وزیر دفاع آمریکا معتقد است توافق هسته​ای با ایران باعث کمرنگ شدن حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس نمی​شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا که در کنفرانس امنیتی در منامه پایتخت بحرین سخنرانی می​کرد قول داد که با وجود قرداد هسته​ای ماه نوامبر با ایران 35000 نیروی نظامی آمریکایی در خیلج فارس باقی خواهند ماند. این نیروها شامل کشتی​ها و هواپیماهای جنگی خواهد بود.

وی همچنین گفت که توافقی که با ایران برای آنچه که "بازگشت در برنامه هسته​ای این کشور" نامیده، بسته شده است. این موضوع ریسکی بوده است که ارزش آن را داشته تا دیپلماسی غرب بد تفسیر نشود.

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: ما پیشرفته‌ترین جنگنده‌های خود را به سراسر منطقه فرستاده‌ایم، از جمله "اف ۲۲" تا اطمینان دهیم که می‌توانیم سریعا به پیشامدهای احتمالی واکنش نشان دهیم.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    17 5
    تا هر وقت دلتون می خواد بمانید. خرجتون رو که ما نمی دیم. بد به حال اونایی که باید خرج شما رو بدن.
  • علی A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    12 14
    این ناوها خطری واسه ما ندارن ، چون جرأت کوچکترین اقدام علیه ایران رو ندارن
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    10 10
    در اوج تنش و عدم تفاهم 8 ساله روابط ایران با کشورهای منطقه ناوها و هواپیماهای آمریکا خاک میخوردند حالا که دوره تنش زدایی فرا رسیده بگذارید تجهیزاتتان در هوای شرجی بحرین زنگ بزند.
  • محسن A1 ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    2 1
    جنگ نزدیکه علا رقم همه این خوش بینی ها و توافقات گل و پروانه در فضای بین الملل این ناو ها هم اینقدر بی استفاده نخواهند بود هم میزنن هم میخورن بد هم میخورن بلآخره ما هم یه سیبلب میخواییم...منفی بدید خوش خیال ها منفی بدید تا دلتون میخواد ولی خودتون هم ته دلتون میدونید اینا هیچ ارزشی نه واسه ما نه واسه فرهنگ ما و نه واسه عقیده ما قائل نیستن وتا پوستینی کاملا نمایشی از ارزشهای ما باقی نمونه دست بردار نیستن هر چند همین چیزی هم که الآن داریم چیز زیادی از اسلام نیست ولی اصلا و ابدا به همین هم رازی نمیشن
  • بی نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 0
    اگه جنگ شد ناو که سهله کل کشورتون رو اتیش میزنیم