ایسنا نوشت:

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با اعضای این تشکل روحانی گفت که دراین جلسه تعدادی از اعضا ایراداتی را نسبت به توافقه هسته‌یی وارد کردند و وزیرخارجه هم پاسخ‌هایی را به آنها داده است.

حجت‌الاسلام رضا آشتیانی اظهارکرد: اعضای جامعه مدرسین در این دیدار گفتند که علت اینکه غربی‌ها بلافاصله بعد از انجام توافق به رسمیت شناختن اصل غنی‌سازی را انکار کردند این بوده که عبارت صریح و شفافی در توافقنامه نیامده است و اگر توافق دراین رابطه شفاف‌تر از این بود، نباید آنها بلافاصله چند ساعت بعد از توافق موضع می‌گرفتند که ما در مورد غنی‌سازی اجازه‌ای نداریم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضا همچنین از آقای ظریف پرسیدند که ایران در قبال امتیازات فراوانی که در این توافق داده، چه چیزی گرفته است یا اینکه چرا در مورد غنی‌سازی‌های 20 درصدی که تاکنون صورت گرفته با این همه زحمتی که کشیده شده، قرار شده اکسید شود که دیگر به درد نمی‌خورد، چرا این امتیاز داده شده است.

آشتیانی در ادامه به پاسخ‌های ظریف در این دیدار اشاره و خاطرنشان کرد: تعبیر آقای ظریف این بود که این قدم اول ماست و ما راهی را باز کرده‌ایم که در نشست‌های بعدی مباحث خود را دنبال کنیم و موضوعات را شفاف کنیم اما آنچه که برای ما مهم است این است که دری باز شده و باید به دنبال آن جلو برویم.

این عضو جامعه مهندسین حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: اگر بدانیم که غربی‌ها به همین توافق عمل می‌کنند و قدم به قدم جلو می‌روند تا موضوع شفاف شود و تحریم‌ها کم‌کم برطرف می‌شود و یا به طور کلی برداشته می‌شود و این برد خوب و بزرگی است که راه باز شده، اما موضع‌گیری آنها بعد از توافق تردیدهایی را نسبت به آمریکا و اروپا ایجاد می‌کند و اینطور که تاحالا آنها به رسمیت شناختن غنی‌سازی را انکار کردند و برخی موارد توافق را نفی کردند، از جمله اعمال تحریم جدید کشتیرانی دلیل براین است که آنها به همین مقدار توافق هم پایبند نیستند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    "چرا در مورد غنی‌سازی‌های 20 درصدی که تاکنون صورت گرفته با این همه زحمتی که کشیده شده، قرار شده اکسید شود که دیگر به درد نمی‌خورد". شما رو به خدا یه کم اطلاعات فنیتون رو بالا ببرید بعد ظریف رو بکشونید به محاکمه.
  • حامی A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    5 0
    چون همه مردم مثل شما خیالشون از وضع معیشتشون راحت نیست. یک کلام و ساده
  • #رضايي# IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    حال كه دولت اعتدال خود را در برابر جامعه مدرسين كه منتقد آن است پاسخگو ميداند جامعه مدرسين هم لااقل در نقد دولت رعايت انصاف را بكندو مبادا دنباله رو جبهه شكست خورده پايداري گردد.
  • امیر A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    بابا چه امتیازی؟؟؟؟ حرف حقو زد غربیا قبول کردن......این چه حرفیه.....حالا به مرور زمان اختلافات برطرف میشه...
  • محمدرضا A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 2
    دل آمریکا هیچ وقت به حال مردم ایران نسوخته و نخواهد سوخت. شیطان بزرگ همیشه شیطان است
  • حامی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    7 1
    همین شماها هستید که باعث شدید مملکت سیر قهقرایی رو تو این هشت سال طی کنه.
  • رضا A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    سلام : میتوانید به این آقایان جامعه مدرسین بگویید چه امتیازی داده که شما ناراحت شدید .تما آن سانتریوفوژ و.... یک دلار می توانید بفروشید . چرا وقتی عراق وامارات و..... نفت وگاز این مملکت را میبلعند آقایان جامعه مدرسین داد نمی زنند .لابد برایشان مهم نیست وسور وبساطشان براه است ؟
  • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    3 0
    تا حالا شده وزیر خارجه بگه چرا این جا رو این جوری فتوا دادین؟ چه خوب میشه هر کس کار خودش رو بکنه!
  • جهان A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    خوب هشت سال كه امتياز نداديد چي شد؟
  • سورنا A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    جامعه مدرسین چه کاره است که در مورد همه چیز اظهار نظرمیکند. کجای قانون اساسی از این نهاد به عنوان یک نهاد رسمی حکومتی نام برده که اینها خودشون را اینطور باور کرده اند که برای هرچیز حتی تعیین مرجعیت تصمیم گیری می کنند. حوزه فعالیت اینها مربوط به حوزه علمیه قم است. آن هم نه به طور کامل.
