۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲

واحد مرکزی خبر نوشت:


دادستانی استانبول برای 39 نفر از معترضانی که به اتهام شرکت در اعتراضات ماه ژوئن در میدان تقسیم و پارک گزی استانبول تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند ،‌ درخواست حداکثر 9 سال حبس کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ، این افراد در میان 168 نفری بودند که 16 ژوئن در میدان تقسیم بازداشت شدند. دادستانی استانبول در ادعانامه خود 39 فرد مذکور را به نقض قانون برگزاری راهپیمایی و تظاهرات ، ممانعت از انجام وظیفه ماموران دولت و وارد کردن آسیب به اموال دولتی متهم کرده است. دادستانی استانبول همچنین به علت نبود ادله کافی دستور منع تعقیب 129 نفر دیگر از بازداشت شدگان را صادر کرد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید رضا IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    2 11
    قابل توجه هم وطنان شیعه که پرچم این کشور بظاهر متمدن لاییک را روی لباس و ماشینشون با عشق حک میکنن
    • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      9 0
      خوب یعنی چه ربطی که چیییییییی اینی که گفتی؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    6 1
    چه ربطی داره آقای حمیدرضا؟ ده ها و شاید صدها هزار نفر تظاهرات کردن، 39 نفر از اونهایی که اعتراضشون به اعتشاش تبدیل شده بود ازشون شکایت شده و تازه در دادگاه هم میتونن از خودشون دفاع کنن و تازه اگر ثابت بشه که گناهکارن حداکثر 9 سال حبس میخورن، بعد از بیرون اومدن هم پرونده شون پاک میشه. 129 نفر دیگه هم به دلیل کافی نبودن مدارک، منع تعقیب کیفری شدن (که این نشون میده چه قوه قضائیه سالمی دارن) به چنین کشوری باید تبریک گفت، به مردمش به مسئولینش و حسرت زندگی اونا رو خورد. "قابل توجه" چی چی؟! شما هم یه کم با دقت همه چیزو بررسی کن شاید چیزهایی "قابل توجه" خودت هم پیدا کردی.