شاهزاده کویتی: شیعیان مومنان واقعی هستند/ دفاع فوزیه الصباح از حقانیت شیعیان

پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه نوشت:

«فوزیه الصباح» شاهزاده کویتی از خاندان حاکم آل الصباح در مقاله ای که آن را در یکی از روزنامه های معروف مصری منتشر کرد، شیعیان را مومنان واقعی معرفی نمود.

به گزارش پایگاه براثا نیوز، وی در مقاله خود خطاب به گروه های افراطی نوشت:

1- می گویید شیعیان از یهود بدتر هستند( با اشاره به سخنان و ادعاهای افراطی ها), و ادعا می کنید که آنان دشمن اول شما هستند؛ چرا این گونه است؟ مگر نمی دانید که خداوند در قرآن کریم یهودیان را دشمنی واقعی مومنان معرفی نموده است؟ و این شیعیان هستند که همیشه با یهودیان مبارزه می کردند؛ پس آن ها مومن واقعی هستند.

2- با ادعای این که شیعیان صحابه را نفرین می کنند؛ از آنان دشمن بزرگی ساخته اید؛ و یهودیانی که خداوند را لعن و نفرین می کنند را رها نمودید؛ این در حالی است که سب صحابه به مراتب شدت کمتری نسبت به سب الهی دارد. (البته این در حالی است که علمای تشیع بارها سب صحابه را انکار کرده و آن را محکوم می کنند.)

3- چرا علیه توریسم شیعیان به مصر اعتراض می کنید، اما در مقابل ورود و خروج یهودیان توریست به کشورهای اسلامی هیچ حرکتی از خود نشان نمی دهید.

4- چرا به جای هشدار دادن نسبت به خطرات گسترش تشیع در کشورهای اسلامی و یافتن راهکارهایی برای مقابله با آن، به مسایل حیاتی و مهم ملت خود از قبیل فقر، بیکاری، آموزش و بهداشت توجهی نمی کنید و راه حلی نمی یابید.

5- آیا مبارزه با مذاهب اسلامی از قبیل تشیع، نقض قانون اساسی که خود آن را تصویب کردید، نیست؟ قانونی که بر آزادی دینی و اعتقادی شهروندان دلالت می کند.

6- چرا شهروندان شیعی را تهدید می کنید؛ مگر آن ها همچون شما مسلمان نیستند؟ آیا در 90 درصد از احکام اسلامی از جمله عبادات، شهادتین، نماز، روزه، حج و سایر عبادات همسان نیستید؟

7- آیا طرح تنش های فرقه ای میان اهل تسنن یک طرح آمریکایی - صهیونیستی نیست؟ چرا خود ابزاری برای عمل کردن به چنین طرحی قرار داده اید؟

8- چرا با تنش میان اهل تسنن و شیعیان وحدت اسلامی را زیر پا می گذارید؟ آیا به نتایج این تنش زایی که اکنون در کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم فکر نمی کنید؟