  • محمد A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    با احترام- اعضای جامعه مدرسین چطور به این نتیجه رسیدند ؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    مهمترین چیزی که گرفتند این بود که مردم را از خفگی نجات دهند البته بقول رییس دفتر رییس جمهور برای شهروندان عادی و واقعی
  • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    باید اینکار را (شفاف سازی) زودتر از اینها انجام می دادیم تا منافع ملی در خطر نیفتد. اقای ظریف فقط این پروسه را فقط کرده است. نباید قعال می شد؟می خواهید برگردیم به دوره قبل و شفاف سازی نکنیم؟ بنظرتون نتیجه اش چی می شه؟ به یک قدم جلوتر هم نگاه کنید.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    اكسيدن شدن ذخاير اورانيوم بيست درصد به معني نابود كردن انها نيست (آهن كه نيست) ، بلكه به اين معني است كه به يك مرحله قبل از سوخت تبديل شود. اورانيوم غني شده ابتدا اكسيد ميشود و سپس به صورت قرص يا صفحه سوخت در مي ايد. مشكل ما اين است كه افراد غير متخصص در باره صنعت هسته اي اظهار نظر ميكنند و تصميم ميگيرند.
  • رامین FI ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    4 0
    اگر ممکنه اعضای جامعه مدرسین برای مذاکرات راهی ژنو شوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • فرح A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    خواهشا بزارين يواش يواش جلو بريم تا حداقل از اين وضعيت بد اقتصاد ً بيرون بياييم بعد از چند سال مذاكرات نا موفق حالا كمى موفق شديم كه اين از درايت اقاى ظريف ورئيس جمهور و تيم مذاكره كننده است.
  • بی نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    حاجی جان آقات کوتاه بیا این همه سال ما رو سرگردان کردید هم چوب خوردیم و هم پیاز رو.
  • رضا IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    4 0
    اقایان جان مادرتان اینقدر حرف الکی نگویید اگر این توافق بد است لطفا راهکار مشخص نشان دهید نتیجه کار تیم قبلی اعمال این اوضاع با تورم نجومی است در ضمن هر کاری را به کارشناسش بسپارید یعنی سازمان انرژی اتمی کشور نمی داند اکسید بی کاربرد است شما می دانید؟!!!!!
  • مسعود A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    آره درسته کسی که از بدبختی و گشنگی ما مردم خبر نداره که تحریمها چه بلایی سر مون آورده حالا اینها شدن دایه دلسوز تر از مادر رهبر انقلاب حمایت میکنه اینها خورده میگیرن نفسشون از جای گرم در میاد مثه من بدبخت 34 ساله مجرد نیستن که تو این تحریمها مفلوک شدم و هیچ امیدی به زندگی ندارم
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    163 8
    كاش يكصدم اين استنطاق ها را در مدت هشت سال دولت قبل كه مثل نقل و نبات برايمان مسئولان ، تحريم به ارمغان مياوردند إنجام ميدادند. أنصاف هم خوب چيزيست.
    • بی نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      11 1
      پیشنهاد همه کسانی که ایراد میگیرند چیست؟ انقدر وقت تلف میکردیم تا همان یک میلیون بشکه نفتی هم که میفروختیم تحریم شود؟ کجا بودند این آقایان وقتی که تحریم ها یکی یکی تصویب میشود و مسئولان می گفتند تحریم ها اثر ندارد.
  • امین د IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    سرتان سلامت , دلتان خوش , شکمتان سیر , "عضو محترم جامعه مدرسین" , جگر را برای همچین مواقعی گذاشتند , کمی دندان روی جگر بگذارید , ما خودمان اورانیم 20% غنی کردیم , خودمان فعلا دست نگه داشتیم , لازم باشد خودمان هم دوباره شروع میکنیم. کمی صبر , کمی صبر , ....
  • بی نام GB ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    مردم نشان دادند که با استدلال های نظیرعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موافقت چندانی ندارند.
  • امیر IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    احسنت دوست "بی نام",این عزیزان همه چیز را از منظر خودی و غیرخودی و برپایه منافع شخصی و حزبی خودشان میبینند و تفسیر میکنند چه خودشان در راس امور باشند مثل 8 سال گذشته و چه حالا.متاسفانه انصاف و اعتدال و اخلاق دُرّ گمشده ایست. هر گاه که منافعشان به خطر بیافتد آب را گل آلود میکنند و نگاه نمیکند که این قضیه به نفع مردم و کشور است.آقایان فکر میکنند کارهای این دولت هم مثل دوره قبل خاله بازی است و سهم میخواهند.درود به شرف ظریف و تیم مذاکره کننده,و درود به رهبر معظم که به موقع دهان بدگویان را بست.البته آقایان بدون هیچ شرم و ترسی گاهی از کلام رهبر را هم به نوعی رد میشوند.فقط با خواندن این دست مطالب موهایمان سفیدتر و آه هایمان بلندتر میشود . خدا نگهدار خبرآنلاینی های عزیز و ملت و ایران عزیزباشد همواره
  • بی نام IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    مسئولیت و نقش جامه مدرسین در اداره کشور چیست؟ اقای ظریف یادتان باشد عر ض کردم مراجع هم یک رای دارند و من و اوسا حسن و شاطر محمد هم یک رای. این را همیشه به یاد داشته باشید.
