عباس سلیمی نمین به سایت فردا گفت:

*دراین هیچ تردیدی نیست که افرادی مثل آقای ملک زاده، رحیمی، مرتضوی و ... حلقه نزدیک آقای احمدی نژاد در دولت دهم را شکل دادند و دولت را منحرف کردند. من اینجا اصلا کاری به کابینه ندارم. یک حلقه کاملا بسته ای را حول آقای احمدی نژاد اینها تشکیل دادند که باید سئوال کرد که آیا این موضوع بدون برنامه ریزی صورت گرفت یا خیر؟ آیا این چینش ها که عمدتا هم از کانال آقای مشایی صورت گرفت اتفاقی بود؟ باید بر روی این مساله کار کرد و من معتقدم که آدم های متملق اینچنینی دور آقای احمدی نژاد جمع شدند و این مساله یک برنامه ریزی مبتنی بر مطالعه ای راجع به شخصیت آقای احمدی نژاد بود.


*دستکم در این موضوع هیچ تردیدی وجود ندارد که دولت آقای احمدی نژاد با تمامی امکاناتش در صدد ضربه زدن به اصولگرایی قرار گرفت و توانست در این جریان تجزیه ایجاد کند و جریان جبهه پایداری را شکل بدهد و در زمینه پالایش اصولگرایی اختلافات جدی در اصولگرایان ایجاد کند و به بهانه پالایش اختلافات و چنگ اندازی به چهره یکدیگر را در جریان اصولگرایی پیگیری کند. این مساله یک مطالعه جدی نیاز دارد.

*مطالعه دقیق داریم که چه اتفاقی افتاد و بازهم دراین زمینه مطالعه دقیق داریم که آقای احمدی نژاد چگونه متوهم شد، چه کسی وی را متوهم کرد و با چه برنامه ای متوهم شد. آیا آقای احمدی نژاد ظرفیت این را داشت که ما همه امکانات خودمان را متوجه ایشان بکنیم یا خیر؟ ما به یک تجربه رسیدیم که اول ظرفیت های آدم هارا ارزیابی بکنیم و بعد باری را بر روی دوششان بگذاریم. آقای احمدی نژاد نشان دادکه اصلا ظرفیت این میزان از سرمایه گذاری را به هیچ وجه نداشته است وبه محض اینکه اینقدر مورد توجه جامعه قرار گرفت، ذهینت های دیگری در او بوجود آمد.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    37 0
    خب دیگه چه مطالعه‌ای داری؟ بازم خوبه که مطالعه کردی!
  • پدرام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    32 0
    واقعا خسته نباشید! این همه هزینه به کشور تحمیل شد به خاطر عدم دقت و مطالعه به موقع شما. البته بد نیست یه مطالعه هم بکنید که چرا به صحبت افرادی که مدتها پیش از شما خطرات ناشی از رئیس جمهور شدن اقای احمدی نژاد را پیش بینی کرده بودند گوش نکردید؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    30 0
    جناب سلیمی نمین این ترفند ها کهنه شده
  • مهرداد A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    96 6
    جناب نمین شما خودتان شخصآ به این نتیجه رسیدید انهم بعد از مرگ سهراب و یا جمعی؟! مردم و عزیزان در بند همه همین نتیجه گیری جنابعالی را سال 88 فریاد میزدند و شما که از ایشان حمایت میکردید چرا در آن زمان تحقیق نکردید؟!
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    59 1
    تکلیف مردم چیست که بهای ندانم کاریهای شما و اصولگرایان را در 8 سال گذشته داده اند و معلوم نیست تا چند سال دیگر هم باید بدهند مگر مملکت جای آزمایش و خطا است؟؟؟؟؟!!!!!!!
  • ح ش IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    55 1
    آقای نمین بیش از همه شما نسبت به ایشان هنوز توهم دارید . ودر صدد ماست مالی دفاع بی چون چرای خود و دوستانتان دارید آن چه از ابتدا مشخص بود از اولین مصاحبه در شورای شهر و... ایشان ظرفیت پست ریاست جمهوری را نداشت واز کسی که لیاقت پستی را نداشته باشد بیش از این توقع نمی رود شما دیر فهمیدید و در نتیجه باید در برداشتهای خود تجدید نظر کنید لااقل مدتی طولانی کنج عزلت گزینید وخط مشی برای کسی تعیین نکنید
  • علی A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    72 4
    اولا آقای دکتر آقای احمدی نژاداز اولش هم متوهم بود نمونه اگه بخوام بیارم بی نهایته منتهی متوهمتر شماها بودید که مملکتو 8 سال دادید دست این آدم متوهم خواهشن خودتو کنار نکش کم براش سینه چاک نکردی
  • سید عبادالله دولت خواه IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    33 0
    گروه انحراف را اصولگرایان درست کردند تا دفاع غیر معقول خود را از محمود در این 8 سال توجیه کنند و همه مشکلات و اعمار غیر معقول او را به گردن گروه انحراف بیاندازند. و الا این گروه موسوم به انحراف همیشه با محمود بودند نه فقط در دو دو سال آخر اطراف او را گرفتند.
  • بی نام TR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    27 1
    آره خب ايشان خودشون پاک پاک پاک بودن و فقط اطرافيانشون متوهمشون کردن!
  • بی نام US ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    11 0
    اگر دره ای ایمان و انسانیت دارید به خاطر زندگی سختی که به ما ملت ،تحمیل کردید : بیکاری ، تورم .... واعصاب داغون ، توبه کنید واز این به بعد ، منافع ملی کشور را مقدم بر منافع جناح و باند وگروه خود بدانید و هیچوقت فکر نکنید خودتان همیشه حرف حق و درست را می زنید وبه نظر مردم نیز توجه کنید ودرمقابل انتقاد یا شنیدن سخنانی مخالف نظر خود ، رگهای گردن پرخون وتعصب ، نشان ندهید .به یاد داشته باشید کسانی که با اشتباهات خود با زندگی میلیونها آفریده ی خدا بازی می کنند ، مسلما بهشتی نیستند.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 0
    اصولگرایی با ایشان فاصله جدی نگرفت؛ چرا؟ مگر احمدی‌نژاد فقط از اواخر فروردین ۱۳۹۰ (زمان صدور حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب) به قول شما وهم گرفت که اینطور می‌گویید؟ ضمناً بعد از همین فروردین ۹۰ هم یادمان نرفته ماجرای تأمین اجتماعی، یکشنبه‌ی مجلس، قول شرف، ندادن بودجه سر وقت، سوال از رییس جمهور.............. ای بابا، بازم بگم؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    2 0
    اون موقعی که اول اول ریاست جمهوری بود و به طور عجیب و غریبی دور خودش هاله نور دیده بود (!!) و می گفت تک تک اعضای سازمان ملل در برابر هاله نور من، مات و مبهوت مونده بودند و حتی یک پلک هم نمی زدند (!!)، و این را به طور بسیار بچه گانه ای برای آیت الله جوادی آملی تعریف می کرد، متوهم نبود؟؟!! اون موقع که چند ماه اول ریاست جمهوری بود!! شما کجا بودی آقای متوهم؟!!
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    4 0
    ,و حالا باید کسانی که این بلا را متوجه شدند وگفتند در حصر باشند وعذر خواهی کنند؟؟؟؟
  • رضا A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    1 0
    مردم متوهم بودندکه بهش رای دادند