کیهان در یادداشت روز خود نوشت:

چند شب قبل، همان شبی که قرار بود رئیس‌جمهور محترم گزارشی از یکصد روز فعالیت دولت ارائه کند، سخنانی مطرح شد که واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت، اینکه در آن انشاء چه خوانده شد و گزارش عملکرد کدام دولت ارائه شد، موضوع این مقال نیست. اما همان شب در حوزه فرهنگ نظریاتی ارائه شد که بی‌اختیار یادآور ادبیات کسانی بود که در دوره اصلاحات با فراغ بال و آسودگی کامل، تیشه به ریشه فرهنگ و هویت دینی و اخلاقی جامعه می‌زدند و به نظر می‌رسد همان افراد و وابستگان آنها، امروز آن نظریات را در قالب مشاوره و همراهی، از زبان رئیس‌جمهور محترم بیان می‌کنند!...

البته آفت تئوری پردازی و اظهار نظر در همه امور در سال‌های گذشته هم گریبان برخی مقامات اجرایی را گرفته و باعث شده بود که عده‌ای به جای پرداختن به وظیفه اصلی خود یعنی اجرای قانون، به دنبال تئوری‌پردازی‌های عجیب و غریب بروند که سوگمندانه باید گفت اغلب این نظریات حرف «دیگران» بود که از زبان مقامات رسمی کشور بیان می‌شد! همین نظریه و موارد مشابه قبلی آن - که برخلاف نصوص صریح دینی و نظریات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است - در مقاطعی آثار زیانباری را در پی داشته و واکنش‌هایی را برانگیخته است. چند سال قبل و در دوره اصلاحات، سیاستمداری که بر کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کشور تکیه زده بود و امروزه به دامان انگلیس پناه برده است، قائل به روشی شبیه سخنان همین روزها در حوزه فرهنگ و اندیشه بود و برای اجرای نظریاتش تلاش می‌کرد! در واکنش به این تفکر، رهبر معظم انقلاب اینچنین فرمودند: «...بی‌مبالاتی جایز نیست. من به آقایان مسئولان مسائل فرهنگی هم دائماً این نکته را گفته‌ام و باز هم می‌گویم که ما بایستی بدانیم یک دولت، همچنان که نسبت به بسیاری از امور مردم مسئول است مسئول وضع معیشتشان، وضع اقتصادشان، وضع سیاستشان، وضع فرهنگشان، وضع تحصیلاتشان، وضع بهداشتشان؛ مسئول وضع ذهنشان هم هست. یعنی اگر دیدیم که فرضاً در جامعه ما کتابی هست که هنرش فقط این است که احساسات جنسی را در جوانان تحریک کند، این مضر است. این را نمی شود به عنوان این‌که یک فرآورده فرهنگی است، آزاد بگذاریم که هر که خواست، تولید و عرضه کند؛ نه، این بحث خواست نیست؛ مثل مواد مخدر است. مواد مخدر هم خیلی طالب دارد. خیلی ها هستند که اگر شما مواد مخدر را به آنها دادید، استقبال می‌کنند و مصرف می‌کنند؛ اما بعد که معتاد شدند، شما را لعنت می‌کنند...
متأسفانه در اثر غفلت از اجرای قانون و عدم پایبندی عملی به موازین اسلام در سالهای گذشته و با سیاست مذموم و غیر دینی «راضی نگه داشتن همه» شاهد آنیم که آثار ویرانگر و مخربی به اسم هنر و فرهنگ روانه اجتماع شده و امروز بجای آنکه بر اجرای قانون و پایمردی بر سوگندی که برای پاسداری از آرمانها و ارزش‌های انقلاب خورده شده تأکید شود، از رفع چتر امنیتی حوزه فرهنگ سخن گفته می‌شود؟! فراموش نکنیم که انتخابات چند ماه قبل تمام شده است!

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاظم A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    آقایون این آثار فرهنگی نیستند که ذهن مردم را مسموم می کنند و بی دین بلکه عملکرد دولتمردان است که مردم را نسبت به همه چیز از جمله دین بدبین میکنه. شما نگاه کنید بعد از انتخابات 88 چقدر مردم افسرده شدند و از دین بری شدند. به قول حجه الاسلام نقویان ضربه ای که انتخابات 88 به دین زد هزار تا تهاجم فرهنگی هم نمی تونست انجام بده.
    • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      خب تو ضعیف الایمان هستی و به خاطر انتخابات و قدرت گرفتن یه نفر دیگه دینت رو از دست میدی به ما چه؟
    • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      3 2
      تو که ادعا میکنی دینت قویتر از دیگرانه. خودتو گول میزنی . شما فقط تظاهر میکنی
    • محمد IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      1 2
      پس شما آقا کاظم هم خیلی ضعیف ایمانی که با یک نوشته و چند خط متزلزل میشه و دست و پاتو گم می کنی به ابتذال و ... کشیدخ می شی دینت رو قوی کن دهن مردم رو نبند.