  • بی نام A1 ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    43 5
    واقعاً لرنج آور است وقتی آقایان برگزیده خود احمدی نژاد را در مصدر امور داشتند و او با ندانم کاری هایش صدها میلیارد دلار خسارت بر این مملکت وارد کرد کسی ناراحت نشد ولی حالا که چند کیلو اورانیوم 20 درصدی را که فی الحال به دردمان هم نمی خورد را در قبال آزاد سازی چندین میلیارد دلار پول بلوکه شده مملکت می خواهند اکسید کنند، اقایان ناراحت شده اند. آخر انصاف و مروت کجا رفته. رئیس جمهوری خودی باشد این همه مملکت را به فلاکت بیاندازد مشکلی نیست، ولی غیر خودی شد برای کارهای مثبتش هم باید سؤال پاسخ دهد. ای روزگار..............
  • بهمن IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    12 4
    در حیله گر بودن امریکا و غرب شکی نیست و بارها ثابت شده است.ولی برای رفع تحریمها و بهبود اقتصاد باید اگر میشود تا اندازه ای معقول صحبت کرد و جلو رفت تا ببینیم چه نتیجه ای حاصل مشود. اگر حسن نیتی نشان دادند بدون ظرر به ارمانهای انقلاب و کشور باید جلو برویم. صحیونیسمها هم که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مثل اربابانشان هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.
  • بی نام US ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    37 3
    انتقاد کردن همیشه کار آسانی است. آیا در این شرایط کشور تیم مذاکره کننده بهتر از این می توانست نتیجه بگیرد؟
  • amin IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    5 40
    چه ربطی داره مهم اینه که به حق استنطاق کردن.در ضمن 8 سال قبل اینجور وادادگی نبود که نیاز به استنطاق داشته باشه همش مقاومت و مبارزه بود
    • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      7 0
      شما یکم استراحت کن خوب می شی
    • سامان IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      3 0
      8 سال مملکت دست آدمایی بود با طرز فکر شما،نتیجه اش هم این شرایط روحی،اجتماعی و فقر معیشتی مردم شد...اون دولت مقاوم و مبارز که شما ازش دفاع میکنی رکورد تخلف و قانون گریزی رو شکست مبارزه فقط به شعار نیست به عمل باید نشون داد که حافظ آرمان انقلابیم...تخلف جدید سازمان تامین اجتماعی هم یکی دیگه از شاهکارایه اون دولت پاکدسته...بس کنید این حرفایه پوچ رو
  • يونس A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    7 45
    يك كمي صبر كنيد بعدا معلوم ميشود چه كلاهي سرمان رفته
    • بی نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      6 1
      کلاه سرمان نرفته. با تحریم ها محاصره شدیم. فقط میتونیم جلوی خسارت های بیشتر را بگیریم و در داخل آبرو داری کنیم. البته آبرو داری هر چقدر تحریم شدید تر بشه، سخت تر هست. به جای اینکه دست ظریف را ببوسند، دارند ازش غلط املایی میگیرند.
    • بی نام A1 ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      3 0
      کلاه این هشت سال اخیر سرمون رفته
  • حمید IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    آقا یونس عزیز تا زمانی که جزو کشورهای عقب مانده هستیم و برای ساده ترین امور مثل ساختن چوب بستنی ناتوان و درمانده ایم باید اینچنین دریوزگی کنیم ضمنن جامعه مدرسین عزیز ندای مردم در انتخابات را نشنیدند
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 1
    آخه تو چی میفهمی حرف میزنی
  • علی ازبندرانزلی IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    آقایونس یعنی به نظرشما اسراییل وعربستان بیخودناراحتند؟یااینکه دارندفیلم بازی می کنند....
  • ایراندوست IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    به نظر من تنها فایده غنی سازی 20 درصدی اورانیوم همین بود که در مذاکرات بر سر آن معامله کنیم . احتمالا اصلا به همین دلیل این نوع غنی سازی را انجام دادیم. بهر حال مذاکرات بسیار پیچیده و سخت است به خصوص که ایران در موضع ضعیف تر از طرف مقابل است و مجبور است نسبت به آنچه میدهد کمتر دریافت کند. حرف بعضی از مخالفین توافق در مذاکرات به مصداق کنار گود نشستن و گفتن لنگش کن است.
  • حمید IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    طفلک ظریف از هاله نور چیزی نگفته و بلد نیست بگه اینقد انتقاد میکنن
  • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    واااااااااه یه روز این روحانیون تقدیر و تشکر میکنن یه روز ایراد میگیرن!جریان چیه!!؟
  • رضا ازرشت A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    6 0
    شماها اگه خیلی بفکرکشوربودین چرابخاطرچوگان اعتراضی نکردین؟