو رو تعطیل میکنم اما تعطیل نکرد ايشون گفت وقتی ریس جمهمور بشم از افغانستان بیرون میایم اما بیرون نیومد ایشون گفت وقتی ریس جمهمور بشم تحريمهاي ايران رو لغو ميكنم اما لغو نكرذ
    • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      60 4
      دقت کردین اینا خیلی بهتر از خودمون سیاست خارجی و مشی سیاست خارجی کشور مارو میشناسن؟! باراک اوباما گفت: "روشن است که حسن روحانی هم جزئی از نظام ایران است و به نظرم باید فرض کنیم که ایدئولوژی او هم خصومت با آمریکا و اسرائیل است. این حرفش خیلی جالب بود!
    • حمید IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      4 1
      سرخط رسانه های آمریکایی و اسرائیلی رو که بعد از حرفهای اوباما مرور می کردم اغلب تتیر زده بود: حمایت اوباما از برنامه هسته ای ایران... تو ایران هم باید منتظر بشینیم ببینیم امثال کیهان و رسالت و ... چه ساز مخالفی باز کوک می کنند.
    • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      4 0
      بی نام: اونم مثل روحانی گیر آدمها ی مغز خشک و نفهم افتاده که تنها راه حل را جنگ و مرگ میدونن. البته نه برای خودشون و فک رو فامیلشون. بلکه برای مردم و سربازان بدبخت
    • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      1 0
      نه.یک متن است که هرکسی می تواند درباره آن نظر خودش را بگوید. از آنجا که در متن عینا نیامده که ایران حق غنی سازی دارد اوباما می گوید چنین چیزی در متن نیست درست هم می گوید.از آنجا که آنها غنی سازی 3.5 درصدی ایران را پذیرفتند و فقط خواستند ایران 20 درصد غنی سازی نکند حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شده است.پس ظریف درست می گوید.حالا شما کدام دیدگاه رو می پذیرید آنچه اوباما می گوید یا آنچه ظریف می گوید؟
    • بي نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      0 0
      من از دكتر روحاني انتظار دارم مثل آقاي اوباما صحبت كنند همه ميدونيم كه هردشون حقوق خوندند ولي در كشورهاي مختلف حكومت مي كنند اما حق و حقوق يك انسان هيچ ربطي به اينكه كجا و چه رنگي هستي نداره انسان انسان است اين را هم دين گفته هم علم .هر دو انسانهاي بزرگي هستند .من اميدوارم دكتر روحاني و آقاي اوباما در مراسم ماندلا ( آزاده ) يه روز تاريخي رو خلق كنند.
    • پاسخ به حرف حساب IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      0 1
      اوباما دروغ نمیگه چون حق غنی سازی یعنی اجازه غنی سازی در هر سطحی حالا 3.5درصد باشه یا 90درصد و مطمئنا اونا حق این کار رو در هیچ توافقنامه ای به ایران نمیدن .اما امکان غنی سازی مثلا زیر 5درصد رو قبول می کنن و در توافقنامه اولیه ژنو هم در مورد تبدیل اورانیوم غنی شده 20 درصد به سوخت و اورانیوم غنی شده زیر 5 درصد توافق شده پس نه اقای اوباما دروغ گفته نه آقای ظریف فقط در مورد غنی سازی باید گفته شه اونا حق غنی سازی رو تا یه درصدخاص پذیرفته اند نه بالاتر از اون
    • مسعود IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      9 36
      حتی اصلاح طلبان هم تسلیم ما نمی شوند دو تفسیر میشه کرد: 1. همیشه تسلیم می شدند این دفعه نمیشن!! 2. یعنی حتی پیاده نظام ما در اون کشور(ایران) هم تسلیم نمیشن! خبرانلاین محترم میتونه مث همیشه منتشر نکنه هرچند ما که چیزی نگفتیم
  • بی نام GB ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    291 4
    " باید راهی جلوی پای ایران گذاشته شود که هم "کرامت" آنان حفظ شود و هم "اهداف ما را هم برآورده کند"." به ابن میگن آدم چیز فهم
