تسنیم نوشت:

منابع خبری از دیدار «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه با «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر قطر در دوحه و پشت درب‌های بسته خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه الجزیره، «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه روز گذشته با «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر قطر در دوحه و پشت درب‌های بسته دیدار کرد.
نخست وزیر ترکیه و امیر قطر به مدت بیش از دو ساعت به صورت غیر علنی و در پشت درب‌های بسته گفت‌وگو کردند.
اردوغان در این سفر یک روزه افزون بر دیدار با "امیر قطر با «شیخ حمد بن جاسم آل ثانی»، نخست وزیر و وزیر خارجه سابق این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
براساس این گزارش، پیش از این منابع دیپلماتیک در آنکارا عنوان کرده بودند که در دیدار نخست وزیر ترکیه با مقامات قطری، دو طرف درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه به ویژه رخ دادهای جاری در سوریه و مصر به گفت‌وگو می‌پردازند.
این منابع افزودند: دو طرف همچنین قرار است، به بحث و بررسی راه‌های گسترش روابط دو جانبه در بخش‌های انرژی، امنیتی و همکاری‌های اقتصادی و تجاری بپردازند.
نخست وزیر ترکیه را در این سفر «حاکان فیدان»، رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه موسوم به «میت» و «تانر یلدیز»، وزیر انرژی این کشور همراهی می‌کنند.
سفر نخست وزیر ترکیه به قطر در حالی صورت می‌گیرد که «احمد داود اوغلو»، وزیرامور خارجه ترکیه نیز هفته گذشته با سفر به دوحه با مقامات قطری دیدار و گفت‌وگو کرده بود.
حمایت قطری‌ها و ترک‌ها از جماعت اخوان المسلمین در مصر و چرخش سیاسی در قبال بحران سوریه موجب نزدیکی بیش از پیش دوحه و آنکارا به هم شده است.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیکار US ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    9 4
    «دیدار اردوغان و امیر قطر پشت درب‌های بسته» پ ن پ درها رو باز بزارن که هر ننه قمری از اونج رد شد یه چیزی بگه
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 6
    ننگ بر تروریسم و حامیاش
  • شاکی از دولت های تروریست A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 2
    کار عربستان و قطر وترکیه است از حمامیان اصلی جنایتکاران جبهه انصره و القاعده در سوریه است انسان بی گناه و مظلوم مورد تجاوز به آل خلیفه رجب طیب اردوغان دوست همیشگی اسرائیل! ترکیه تحت نام گروه های امدادی سلاح و مهمات در اختیار تروریست ها درسوریه قرار می دهد