وی در پایان برای بیان حقانیت شیعیان و التزام انان به وحدت اسلامی گفته است: کشورهای شیعی از جمله ایران، عراق، سوریه و لبنان که امروز با آن ها دشمن هستید، همگی بر یک کلام، یک مسیر و یک دست بودند ، مرجع دینی واحد داشتند و ایمان و عقیده ای واحد و ثابت دارند، در حالی که شما بر خلاف آنان با یکدیگر درگیر هستید و هیچ مرجع دینی نتوانست شما را گرد هم آورد، و در حالی که گروه های افراطی شبکه های ماهواره ای ویژه برای سب و لعن، نفرین و تکفیر شیعیان افتتاح می کنند، شیعیان هیچ گاه چنین شبکه هایی را راه اندازی نکردند و همیشه بر تقریب مذاهب و ادیان تاکید کردند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    245 8
    افرین بر این پرنسس کویتی . نفرت و بیزاری ازهم بلای جوامع مسلمان شده و تنها کسانی از این انشقاق سود میبرند که نه به فکر شیعیان هستند و نه به فکر اهل تسنن .
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    آفرین بلاخره یه عرب اشیه خلیج فارس عاقل هم دیدیم
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    94 5
    "(البته این در حالی است که علمای تشیع بارها سب صحابه را انکار کرده و آن را محکوم می کنند.)" کاش این را به دست اندکاران برنامه مصباح هم می گفتید.
    • مهران IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      7 1
      این شبکه بعد از اینکه نیتش معلوم شد دفتری مرکزیش در قم و اصفهان توسط عوامل رهبری از کشور اخراج شدند برای شما این سوال پیش نیامده چرا امریکا اجازه فعالیت این شبکه به نظر شیعی را میدهد انها و عوامل شبکه میخواهند بین فرقه ها نزاع ایجاد کنند همین.مرگ بر منافق
    • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      2 0
      باش فقط بگو کی گفته؟ تو کتاب های مصباحو خوندی؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    148 4
    انشاله رهبران شيعيان و اهل تسنن قبل از دير شدن به فكر چاره بيفتند...
  • آقا رضا A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    57 17
    احادیثی از پیامبر در مورد شیعه حضرت علی از پیامبر در کتب اهل تسنن نقل شده که به آقایون و خانمهای محترم توصیه می کنم قدری اینها رو مورد توجه قرار بدن. متاسفانه بر علیه شیعه خیلی تبلیغات سوء شده. حتی خیلی از آقایون خودمون که مطالعات تاریخیشون ضعیفه فکر می کنن شیعه از زمان صفویه درست شده. حال آنکه شیعه حضرت علی از زمان خود پیامبر شروع به شکل گیری کرد.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      47 11
      البته شیعه علی بودن خیلی قابلیت میخواد. ما بیشتر محب علی علیه السلام هستیم.امام حسین فرمایشی دارند که میفرمایند: بدرستی که شیعیان ما قلبشان از هرناخالصی و حیله و تزویر پاک است. اما حدیث زیر رو خدمتتون ارایه میدم تا بدونین که شیعه حضرت علی از زمان خود پیامبر شکل گرفته: قال رسول الله (ص) لعلي (ع) : أنت وشيعتك في الجنة. رسول خدا ص به علی ع فرمودند : تو وشیعیان تو در بهشت هستید.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      45 19
      منفی که میدین غصه میخورم از اینکه بدون مطالعه هستین و بدون مطالعه نظر میدین. یا علی به داد همه برس
    • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      2 13
      شیعه صفوی که مذهب مختار امروز شماست با تشیع فلسفی زمان آل بویه فرق زیادی داره و اصلا نمی شه این ها رو یک مذهب محسوب کرد، تشیع با گرفتار شدن در دام جمود فکری و مخالفت با عقلانیت و فلسفه مدنی امثال مسکویه رازی دچار انحراف شده.
    • آقا رضا A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      2 0
      در جواب بی نام سوم: باز هم خدا رو شکر که شما شیعه را زودتر از صفویان به آل بویه نسبت دادین!!! خیلیها رازی نمیشن که زودتر از صفویان تشیع هم بوده. اما عزیز برادر خود آل بویه برنامشون این بود که بعد از پش گیری خلافت از عباسیان اون رو به آل علی علیه الشلام برگردونند اما اینکار رو نکردند. درسته آل بویه دم از شیعه گری زدند اما شیعه مولا علی از همون زمان رسول الله شکل گرفته. در زمان رسول الله یه عده ای بودند که معروف بودند که اینها شیعه علی هستند. از همون زمان تیمشون داشت جور میشد. خواهش می کنم قدری مطالعاتتون رو وسعت بدین
  • محمدرضا A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    120 4
    رحمت خدا بر مسلمانان واقعی وشیعیان مولا
    • حقیقت A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      66 9
      به علی شناختم من به خدا قسم خدا را ( شهریار )
    • دکتر رضایی A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      17 5
      حضرت علی (ع) : حق را بشناس تا اهل حق را بشناسی ............ قابل توجه آقا یا خانم حقیقت
  • بی نام TR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    31 52
    اتفاقا اصلا هم اينطور نيست، خيلي از شيعه ها رياکارن و همه جا خوب و بد است، دين جايگاهش در قلب انسانهاست مثلا زن سني که در خارج حجاب ميذاره قطعا با انتخاب و ايمان خودش حالا چه درست و چه غلط، اين کارو ميکنه اما بسياري از زنان شيعه ايران از روي اجبار حجاب ميذارن، بسه شعار، بدون تعصب درج کن
    • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      39 6
      شیعه یعنی سلمان، ابوذر، عمار و مقداد، یعنی 72 تن پیرو سید الشهدا، یعنی کسایی که از هر ناخالصی بدورند. ماها محبان علی علیه السلام هستیم. اگه 4 تا شیعه بد دیدی به حساب دلسوختگان اهل بیت نذار. اما ایشالله ما هم یه روزی شیعه واقعی بشیم
    • !!! IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      2 0
      آقاي تكفيري يا وهابي متعصب از تركيه !! اينم بگو علماي سني كه مغز متفكر علوم اسلامي هستند !! چه فتواهاي عجيب و غريبي صادركرده اند!! مثل حرام بودن نشستن زن بر روي صندلي و انواع اقسام فتواهاي جهاد نكاح!! (كه توسط همين زنان سني انجام ميشود)كه صد رحمت به كاباره هاي كشور خودتون !! بقول خودتان همه جا خوب وبد هست اما بعضي جاها بدشون واقعا غوغا ميكنه! تا حالا هرتفرقه و جنگي بين امت اسلامي بوده از سوي متعصبين ظاهرا ديندار كشورهاي بوده كه خودشون رو مهد اسلام ميدونن در حاليكه بوئي از قوانين و شريعت اسلامي كه بر پايه عطوفت و مهرباني و كمك به هم نوع خود( و نه سر بريدن ، جگر آدم خوردن ، تجاوز به كودكان و قتل عام بيگناهان و همراهي با دشمنان قسم خورده اسلام و...)براه افتاده و نه شيعيان !
    • طلبه A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      0 0
      1400 سال نتونستی بشی الان می خوای بشی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    • رها A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      1 0
      اصولا هرگروهی در جامعه ایی در اقلیت قرار بگیرد بیشتر مواظب گفتار و کردار خود هست. در خصوص حجاب شما را ارجاع می دهم به کشور مسلمان ترکیه
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    45 3
    ایکاش ماهم که مدعیان شیعه ایم بجای حرف زدن، دست و دل و زبان از حرام شسته و به شیعه علوی عمل کنیم.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    4 0
    بالاخره یه انسان منصف و با شعور از بین این اعراب سنی خارجی پیدا شد.احسنت
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    16 2
    شیعه علی بودن یا بیشتر از همه پیرو الله و رسول الله بودن و اهل بیت بودن. یعنی از قران و اهل بیت پیامبر اطاعت کردن.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    21 3
    ما شیعه کسی هستیم که در روز مباهله رسول الله از میان تمام امت خویش او و همسر او و فرزندان او را انتخاب نمودند. ما شیعه کسی هستیم که بیشتر از هر صحابه ای از دستورات خداوند و پیامبر صلی الله علیه و آله و قرآن پیروی میکرد. ما شیعه کسی هستیم که در جنگ احد فرار نکرد و از رسول الله دفاع کردند. ما شیعه کسی هستیم که در لیله المبیت جای پیامبر خوابید تا جان فدای رسول الله کنه. ما شیعه کسی هستیم که در نماز زکات دادند. ما شیعه کسی هستیم که خیر البریه در قران در حق ایشان نازل شد. جانم فدای علی و اولاد علی
  • لطیف IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    15 5
    آیاتندروهای اهل سنت ازخودپرسیده اندکه چراایرانیان ازروی ارادت وعشق مکتب اهل بیت (ع)را پذیرفتنددرصورتی که همگی آنان اعراب اصیل قریشی بودند؟درضمن تغییرمذهب حکم ارتدادنداردپس ماندن در مذهب تشیع ازروی انتخاب آگاهانه است برای شیعیان جهان.
