تسنیم نوشت:

در حالی که وزیر دفاع امریکا در خاورمیانه به سر می‌برد، پنتاگون فروش هزاران موشک ضدتانک به عربستان سعودی را تأیید کرده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی‌وی، آژانس همکاری امنیت دفاعی وزارت دفاع امریکا روز پنج‌شنبه (14 آذر، 5 دسامبر) به کنگره اعلام کرد که با درخواست ریاض برای خرید 14هزار موشک بی‌جی‌ام-71 تاو، نوعی موشک هدایت‌شونده ضدتانک و بیش از هزار و 700 موشک مشابه در دو قرارداد جداگانه به‌ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار موافقت کرده است.
آژانس همکاری امنیت دفاعی گفت: «این پیشنهاد فروش به سیاست خارجی و امنیت ملی امریکا از طریق بهبود شرایط امنیتی یکی از شرکای مهم که نیروی مهمی برای ثبات سیاسی در خاورمیانه است و خواهد بود، کمک می‌کند».
چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا که روز پنج‌شنبه وارد بحرین شد، بار دیگر به هم‌پیمانان واشنگتن در منطقه اطمینان داد که سیاست نظامی امریکا تغییر نخواهد کرد.
وی روز جمعه گفت که امریکا هیچ طرحی برای کاستن از شمار نیروهای خود در منطقه یا کاهش فروش اسلحه به کشورهای خلیج فارس ندارد.
وزیر دفاع امریکا گفت: «من به شرکای خود قول می‌دهم که هیچ‌کجا نخواهیم رفت».
هیگل گفت: «این منطقه خطرناک، تحریک پذیر و بی‌ثبات است. اما حضور امریکا در منطقه برای کمک به هم‌پیمانان ما و اطمینان دادن به آن‌ها، برای همکاری درباره این بی‌ثباتی بسیار خطرناک مهم است».

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پژگان IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    کل آسیا این قدر تانک نداره...این آن وقت در استاندارد های دوگانه امریکا اسمش جنگ طالبی نیست!؟