    • حميد A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      1 0
      آقاي بي نام اون ضعيف الايمان نيست بلكه آنان كه به قدرت رسيدند ضعيف بودند
    • امیر A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      1 0
      شما که قوی الایمانی چرا با این آثار فرهنگی ذهنت مسموم میشه؟
    • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      1 0
      کیهان هم مسخرشو دراورده...کیهان هنوز نفهمیدی خیلی تنهایی؟
    • ایمان A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      1 0
      دوست من صحبت شما چه ربطی به دین داره؟ بخشی از فعالیت های دولت به فعالیت های قرانی و دینی ارتباط داره و مطمئن ام شما به هیچ عنوان اصلا دنبال نمیکنید این چیز ها رو. بعدشم چه کسی گفته به دین بدبین شدند؟ مراسم های شب های احیا و تاسوعا و عاشورا رو شرکت کردید؟ مراسم اعتکاف چطور؟ ساده تر بگم نمازهای جمعه رو چطور؟؟ حتی اگه تصاویرش رو هم دیده باشید(مهم نیست از تلویزیون ایران یا ماه.واره) متوجه خیلی از چیز ها میشید، کمی ساده تر میگم اگه سنتون کمی بیشتر بود(البته نمیدونم) متوجه میشدید که اگه قرار بود مسائل سیاسی و شرایط بد اقتصادی باعث بشه به دین بدبین بشن(نمیگم تاثیر نداره) دوران 8 ساله جنگ و دوران بازسازی ویرانی ها بعدش ناامید میشدند. البته بخشی از صحبتتون رو قبول دارم کمی بی اخلاقی رواج پیدا کرد.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      0 1
      "...آقایون این آثار فرهنگی نیستند که ذهن مردم را مسموم می کنند و بی دین..." عجب پس شما با دیدن آثار مثلا فرهنگی نامناسب غربی که پر از .... و .... ایمانتان قوی تر میشه؟؟ اونم شمایی که خودتون عرض کردید با یه اتفاق سیاسی از دین زده شدید!!!!
    • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      1 0
      بعضی ها بحران زا هستند و برخی ها بحران زی، دولت همینطوری ادامه بده همه اینا تلف میشن خب!
  • بی نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 1
    مثلا فكر مى كنند جلوى مواد مخدر راگرفته اند كه چنين تشبيهاتى مى كنند؟!!
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    3 2
    شریعتمداری خجالت بکش
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    3 2
    کیهان تل گردن رفته تو باتلاق. یکم دیگه دست و پا میزنه و خاموش میشه
  • علی IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    2 2
    چرا مسئولین خبر انلاین فقط روزنامه کیهان را روزنامه می دانند را(شاید درست) نفهمیدم !! دهها خبر و نوشته در روزنامه های دیگر وجود دارد که ذهن را آشفته نمی کند ولی این روزنامه ..... خبرآنلاین این نوشته را هم ننویس .
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    5 2
    درسته انتخابات چند ماه قبل تمام شده.... ولي كيهان همچنان داره ميسوزه !!!!
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    6 2
    جواب به بي نام ... همين شما قوي الايمانها !!! هاله نوري ها !!! و متوهم ها !!!! هستيد كه دين وايمان را ريشه كن ميكنيد !!! آن كس كه نداند و نداند كه نداند / درجهل مركب ابدالدهر بماند
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    3 2
    آقای برادر کیهان دوران تزویر و دروغ شما و دولتی که نون خوبی تو کاسه امثال واسه اهدافش میگذاشت تموم شد رفت . سرتو از زیر برف بیار بیرون و خودتو گول نزن . دیگه نمیتونید سر مردمو با این اراجیف گول بمالید. تنها کاری که از دستتون بر میاد و حتما هم انجام میدهد اینکه این 4 سال رو در کمین بشینید و منتظر یه آتو یا نتیجه بد از تصمیمات دولت جدید باشید و آرزوی روزهای بدتر واسه مردم بکنید . و اونوقت یه جنگولک بازی جدیدی رو علم کنید و سالها ازش نون در بیارید !!!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    3 2
    انتخابات بله! اما آمار و واقعیت در خصوص میزان گرانی و بدبختی مردم و صداقت افراد در تاریخ ثبت میشود و آیندگان قضاوت میکنند!
