ایسنا نوشت:

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا همچنان با قانون‌گذارانی که خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستند مخالف است و افزود که چنین اقدامی می‌تواند توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را مختل کند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری گفت: تصویب هرگونه تحریم‌ جدید در مرحله کنونی تلاش‌های ما برای رسیدن به یک راه‌حل صلح‌آمیز برای این مسأله را مختل می‌کند، زیرا به ایرانیان بهانه‌ای می‌دهد تا تلاش کنند که مفاد قرارداد به نفع خودشان باشد.

به گزارش شبکه خبری سی.بی.اس نیوز، کارنی افزود: علاوه بر آن تحریم‌های جدید در حال حاضر غیرضروری هستند، زیرا ساختار محوری تحریم‌های ما در جای خود باقی می‌ماند و فشار فوق‌العاده روی ایران همچنان ادامه دارد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه اظهاراتش با اشاره به نتایج منفی تصویب تحریم‌های جدید گفت: ایرانیان و احتمالا شرکای بین‌المللی ما اینطور تصور می‌کنند که ما با سوءنیت مذاکره کرده‌ایم. بهتر است تا زمانی که متوجه نشده‌ایم که ایران درکی را که به آن رسیده‌ایم نقض کرده است، باروت‌مان را خشک نگه داریم و پس از آن دست به اقدام مناسبی بزنیم.

کارنی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: باور ما این است که اگر تحریم‌هایی اکنون تصویب شود رژیم محوری تحریم‌ها را تضعیف می‌کند و احتمالا مذاکرات را نیز مختل خواهد کرد. اگر بخواهیم این مسأله را به طور صلح‌آمیز حل کنیم باید ببینیم که آیا ایران حاضر است دست به کاری که باید، بزند و به تعهدات لازم برای حل صلح‌آمیز این مسأله عمل کند. ما معتقدیم که کنگره باید گزینه تصویب تحریم‌های جدید را پیش خود نگه دارد و اگر لحظه‌ای فرا رسید که ایران به توافقش عمل نکرد آنگاه دست به کار شدن نتیجه مثبتی خواهد داشت.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز هفته گذشته قانونگذاران آمریکا‌یی‌ را به خودداری از تصویب تحریم‌ها دعوت کرد و گفت: ما نمی‌توانیم راه‌حل‌های صلح‌آمیز مشکلات جهان را منتفی بدانیم. ما نمی‌توانیم خود را به یک چرخه بی‌پایان درگیری متعهد کنیم. لفاظی و خشن حرف زدن از نظر سیاسی کار آسانی است، ولی به نفع امنیت ما نیست.
23/220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    9 4
    مرگ بر آمریکا شعار ملت ماست شعار دولت ماست شعار هر مسلمان
    • بی نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 0
      مرگ بر آمریکا
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    8 0
    سناتورها می خوان هفته دیگه لایحه جدید تحریم ارائه بدهند. با این کارشون در حقیقت یکی از طرفین یکی از مواد قرارداد را نقض کرده. و قرارداد خود به خود کنسل خواهد شد. من خوشبین نیستم.
  • دکتر IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    4 1
    امریکایها در خاورمیانه به هیچ کشوری با التماس تحقیر و ...باج ندادن...آنها زمانی مذاکره می کنن که مثل چین هند یک قدرت بزرگ اتمی نظامی و بعد اقتصادی ببینن.........