مهر نوشت:

وزیر امور خارجه کشورمان که به امارات متحده عربی سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با شیخ محمد بن راشد نخست وزیر، وزیر دفاع و حاکم دبی دیدار کرد.

 محمدجواد ظریف در این دیدار ابراز امیدواری کرد تهران و ابوظبی از ظرفیت های موجود برای گسترش و حفظ منافع متوازن دو طرف بهره برداری کنند.

وی با تاکید بر این که برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس سیاست خارجی یک اولویت اساسی است، گفت: ما امنیت، ثبات و آرامش در منطقه را امنیت خود می دانیم و آماده همکاری های دو و چند جانبه و منطقه ای با همه کشورها هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگرانی از افراط گرایی و فتنه طائفه ای در منطقه تاکید کرد: باید با کمک هم مانع این پدیده شوم شویم.

وی همچنین سلام حسن روحانی رئیس جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور کشورمان را به نخست وزیر و حاکم دبی ابلاغ و از وی برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

نخست وزیر امارات نیز در این دیدار از توافق اولیه بین ایران و 1+5 ابراز خشنودی کرد.

وی گفت: نگاه ما به آینده مثبت است و اعتقاد داریم باید حجم تجارت بین دو کشور را افزایش دهیم.

شیخ محمد بن راشد اضافه کرد: ما با تهدیدات و فشارهای مشترک مواجه هستیم اما همواره تاکید داشته ایم که سالها به صورت مسالمت آمیز در کنار ایران زندگی کرده ایم.

وی همچنین گفت: رابطه ما با ایران همواره خوب و پایدار بوده و باید تلاش کنیم با هرگونه مانعی که بر سر راه این روابط وجود دارد مقابله کنیم.

در این دیدار همچنین وضعیت ایرانیان مقیم امارات نیز مورد توجه دو طرف قرار گرفت.

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز از محورهای مذاکرات آقای ظریف و نخست وزیر امارات بود.

دعوتنامه روحانی به رئیس کشور امارات ابلاغ شد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس کشور امارات گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای خیر و صلاح کشورهای منطقه گام برداشته و بر ایجاد آرامش، ثبات و اعتدال تاکید دارد.

ظریف با ابلاغ سلام های گرم و صمیمانه رئیس جمهور اسلامی ایران به رئیس کشور امارات دعوت روحانی از وی برای سفر به ایران را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به اولویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای روابط با امارات اهمیت ویژه ای قائل است و امیدواریم در این دوره بتوانیم مدیریت روابط و استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها همکاری دو کشور را تقویت و نهادینه کنیم.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار حاکمیت قضای اعتدال، میانه روی و عقلانیت در عرصه روابط بین الملل است، ثبات و امنیت را در گرو جایگزینی راه حل های سیاسی به جای راهکارهای نظامی دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری امارات در این مسیر بتوان راهکارهای سیاسی را با مساعی مشترک برای حل مسایل منطقه ای ارایه کرد.

رئیس کشور امارات نیز در این دیدار متقابلاً خواستار ابلاغ سلام ها و آرزوهای صمیمانه خود برای روحانی رئیس جمهور ایران شد.

وی با تاکید بر این که امارات برای هر نوع همکاری با جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه به ما نزدیک تر است و کشور مهمی است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش دیدارها و رفت و آمدها در راستای تقویت روابط دو جانبه، منطقه ای و بین المللی تصریح کرد: به کلیه مسئولان امارات و دستگاه های ذیربط تاکید کرده ام برای تقویت مناسبات هر کاری که می توانند انجام دهند.

بر اساس این گزارش افراط گرایی در منطقه و مخاطرات ناشی از آن از دیگر محورهای وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود و بر ضرورت تلاش جمعی برای مقابله با این پدیده شوم تاکید کرد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت توسعه مناسبات در کلیه زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همکاری های چند جانبه منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

در این دیدار وزیران امور خارجه، دیوان و کشور و همچنین نماینده حاکم در منطقه شرق امارات متحده عربی نیز حضور داشتند.

/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بن جاسم آل تخمه از امارات US ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 1
    پروتکل را رعایت فرمائید. «دعوتنامه روحانی به رئیس کشور امارات ابلاغ شد» بی احترامی است. مگر به کارمندشان داده است. الظریف دعوتنامه ریاست جمور ایران را به رئیس محترم کشور امارت متحده عربی تقدیم کردند.
  • بی نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    ببینیم یعنی این حسن نیت ما اثر دارد یا نه.
  • بی نام AE ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    5 3
    کار که دست ادم کاردون باشه اینطور، وقتی تهدیدی ازهر٢طرف نباشه اینقدر هم به مسائل حاشیه ای دامن نمیزنند،توی این ٨ سال موضوع جزایرو خلیج فارس که هیچی به طرفین اضافه نکرد ،باعث تفرقه شد وزندگی رو برای ٤٥٠ هزارهموطن سخت کرد،اگر رییس قبلی کم محلی و بیمحلی نمیکرد،اگر با کوچکشمردن همسایه های مقتدر در منطقه اصطکاک بوجود نمیاورد،این همه هزینه داده نمیشد،واین همسایه هم موضوع خلیج عربی رو به احترام روابط مطرح نمیکرد،سیاست برای این مواقع است، جاهایی ادبیات گردنکلفتی جواب نمیدهد،ازاین خبر خیلی خوشحال شدم وخداروشاکرم که اینروز رو دیدیم، امیدوارم فضایی ایجاد بشه که همینطور که ما٤٥٠ هزار ایرانی درامارات داریم ،حد اقل یک دهم این جمعیت اماراتی درایران داشته باشیم تا منافع مشترک دوستیهارو عمیقتر کنه،
  • بی نام A1 ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    9 1
    این رئیس امارات یعنی چی؟ رئیس جمهوره؟ عربها که انتخابات ندارند و حکومتی پادشاهی دارند
  • مازیار A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    تکلیف ویزای ایرانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