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    برو خدا روزیتُ جای دیگه بده برادر حسین.تا دیروز خودتو برای توافق هسته ای به در و دیوار میزدی حالا که به نتیجه دلخواهت نرسیدی میخوای از یه سوراخ دیگه به دولت ضربه بزنی.راستی یه سوال دارم .تو چرا خوب نمیشی و همیشه مخالفی؟
  • جواد A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    پس طبق گفته کیهان نتیجه می گیریم که نامزدهای انتخابات باید در زمان تبلیغات یک سری وعده های پوچ و توخالی بدهند و بعد از انتخاب شدن هم آنها را فراموش کنند!!! نخیر، آقای روحانی همون طور که خودش گفت، یک حقوق دان واقعیه و وعده هاش رو به مردم فراموش نمی کنه.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    این چی میخواد از جون مردم
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 1
    کیهان ، اونی که هنوز در فکر انتخابات و تخریب است شمایی، با رای انگشت شمار جلیلی...یکم از تاریخ درس بگیر
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    نمیدونم مامسلمونا کی میخواهیم دست ازسرفرهنگ زشت تهمت زدن برداریم
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 1
    اشکال فرهنگی کیهان !!!! جوک بامزه ای بود مرسی!
  • کاتب IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    3 0
    ,وای از دست این کیهان عزیز دل برادر تو واقعا ایرانی هستی چرا به جای همدلی وا یجاد فضای ذهنی روشن دنبال ایجاد تفرقه ای چرارباور نمیکنی مردم دارای فکر وشعور هستند و این حرفها روی اراده انان تاثیری ندارد مردم وجود دولت اعتدال را اراده کردند ما هم باید احترام بگذاریم
  • محمد A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 1
    خوشم میاد که این گزارش 100 روزه شد مثل "آب در خوابگه مورچگان"!
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 2
    گزارش رییس جمهور بدجور زد تو برجک افراطیون. ول بکن ماجرا نیستن. اینا همونهایین که سیاه نماییهای دکتر جونشون رو رفتار ابوذر وار میدونستن!!!!
  • امید US ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    2 1
    فحاشی ها وتهمتهای مدیر مسول کیهان اشکال فرهنگی ایجاد نمیکند ؟واقعا در مورد حافظه مردم چه فکر میکنید؟
  • سمندر IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 1
    انتخابات 88 هم تمام شد چرا همش فتنه فتنه میکنی؟؟
  • بیدلیل IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    صفحه اول خبر آنلاین امروز: کیهان: فعالان ستاد عارف از یاران خاتمی رو دست خوردند اشکال فرهنگی کیهان به مصاحبه تلویزیونی روحانی/ انتخابات چند ماه قبل تمام شده است! کیهان:توافق ژنو ظاهرا توافق است اما در باطن،بیان رمزآلود یک روند است/این بیانیه آتش بس موقت هم نیست شاید هم اشتباهی من به صفحه اول روزنامه کیهان آمده ام و خودم خبر ندارم!!!!
  • amir hossein A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    از کوتاه فکران کیهان بعید نیست که متوجه نباشند که صحیح است که انتخابات تمام شده اما در این مدت کوتاه در یک گزارش فقط می توان از انتقال از نقطه آ به ب سخن گفت و امری بدیهی است که در 100 روز فقط رفع نواقص قبل با ذکر وضعیت قبل قابل بیان است و بدون ذکر حالت قبل چگونه حرکت 100 روزه قابل بیان خواهد بود؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    2 0
    مگه شما انتخابات ٨٨ و فراموش كرديد؟؟!!! هركي رفت واسه وزارت گفتيد تو فتنه ٨٨ دست داشته و هزارتا مطلب نوشتيد!!!! خدارو شكر كه شما خدا نيستيد وگرنه تكليف همه يه سره بود!!!! واقعاً شريعتمداري به پشتوانه چه كسي اينهمه تاخت و تاز ميكنه؟؟؟!!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    آقاي كيهان چطور هنوز از انتخابات 88 دائم حرف ميزني و مقاله مينويسي و انواع واقسام توهينها را ميكني حالا انتخابات آقاي روحاني تمام شده انگار مرگ خوبه براي همسايه نه براي خود ..... چقدر خوب بود كه انسانها قبل از اينكه نطق بفرمايند آن لقمه ها را در دهان بجوند بعد ارائه نمايند
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    اگر کیهان اشکال نگیرد باید شک کرد
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    خدایی چند بار نشستی فیلم گزارش 100 روزه رو نگاه کردی تا یک چیزی توش در بیاری بسه دیگه اگه کلا چاپ نشی کیهان هیچ کس پیگیر چاپ نشدنت نمیشه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    کیهان و فرهنگ؟!
  • مسلم IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    2 0
    انتخابات زیادی در راه است جناب شریعتمدار ی . پاسخ بیشتر را در آینده مردم به شما خواهند داد .
