تسنیم نوشت:

 منابع مصری از میانجی‌گری جدید اروپا بین دولت مصر و جماعت اخوان المسلمین و دیدار هیئت اروپا با رهبران این جماعت خبر دادند.
به گزارش پایگاه خبری الشروق، هیئتی از ائتلاف حمایت از مشروعیت طرفدار اخوان المسلمین متشکل از «محمد علی بشر» وزیر سابق که مسئول اداره امور سیاسی اخوان المسلمین است و نیز «عمرو فاروق» عضو دفتر سیاسی حزب الوسط با هیئتی از شورای اروپا در یکی از هتل‌های قاهره دیدار کرد.
محمد علی بشر پس از این دیدار تاکید کرد که به هیئت اروپایی تاکید کرده است که هرگز دخالت خارجی در امور داخلی مصر را نمی‌پذیریم.
وی افزود: هیئت اروپایی برای تهیه گزارش از وضعیت کنونی مصر و ارائه آن به شورای اروپا جهت اتخاذ تصمیم رسمی در قبال اوضاع مصر به این کشور آمده است.
بشر گفت که هیئت اخوان المسلمین به هیئت اروپایی تاکید کرد که ما مخالف قانون اساسی هستیم زیرا نظام کنونی مصر از ارائه توضیح درباره اینکه اگر نتیجه همه پرسی «نه» باشد چه اتفاقی خواهد افتاد، خودداری کرده است که همین امر شک و تردیدها درباره تقلب در همه پرسی را تقویت می‌کند.
وی همچنین اظهار داشت: ما از اتحادیه اروپا انتظار داریم که پس از انجام چندین نظرسنجی و تهیه چند گزارش درباره اوضاع مصر که نشان می‌داد تعداد مخالفان نظام کنونی بیشتر شده است، موضع خود را تغییر دهد.
بشر همچنین تصریح کرد که در دو سال گذشته این نخستین سفر هیئت شورای اروپا به مصر بوده است و این شورا نیز شامل نمایندگان 47 کشور اروپایی از جمله 28 عضو اتحادیه اروپا به اضافه 17 کشور دیگر از جمله روسیه و ترکیه است.
«عمرو فاروق» عضو دفتر سیاسی حزب الوسط نیز گفت که ما به هیئت اروپایی تاکید کردیم که اقدامات سران «کودتا» نشان می‌دهد که آنها به دنبال انتقام‌گیری شخصی از انقلاب 25 ژانویه هستند.
از سوی دیگر یک عضو هیئت اروپایی که خواست نامش فاش نشود گفت که هدف از این سفر ایجاد نزدیکی بین دیدگاه‌های طرف‌های مختلف است.
وی به جزئیات این نشست و دیدار با «نبیل فهمی» اشاره‌ای نکرد.
این مقام اروپایی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با تغییر دیدگاه اروپا در قبال وضعیت کنونی مصر پس از تصویب قانون اساسی جدید این کشور اظهار داشت که سخن گفتن در این باره زود است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =