تسنیم نوشت:

دولت آفریقای جنوبی در پی درگذشت نلسون ماندلا یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«آمریکا اینفوبائه»؛ دولت جاکوب زوما، ریاست جمهوری آفریقای جنوبی از آمادگی کشور برای برگزاری یک هفته عزاداری برای درگذشت نلسون ماندلا، رهبرضد نژاد پرستانه خبر داد. مقامات این کشور اعلام کرده اند که از به منظور احترام به ماندلا اقداماتی مهم برای عزاداری او انجام خواهند داد.
این اقدامات در محل تولد او و آرامگاه ابدی وی انجام خواهد شد. طبق اظهارات مقامات این کشور پیکر وی ابتدا به مدت سه یا چهار روز به بیمارستان نظامی منتقل می شود و پس از آن به در استادیومی که برای آخرین بار در آن فوتبال بازی کرد برده خواهد شد.
سپس پیکر او به مکانی منتقل می شود تا چند روز هواداران او بتوانند برای آخرین بار با او وداع کنند. پس از آن هواپیمایی نظامی پیکر او را به روستای محل تولدش جایی که او وصیت کرده بودانتقال می دهد و در همانجا به خاک سپرده می شود.

منابع آگاه در آفریقای جنوبی امروز (جمعه) اعلام کردند که پیکر ماندلا قرار است روز جمعه و یا شنبه آینده طبق خواسته وی به شهر گونو، زادگاه و سرزمین اجدادی او برای خاکسپاری منتقل شود.
بنا براین گزارش، پیکر ماندلا همچنین قرار است در طول 3 و یا 4 روز آینده برای برگزاری مراسم تشییع جنازه دولتی به یک بیمارستان نظامی منتقل شود.
مراسم یادبود وی قرار است در ورزشگاه ژوهانسبورگ که میزبان بازی فینال جام جهانی سال 2010 بود، برگزار شود. گفته می‌شود مقامات افریقای جنوبی نیز به احتمال زیاد در این مراسم شرکت خواهند کرد.
خبرها همچنین حاکی است که دولت افریقای جنوبی یک هفته عزای عمومی اعلام کرده است و پرچم‌ها نیز به حالت نیمه افراشته در آمده است.
ماندلا از اوایل ماه ژوئن سال جاری میلادی برای چهارمین بار از دسامبر سال گذشته درپی بیماری خود در بیمارستانی در شهر پرتوریا بستری شده بود. وی در ماه دسامبر نیز نزدیک به 18 روز را در بیمارستان سپری کرده بود.

ماندلا پنجشنبه شب درپی عود کردن بیماری عفونت ریوی خود در سن 95 سالگی دار فانی را وداع گفت.
وی که در آفریقای جنوبی به "مادیبا" معروف است عموما به خاطر مبارزات طولانی خود با آپارتاید به پدر ملت شهرت یافته است. وی از سال 1994 تا 1999 اولین رئیس جمهور سیاه پوست آفریقای جنوبی بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    19 6
    حتما تا اخر هفته هم تعطیل کردن !!!
    • حسام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      8 0
      سلام. من هم اکنون ساکن شهر استلنبوش در آفریقای جنوبی هستم. این عزاداری تقریبا نمادین است. مثل ایران عزاداری نمی کنند که کار رو به مدت طولانی تعطیل کنند.فقط پرچم این کشور در همه جا نیمه افراشته شده، ولی عملا در فعالیتهای اداری و کاری تفاوتی ایجاد نشده.
  • st IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    30 14
    ایران هم عزا اعلام کند
  • سعید IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    53 5
    خدا هم ایشون هم همه آزادی خواهان رو رحمت کند .
    • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      28 7
      اونی که منفی داده بره دکتر مشکل داره شک نکن برو همین الان برو
  • سعید A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    66 2
    روحت شاد ای سمبل استقامت و شرافت
  • محمدرضا A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    17 0
    روحش شاد