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    تنها اشتباه دکتر این بود که کلا اجازه داد مجری حضور داشته باشه باید در دفتر خودش این گزارش ضبط میکرد و میداد سیما پخش کنه....با این کارش فقط عده ای فرصت طلب و بددل رو پرتوقع و پرروتر از پیش کرد اینا نمیخوان بفهمن این عمل رئیس جمهور محترم خودجوش و دلخواهه اینا نمیخوان بفهمن این گزارشات اصلا جز وظایف رئیس جمهور نیست داره لطف میکنه کار اضافی انجام میده و در مدت های خیلی کوتاه مردم رو از وضعیت کشور آگاه میکنه دیگه نباید به خودمون اجازه بدیم ازش ایراد بگیریم باید اینجوری گزارش میدادی یا نباید اینجوری میگفتی!!!!فقط امیدوارم مردم عادی هم پرتوقع نشوند با دیدن سیاه نمایی های این مطبوعات! خبرآنلایــــــــــن توروخدا نمایش بده
  • ميلاد IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    آقاي شريعتمداري تا چند ماه پيش ادعا ميكرد كه شريعتمداري متعلق به حزب روحانيت مبارز است و هيچگونه تعلقي به اصلاح طلبان ندارد، حالا امروز چي شده كه برادر حسين به صف مخالفت با دكتر روحاني پيوسته. اين رفتار دوگانه مدير مسئول كيهان رو چگونه بايد تفسير كرد
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    کیهان (نماینده اکثریت جامعه) : فراموش نکنیم که انتخابات چند ماه قبل تمام شده است ! اقلیت جامعه : شما چرا انتخابات 88 رو فراموش نمی کنید ؟
  • میثم EU ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    جالبه که آخرش میگه انتخابات تموم شده، یعنی خودش هم میدونه که بیشتر مردم طرفدار این نظریات فرهنگیشون نیستند!
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ما برای همین تغییرات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی به روحانی رای دادیم. خودتان می دانید که نسل جوان هیچ اعتمادی به شماها ندارند. قطعا اگر امیدشان از روحانی هم قطع شود روی به سمت کسانی خارج از کشور خواهند آورد.
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    چیهان
  • بی نام US ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 1
    یکی نیست بگه پس چرا خودتون تا 4 سال بعد از دولت خاتمی ول کن نبودبن و از هر فرصتی برای تخریب شخصیت اصلاحات استفاده می کردید؟!
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    2 1
    از شریعتمداری خیلی خوشم میاد استاد قلمه دیگه
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 1
    خاک بر سر اونی که دینش با عوض شدن یک رییس جمهور عوض بشه یا به دین بد بین بشه
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 1
    تیشه به ریشه فرهنگ و هویت دینی و اخلاقی جامعه می‌زدند! تیشه رو دیدی بلدوزری که به ریشه همه چی 8 سال بعدش زدند رو ندیدی!؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 1
    متاسفانه تعدادی از 24خرداد به بعد دچار سوزش کیهانی شده اند که تا کنون درمانی هم برای ان نیافته اند.
  • amir A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    57 11
    نمیدونم این کیهان چی میخواد
    • مرتضی A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      1 0
      یکی به این کیهان بگه یعنی هنوز انتخابات88تموم نشده که ولش نمیکنید؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 1
    مورچه خودش چیه که کله پاچش چه باشه...در این دوره و زمانه اصلا فرهنگ مرهنگ معنی نداره...
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    21 3
    این روزنامه های زنجیره ای که پولشون رو معلوم نیست ازکجا میارن از ما چی میخوان .
  • فرزند A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 1
    روزنامه کیهان ارزش نگاه کردن را ندارد چه برسد به ورق زدنش
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 1
    به نظر من کیهان وتندروها در جامعه ایران نماینده بی چون و چرا اسرائیل می باشند که با پول بیت المال به نفع اسرائیل کار می کنند.
  • محمد IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 1
    چقدر جالب نوشته.واقعاَ من كه لذت بردم.پس حسين شريعتمداري حسين شريعتمداري كه ميگن ايشونه؟واقعا قلم نافذي داره.خداوكيلي يكبار ديگه بدون حب و بغض ،مطالب رو بخونيد.خداييش راست ميگه
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 1
    اینکه تخریب یک شخصی در جامعه یک عمل خوب نیست این راهمه قبول دارند ولی چرا روزنامه کیهان بعد از گزارش آقای روحانی این ایراد را میگرند مگر روزنامه کیهان در طول هشت سال ریاست جمهوری احمدی نزاد تهمت هایی که احمدی نزاد به آقای خاتمی را می زد باشدت بیشتر وبادروغهای محض چاپ نمی کرد چرا فقط هر چیزی که به نفع شماست شده فرهنگ ودین اسلام
  • حمید IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 1
    کیهان ازاینکه مردم روعصبانی کنه ورواعصابمون راه بره لذت می بره.