  • احسان IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    با حضور سید محمد خاتمی در مراسمخاکسپاری ماندلا به همه جهانیان خواهیم گفت: خواستار تغییرهستیم زنده باد روحانی
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    4 1
    چی شد ترسیدید تیتر رو عوض کردید؟ دولت آزاد اندیشان که ترس نداره
  • بهمن مرادی A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    4 7
    آمریکا قبل از هر چیز درمانده تر است زیرا نه مسئولین ونه مردم شرافتمند ایران زیر بار تهدید وفشار نخواهد رفت وبا اقتدار وعزت به سربلندی نظام مقدس پایبند خواهند بود
  • عشقم دايي IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 3
    دوستان بيائين خودموني بحرفيم اگه دولت احمدي نژاد اورانيوم غني شده 20 درصد رو انجام نميدادن آيا دولت روحاني ميتونست سران كشور هاي اروپايي و آمريكايي رو بر سر ميز مذاكرات بياره بيائين منم منم رو بزاريم كنار و اجازه تصميم گيري هايمون رو بجاي احساس به عقل بدهيم وسلام درود خدا رو بفرستيم به احمدي نژاد و امثالشان ، بگو خب
  • يك نفر از مردم GB ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    4 1
    خب البته نبايد انتظار داشت اونا همه خواسته هاي ما رو برآورده كنن . اگه همه دلارها رو بدن و بتونيم تو اين 6 ماه نفت رو راحت بفروشيم و پولش رو بگيريم خداي نكرده ممكنه فيلمون هوس هندوستان كنه و تو همين 6 ماهه آماده بشيم براي 5 سال حركات مشكوك ديگه و تحمل تحريمهاي جديد. البته ما هم داريم شنهاي ته كشتي رو خيلي حساب شده ميريزم تو دريا.پافشاريمون روي برخي از مسائل فقط به منزله شن ته كشتيه مثل فردو يا آب اراك . غني سازي در بندي كه گفته غني سازي در سطح 20% نداشته باشيم تاييد شده و حرفها گاهي اوقات مصارف داخلي داره . ولي خداييش اوباما بهتر از دوستان تندروي داخلي ما صحبت كرده (فكر نكنيد كيهان رو ميگم!!)
  • کوچک IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    25 90
    واقعیت اینست که رئیس جمهور آمریکا متکی به صهیونیسم است و از خود چیزی ندارد
    • آرمان A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      0 1
      جالبه کشور 340میلیون نفره متکی به اراضی 8 میلیون نفره اسرائیله! اینم از روشنفکران جامعه ما!
    • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      8 5
      دوست عزیز حداقل درباره اوباما صدق نمیکند.و او سیاست های اسرائیل را پیروی نمیکند ودارد کاری میکند که اسرائیل سیاست های او را دنبال کند. و به ناله ها و فریادهای نتانیاهوتوجهی نمیکند.ولی باید توجه داشت او هم در کشور خود همچون ما با تندروهای بی منطق دست و پنجه نرم میکند.با خود سرها مبارزه میکند که از پشت و از پشت پرده خنجر میزنند.پس مجبور است با سیاست قدم بردارد.تا چوب لای چرخ او نکنند و بتواند مذاکرات با ایران را به نتیجه برساند.یادمان باشد که به نتیجه رسیدن مذاکرات یعنی شکست کامل اسرائیل.چون دیگر نمیتواند پشت ایران اتمی و ایران هراسی کارهای کثیفش را پنهان و ماست مالی کند.و دوباره تمام نور افکن ها بر روی او و اقدامات او روشن میشود.
  • مشهدی IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    37 5
    گفته های آقای اوباما تقریبا مطلوبه ولی باید در نظر داشته باشیم که اگر این دور مذاکرات هم شکست بخوره یعنی غرب حتی در مقابل دولتی معتدل و دیپلماسی منطقی آقای ظریف سنگ اندازی کرده!!! و این یعنی ایستادن در مقابل مردم ایران که میخوان تو دنیا سربلند باشن.
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    57 3
    اعتدال گری آقای روحانی نظر اونها رو مثبت کرده نسبت به ایران.پس مواظب شعارهامون باشیم.
    • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      6 27
      چرا بیخود ربطش میدی به دکتر روحانی ها ؟؟؟ خود اوباما گفته بخاطر مقاومت مردمه بخون باز "این تصور که ایران، با وجود همه آن‌چه درباره تاریخش می‌دانیم، صرفا با تحریم‌های بیشتر و تهدید نظامی نگران‌تر می‌شود و نهایتا می‌گوید ما تسلیم شدیم، به نظرم با درکی که ما از مردم ایران و حکومت ایران داریم، درست نیست."
    • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      5 24
      به نظرم گرگهاي بارون ديده را نمي‌شناسي
    • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      0 0
      دوست عزیز گویا زمان زیادی را شما با گرگ ها سپری کردن که دیگری نمیشناسد و شما میشناسید
  • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    61 8
    این آدم (اوباما)حقیقتا مردیست راستگو واقعنگر و اندیشمند.
  • موسی A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    33 3
    اقا چه لزومی داره که ما تو نوشته هامون بگیم"پرزیدنت"!!!! معادل فارسی این کلمه میشه "ریئس جمهور" چرا وقتی چنین کلمه ای معادلی برای پرزیدنت هست باز هم از این واژه استفاده می کنیم. شاید هنوز هم یه خورده زود باشه که فکری برای زبان شیرین فارسی کنیم!!!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    1 0
    امیدوارم این دو حقوق دان ایران و امریکا رو از چنگال افراطیون دوطرف خارج کنند
  • افشین IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    1 1
    احمدی بای بای
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    دوستانیکه در مورد اوباما عبارات لطیف را به کار میبرند از این پس بسیار بسیار رکیک تر به ایشان راغب خواهند شد . اوباما بین ایران و اسراییل باید یکی را انتخاب کند و با این بازی الفاظ اوضاع را تست میکند که چطور کجا و چگونه برنامه هایش را پیش ببرد تا ترسش از اقدامات بعدی که انجام خواهد داد بریزد . خدا را شکر که متولیان سیاست خارجی کشور کاملا متوجه رفتارهای شیطان بزرگ هستند و فریب نخواهند خورد. ما باید از آقای روحانی ممنون باشیم که با هوشمندی قابل تحسینش اوباما را به انجام این تست های عوام فریبانه انداخته است .
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    7 1
    هرد و طرف(چه ایران و چه آمریکا) می دونند بهترین زمان برای توافق همین زمانه که افراد معتدل روی کارندو اگر این زمان از دست بره و کسایی روی کار بیایند از هر دو طرف که ادعای مدیریت جهانی داشته باشند کارشون به جنگ و خشونت کشیده خواهد شد.
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    8 18
    کلا مشخصه امریکا نمخواد به توافق پایبند باشه در اخر هم ماییم که بازی رو باختیم به لطف تدبیر
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    آقای اوباما بر خلاف اکثر امریکایی ها دید واقع نگرانه ای درباره ایران داره این جمله که "این تصور که ایران، با وجود همه آن‌چه درباره تاریخش می‌دانیم، صرفا با تحریم‌های بیشتر و تهدید نظامی نگران‌تر می‌شود و نهایتا می‌گوید ما تسلیم شدیم، به نظرم با درکی که ما از مردم ایران و حکومت ایران داریم، درست نیست." نشوندهنده خیلی چیز هاست و با مقایسه همین حرف با حرف های مثلا جرج بوش پسر درباره ایران که هرگز در ذهنش تحلیلی مبنی بر تفاوت های بنیادی ایران با کره و لیبی وجود نداشت میتونه این امید رو ایجاد کنه که بالاخره در امریکا داره دید درست (و نه الزاما مثبت) درباره ایران شکل میگیره به هر حال ایران تقریبا تنها تمدن کهنی هست که هر چند مرزهاش کوچک شده اما نابود نشده و هر چند تغیبیر کرده اما استحاله کامل نشده
  • لیلا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 9
    اوباما تلویحا میگه که ما قرار نیست به توافق با ایران پایبند باشیم ایمان دارم که امریکا امکان نداره به توافق عمل کنه و امکان نداره تحریم های مهم رو برداره نه این تحریم های الکی که ظریف گرفت اخه به چه دلیل و استنباطی امریکا تحریم نفت و بانک رو برمیداره در صورتی که ما دیگه چیزی نداریم که اونها بخوان بگیرن
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    تحریم ها باعث شد روحانی به سر کار اید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خیلی خیلی جالب بود