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    15 3
    آیا طرح تنش های فرقه ای میان اهل تسنن یک طرح آمریکایی - صهیونیستی نیست؟ چرا خود ابزاری برای عمل کردن به چنین طرحی قرار داده اید؟ چرا با تنش میان اهل تسنن و شیعیان وحدت اسلامی را زیر پا می گذارید؟ آیا به نتایج این تنش زایی که اکنون در کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم فکر نمی کنید؟ **** شیعه وسنی برادرن وباید برای حذف وهابیون تکفیری که اصل دین را نشانه گرفته اند وبرای نابودی رژیم نجس صهیونیستی متحد شوند.***
  • چوپان IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    23 7
    بر طبق گفته ایشون پس ما اهل تشیع با یهودی ها دشمنیم و یهودیارو دشمن میدونیم؟ خداون تو قرآن یهود رو دشمن معرفی کرده؟ یکی منو روشن کنه.... والا ما با کسی دشمن نیستیم.....
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      5 2
      گلم!! توی قران اشاره کرده که یهود بیشتر از همه با اسلام مشکل داشتن. این دشمنی به این معنی نیست تا یه یهودی ببینی فکر کنی دشمن ماست. قضاوت راجع به دیگران بستگی به اعمالشون داره
    • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      5 0
      لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ ءَامَنُواْ الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشرَْكُواْ وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُم مَّوَدَّةً لِّلَّذِينَ ءَامَنُواْ الَّذِينَ قَالُواْ إِنَّا نَصَارَى‏ ذَالِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْبَانًا وَ أَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبرِون(آیه 82 سوره مبارکه مائده) ترجمه: دشمن‏ترين مردم نسبت به كسانى كه ايمان آورده‏اند يهود و مشركان را مى‏يابى، و مهربان‏ترين كسان نسبت به آنان كه ايمان آورده‏اند كسانى را مى‏يابى كه مى‏گويند: ما نصرانى هستيم. زيرا بعضى از ايشان كشيشان و راهبان هستند و آنها سرورى نمى‏جويند
    • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      1 6
      اینا از درک من وشما خارج است
    • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      3 2
      دوست عزیز قرآن پیروان حضرت موسی رو با عنوان بنی اسراییل یاد میکنه اما دشمنان ایشون و دیگر انبیا و صلحا رو با عنوان یهود.
  • محمد IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    1 0
    درود خدا بر شما باد همه با هم متحد شویم و رو سر یهود خراب شویم
  • ali IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 2
    یهودی ها دشمن نیستند. آنها سالهاست با ما ایرانی ها زندگی کرده اند. آنکه دشمن بشریت است صهیونیست نژاد پرست است. و ضمنا اکثر کویتی ها شیعه هستند.
  • ایرانی A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 0
    اگر بزرگان اهل سنت درروز غدیر خم که خود شاهد وناظر ماجرا بودندبر دستورات خداوند وپیامبر عظیم الشا ن اسلام گردن گذاشته وبه فرامین الهی عمل میکردندوامام رئوف حضرت علی ع را بعنوان امام وجانشین وولی امر خود می پذیرفتندحال ما شاهد اینهمه اختلاف وجنگ وجدل بین مسلمانان که متاسفانه غالبا توسط اهل سنت مهندسی میشود نبودیم ...
  • رضا IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    11 4
    با افتخار ميگويم : شيعه حق است
  • بی نام US ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    7 0
    صحبت های این شاهزاده خانم قابل تقدیره اون هم در میان متعصبینی که به غیر کشتار و خون ریزی و جهاد نکاح به چیز دیگری فکر نمیکنند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 1
    ایشان اگر اشنایی بهتری با قرآن داشتند با کمک برخی از ایات قران به راحتی افراطیون را محکوم می کردند.
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    4 0
    احسنت احسنت
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    2 0
    شما آیه قرآن رو هم تایید نمی کنید. من فقط آیه 82 سوره مبارکه مائده رو نوشتم اینجا.