عباس اشرف واقفی

16 آذر ماه، روز دانشجو برای دانشجویان دانشگاه‌های ایران حال‌وهوای دیگری دارد. این اتفاق در دانشگاه‌هایی که بستر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دانشجویان هستند نمود بیشتری نیز دارد.
دانشجویان ایرانی که جامعه هنوز نگاه واحد و منصفانه‌ای نسبت به حضور ایشان در اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی‌شان ندارد، تلاش می‌کنند تا در روز 16 آذر، بالاترین رتبه کرامت و احترام را برای خود به ارمغان آورند. این مهم با حضور بالاترین مقام اجرایی کشور در میان دانشجویان فراهم می‌آید. گفت‌وشنود رو در رو با رئیس‌جمهور و نقد بی‌واهمه شرایط اجتماعی و فرهنگی تنها گزینه‌ای است که می‌تواند خلأ کرامت از دست رفته و جایگاه فراموش‌شده دانشجویان را پر نماید.
در سنوات گذشته که روسای محترم جمهور، میهمان دانشجویان بوده‌اند با افت‌وخیزهایی همراه بوده است. آخرین حضور جناب آقای خاتمی و اولین حضور جناب آقای احمدی‌نژاد با عنوان رئیس‌جمهور در دانشگاه با تنش و اعتراضاتی همراه بوده است. برخی از این تنش‌ها مربوط به حوزه اجرایی برنامه بوده که معمولاً با دخالت ماموران دولتی و بعضاً گروه‌های خارج از دانشگاه پدید می‌آید اما عمده اعتراضات نسبت به عملکرد یا نتیجه عملکرد رئیس‌جمهور در آن مقطع بوده است کما اینکه جناب آقای خاتمی در دوران پس از مسئولیت اجرایی با استقبال گرم و بدون اعتراض دانشجویان در روز 16 آذر روبرو شد اما سوال اینجاست که حضور رئیس دولت یازدهم در سالروز شانزدهم آذر در دانشگاه چگونه خواهد بود.
به نظر می‌رسد با توجه به اینکه مدت کوتاهی از روی کار آمدن دولت جدید گذشته است، زمان به کفایت برای نقد عملکرد یا نتیجه عملکرد رئیس دولت سپری نشده و شور و اشتیاق و امید به تغییر، فضای میزبانی دانشجویان را گرم و صمیمی خواهد ساخت. البته امیدواریم رئیس دولت در سال‌های آینده نیز برای پاسخگویی به خواسته‌های دانشجویان و قرارگیری در معرض نقد بی‌پروا و صریح آنها، مجدد میزبانی دانشجویان را پذیرا باشد.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در سال‌های 86 و 87

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    5 0
    ولی در همین مدت کوتاه هم ما رضایت داریم،یعنی صد سال همینطوری باشه یک ساعت اونی که رفته نباشه،واییییییییییییییییییییی خدا اون روز رو نیاره،از بشریت عذر میخوام