تسنیم نوشت:

ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور فردا یک‌‌شنبه 17 آذر برای ارائه لایحه بودجه 93 در صحن علنی پارلمان حضور می‌یابد، افزود: قرار است رئیس جمهور فردا در صحن علنی مجلس، ضمن ارائه لایحه بودجه سال آینده کشور، گزارش عملکرد یک ساله برنامه پنجم توسعه را نیز به نمایندگان ارائه کرده و آن را قرائت کند.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه تأکید کرد: رئیس جمهور می‌تواند حدود 45 دقیقه تا یک ساعت هم در مورد گزارش عملکرد برنامه پنجم توسعه و هم لایحه بودجه توضیحاتی را در صحن علنی مجلس به نمایندگان ارائه دهد.

صادقی به جزئیات روند بررسی لایحه بودجه 93 در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی پارلمان اشاره کرد و گفت: روال بررسی لایحه بودجه سالانه کشور براساس آیین‌نامه داخلی مجلس به این صورت است که رئیس جمهور لایحه بودجه را همراه گزارش عملکرد سالانه دولت در اجرای اهداف برنامه پنجم توسعه به نمایندگان به صورت مکتوب ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: براساس ماده 186 آیین‌نامه داخلی مجلس، پس از چاپ گزارش لایحه بودجه 93، این گزارش در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و آن‌ها 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادات‌شان را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس، اضافه کرد: پس از ارائه پیشنهادات نمایندگان به کمیسیون‌های تخصصی در زمینه لایحه بودجه 93، کمیسیون تلفیق نیز به مدت 15 روز فرصت دارد تا پیشنهادات کمیسیون‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. البته کمیسیون تلفیق می‌تواند با نظر هیئت رئیسه از مهلت 15 روزه دیگری برای بررسی لایحه بودجه استفاده کند.

صادقی خاطر نشان کرد: با اتمام بررسی لایحه بودجه سال 93 در کمیسیون تلفیق، صحن علنی مجلس همه روزه و به جز روزهای تعطیل و بدون وقفه لایحه بودجه سال آینده را مورد بررسی قرار می‌دهد. البته کمیسیون تلفیق پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و در دو هفته آینده تشکیل می‌شود.

/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =