تسنیم نوشت:

عربستان سعودی مفتی‌های این کشور را از هرگونه پرداختن به اوضاع دیگر کشورهای منطقه و همچنین موضوع «جهاد در سوریه» در خطبه‌های نماز جمعه منع کرد.
به گزارش روزنامه الوطن، وزارت امور اسلامی و اوقاف و دعوت و ارشاد عربستان سعودی در اطلاعیه‌ای به عموم مفتی‌های این کشور دستور داد، از هرگونه پرداختن به اوضاع دیگر کشورهای منطقه و همچنین موضوع «جهاد در سوریه» خودداری کنند.

این وزارتخانه سعودی دلیل این امر را جلوگیری از ریختن بیش از پیش خون‌ها در کشورهای منطقه و همچنین وجود اختلاف دیدگاه و عدم وحدت رویه در عربستان در خصوص قضیه جهاد دانست.

در این ارتباط روزنامه الوطن به نقل از یک مقام مسئول ارشد سعودی در وزارت امور اسلامی و اوقاف و دعوت و ارشاد عربستان نقل کرد که این وزارتخانه 15 هزار مفتی و سخنران را مورد خطاب قرار داد و از آنها خواست به مقابله با انحراف فکری حاکم بر جامعه سعودی که خواهان ترویج و اشاعه افراط گرایی و خشونت و اکاذیب مقابله کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ای جی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    33 3
    عربستان فهمیده با این اعمال جایگاه خودشو در بین مسلمانان واقعی از دست داده است و سعی در بهبود وجه خود دارد
    • رضا MY ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      14 1
      نه بابا فهمیدند که روسها بلاخره سر سوریه با آمریکایی ها به توافق رسیدن و بازی را آمریکاییها واگذار کردند .
    • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      10 1
      نه بابا فهمیدند که روسها بلاخره سر سوریه با آمریکایی ها به توافق رسیدن و بازی را آمریکاییها واگذار کردند . ----------- اینکه از صلابت ایران و روسیه در مخالفت اصولی با تروریست ها و جلوگیری از جنگ افروزی دوباره امریکا در منطقه ناراحتید بجای خود ولی تمام جهان دیدند که این امریکا بود که در این جریان مجبور به کوتاه اومدن شد چون روسیه به طور اشکار بهشون اعلام کرده بود که هر پرنده ای که بر ضد مردم سوریه در اسمان به پرواز دربیاد رو میزنه.به نظرت حالا کی کم اورد؟!! امیدوارم همانطور که نظر دوستداران امریکا چاپ میشه نظر مخالفان زورگویی امریکا هم چاپ بشه تا دو اندیشه ی مخالف در کنار هم قرار بگیرند تا حقیقت اشکار بشه.
  • ك A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    32 5
    عملكرد عقلاني ايران اين نتيجه را در كشور هاي منطقه دارد
  • مهدی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 5
    مقاومت ، مقاومت و تنها مقاومت رمز عقب نشینی عربستان شد !!